Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

De Rijdende Rechter

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 okt 2013 18:59

Even een samenvatting van de voorzitter:
Het spijt ons heel erg van het incident maar volgende maand doen we het gewoon weer. Alleen dan ergens anders.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 05 okt 2013 19:06

Je moet vossenjachten gewoon op plekken doen waar anderen er geen last van hebben. Juist omdat het een competatief karakter heeft. Ook al is 99% van de deelnemers verantwoordelijk bezig, het gegeven "wedstrijd" maakt in sommige mensen nou eenmaal de beescht los.
Veni. Vidi. Fietsie.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 05 okt 2013 19:16

Een fietspad in de route opnemen, waarvan je weet dat er ook wandelaars gebruik van maken is vragen om moeilijkheden.

Als je de route moeilijk wilt maken, kies dan een buiten de stad of dorp gelegen industrieterrein.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39703
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 okt 2013 22:04

TumTumTum schreef:Je moet vossenjachten gewoon op plekken doen waar anderen er geen last van hebben. Juist omdat het een competatief karakter heeft. Ook al is 99% van de deelnemers verantwoordelijk bezig, het gegeven "wedstrijd" maakt in sommige mensen nou eenmaal de beescht los.
+1
Het werkt gewoon niet, want als er twee vlak achter elkaar zitten wordt er gewoon vol in het rood (incl rode waas) gekoerst.
En de laatste alinea in die reactie van de voorzitter (over die wolf) slaat echt nergens op.
Less is bore

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 05 okt 2013 22:12

daniel1975 schreef:
TumTumTum schreef:Je moet vossenjachten gewoon op plekken doen waar anderen er geen last van hebben. Juist omdat het een competatief karakter heeft. Ook al is 99% van de deelnemers verantwoordelijk bezig, het gegeven "wedstrijd" maakt in sommige mensen nou eenmaal de beescht los.
+1
Het werkt gewoon niet, want als er twee vlak achter elkaar zitten wordt er gewoon vol in het rood (incl rode waas) gekoerst.
En de laatste alinea in die reactie van de voorzitter (over die wolf) slaat echt nergens op.
Ik denk dat dat een poging tot grappig zijn is...

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 06 okt 2013 13:52

Over wolven gesproken. Er zijn er hier iets te veel die mee huilen met die in het bos.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik mijn opleiding tot jager in het Westland heb genoten. Ik heb de jachten gereden bij WWV en bij de Glazen Stad. Daar zou ik nu niet meer gaan rijden. Desalniettemin is het wel erg makkelijk om dan alles en iedereen die vossenjachten rijdt over een kam te scheren.

Mij was het in eerste instantie te doen om de leugens van die vrouw te ontkrachten en daarmee ook de daaruit voortvloeiende stroom van negatieve meningen wat te temperen. Er wordt namelijk wel heel makkelijk gegild dat iedereen die vossenjachten rijdt een volslagen randdebiel is die niets en niemand ontziend rondragt.

Zoals ik al eerder zei: een beetje genuanceerd nadenken en meningen uiten zou velen hier sieren in plaats van direct te oordelen en zaken te roepen die op halve waarheden en onvolledige informatie berusten. Ik vind dat echt jammer.

Ik rijd mijn jachten bij een andere vereniging, die dat ook al decennia lang zonder problemen organiseert. Overigens met gezond verstand en buitengewoon veel genoegen.
Gang is alles...

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 06 okt 2013 14:07

Maar Christoffel, het probleem zijn niet de (laten we positief blijven) 80% van de vossejagers die zich wel kunnen gedragen. Het gaat om de 20% die dat niet kunnen en die weer eens kans zien om ons op nationale tv een slechte naam te bezorgen. Het gevolg is dat ik op die twintig procent aangekeken word en daar baal ik van.

En die vereniging faciliteert dat gedrag, door als eerste een vossejacht te organiseren en die dan ook nog eens binnen de bebouwde kom van een stad te organiseren. En als een aantal leden zich dan misdragen, dan denken ze het op te kunnen lossen door het traject wat aan te passen. Alleen de oorsprong van het probleem is het gedrag van een aantal leden en dat hadden ze dus moeten aanpakken. Ze hadden die leden gewoon moeten royeren, want dat soort mensen verpest de naam van de wielersport en van de vereniging.

Wat mij betreft mag de politie op zondagmorgen ook extra gaan controleren in de buurt van die vossenjacht en asociaal verkeersgedrag gaan bekeuren. Want dat is misschien wel het grootste probleem, als wielrenner kom je bijna altijd weg met asociaal gedrag en dat betekent dat de renners die dat gedrag vertonen geen prikkel krijgen om hun gedrag te veranderen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 06 okt 2013 14:10

Een vossenjacht organiseren binnen de bebouwde kom... Als je niet snapt dat dat gewoon niet kan, pleit dat niet voor je.

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 06 okt 2013 15:03

Kijk, dit is nou precies het soort reactie dat ik bedoel. Kortzichtig. Het spijt me het zo te moeten formuleren, maar het is niet anders.
Gang is alles...

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 06 okt 2013 15:11

Wat fijn dat je zo vreselijk gelijk hebt :mrgreen:

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 06 okt 2013 15:14

christoffel schreef:Er wordt namelijk wel heel makkelijk gegild dat iedereen die vossenjachten rijdt een volslagen randdebiel is die niets en niemand ontziend rondragt.
Ik ben wel de laatste die dat gilt want ik heb zelf ook wel eens aan een vossenjacht mee gedaan, en ik ga dat ook zeker weer een keer doen. Maar wel onder de premisse dat er normale routes uitgezet worden waarvoor je geen bejaarden van de sokken hoeft te rijden.

En dat er door sommige mensen volledig random agressief gereageerd wordt als je alléén maar langs rijdt met een groepje gewoon omdat ze een hekel aan wielrenners hebben heb ik helaas ook al ervaren. Misschien je eigen reactie ook even nuanceren. ;)

Maar dat komt dus wel door dat handjevol malloten dat zich misdraagt en waar wij zoals Karl66 ook al zegt allemaal voor ter verantwoording worden geroepen.
Laatst gewijzigd door TumTumTum op 06 okt 2013 15:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Veni. Vidi. Fietsie.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 06 okt 2013 15:16

christoffel schreef:Kijk, dit is nou precies het soort reactie dat ik bedoel. Kortzichtig. Het spijt me het zo te moeten formuleren, maar het is niet anders.
Leg maar uit wat er kortzichtig is aan mijn reactie. Volgens jou moet een vossenjacht door de bebouwde kom kunnen?

Plaats reactie