Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2014

bve
Forum-lid

bve 06 jun 2014 11:00

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/T ... _geen_Tour

Kunnen ze ondertussen geen reality serie maken bij team sky? Alle drama rond de kopmannen. Elke week wel raak, vorige week zei Froome nog dat hij Porte podium ziet rijden. Nu zetten ze Wiggins buitenspel. Ik had gehoopt dat ze samen zouden rijden in de tour en dat Wiggins dan 2 minuten zou pakken in de kasseienrit. Keek er al naar uit. :(

retour
Forum-lid

retour 06 jun 2014 12:38

+1

Bang dat Wiggins op de keien Froome eraf draait.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 06 jun 2014 15:07

Denk het niet, uiteindelijk weet iedereen wel dat Wiggins in de bergen het tempo van de top klimmers niet bij zal kunnen houden, dus dan laat je Froome gewoon rijden en is het jammer voor Wiggins. Daar kan je van te voren afspraken over maken.

Het schijnt dat Froome en Wiggins kamergenoten waren in de Vuelta van 2011, die Froome natuurlijk ook al had moeten winnen, en dat Wiggins op een gegeven moment niet eens meer met Froome wilde praten. Daar is Froome op afgeknapt en daarna is het nooit meer goed gekomen. Daarbij is Wiggins sowieso een loose cannon in je groep qua karakter.

Gezien het feit dat de Tour in GB start en Wiggins de enige echte Brit is die de tour heeft gewonnen begrijp ik wel dat hij enorm baalt.

dario
Forum-lid

dario 06 jun 2014 15:11

Hopelijk weerhoudt dat hun respectieve echtgenotes niet om ons tijdens de Tour al twitterend te vermaken! :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 06 jun 2014 17:26

Als Froome opeens 2 minuten verliest op de kasseien voorspel ik dat mevrouw Wiggo meteen gaat roepen dat haar hubby dat niet was overkomen ;)

dc
Forum-lid

dc 06 jun 2014 20:37

sjoerdth schreef: Het schijnt dat Froome en Wiggins kamergenoten waren in de Vuelta van 2011, die Froome natuurlijk ook al had moeten winnen, en dat Wiggins op een gegeven moment niet eens meer met Froome wilde praten. Daar is Froome op afgeknapt en daarna is het nooit meer goed gekomen. Daarbij is Wiggins sowieso een loose cannon in je groep qua karakter.
Als je de nieuwe biografie leest van Froome ga je hier heel anders over denken. Froome is echt volslagen geschift. Lance is een symapthieke knul ten op zichte van deze narcist :?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 jun 2014 21:23

??
Less is bore

dc
Forum-lid

dc 06 jun 2014 23:08

Daniel, je denkt dat ik overdrijf, zou ik ook denken als je het niet hebt gezien. Het is gewoon bizarro.

Het gaat van fantasien hoe Alberto koffie drinkt terwijl hij net als Froome zou moeten trainen, hoe hij een rekening heeft te vereffenen met gemene Quintana, langs compleet niet begrijpen waarom hij Wiggins er niet af mag rijden, natte dromen hoe Ivan Basso als boeteling bij hem in de leer gaat (Ik maak geen grap) tot aan beledigen van meerdere ploegmaten.

Verder gevuld met "subtiele" sneren naar Wiggins (als een renner weg moet zegt hij "if only he played guitar", wat vrijwel zeker op Wiggo slaat).

Ja, geschreven door Walsh, maar dan toch met goedkeuring van Froome. Onbegrijpelijk dat dit is gepubliceerd.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 08 jun 2014 13:54

Zelf ben ik sowieso meer een Wiggins dan een Froome fan, qua persoonlijkheid. Dus van mij mogen ze Wiggins lekker meenemen,

dario
Forum-lid

dario 08 jun 2014 14:39

Ik heb voor geen van beiden echt sympathie (goed, ik heb algemeen weinig sympathie voor Angelsaksische renners, maar soit): Wiggins lijkt me een arrogante zuurpruim; Froome achtte ik van beiden nog de minst antipathieke, al vond ik hem dan weer iets te veel ideale schoonzoon. Maar bij nader inzien lijkt hij me toch ook vooral een raar mannetje eigenlijk...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 09 jun 2014 14:58

Dauphine

Beoogde meesterknecht voor Froome Porte lost wel heel snel op de eerste beste berg
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 09 jun 2014 15:20

Oef. Mooie laatste klim zeg. Kelderman die dacht van 'de dood of de gladiolen' en probeerde het diverse keren. Contador of Froome jullie zoeken het maar uit wie achter me aan komt. Op het einde moest Kelderman er af maar dat is niet zo gek met Froome en Contador achter je. Toch derde plek voor Kelderman en in het wit.

Die eindsprint kon Contador niet winnen met zijn groter verzet en staande op de pedalen.

Tja, Nibali kraakte echt diverse keren. Dat gaat niet goed. Nibali gaat harde klappen krijgen op de resterende bergetappes op 12, 14 en 15 Juni.

Beniewd of Keldeman kan consolideren. Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed dat Belkin hen de Dauphine laat rijden zo kort na de Giro maar vooralsnog pakt het goed uit. Wel mooi dat Kelderman zich nu kan meeten met een Froome en Contador.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie