TijdstrijdersCup 2011
Yep, die 300mm 2.8 is een van Canon's beste tele lenzen. Ik ga echter ook schieten met een 1.4 converter. Kost me 1 stop (wordt dus 420mm F4) maar geeft me wel 420mm en nog altijd 19 Cross Points op mijn 1D Mark IV.
Kwaliteit loopt zeker niet erg terug.
Ook eens testen met een 2.0 converter. Kost me 2 stops (wordt dus een 600mm 5.6)
Ik post de foto's wel.
Ook eens testen met een 2.0 converter. Kost me 2 stops (wordt dus een 600mm 5.6)
Ik post de foto's wel.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Je hebt ook nog de cropfactor van 1.3 op APS-H. Volgens mij is een 2.0 converter net iets te veel van het goede voor sublieme kwaliteit, 1.4 is wel uitstekend zover ik weet.
Maar erg mooi spul allemaal. Ben je fotograaf of is het een uit de hand gelopen hobby?
Maar erg mooi spul allemaal. Ben je fotograaf of is het een uit de hand gelopen hobby?
[quote="ZorroI"]Yep, die 300mm 2.8 is een van Canon's beste tele lenzen. Ik ga echter ook schieten met een 1.4 converter. Kost me 1 stop (wordt dus 420mm F4) maar geeft me wel 420mm en nog altijd 19 Cross Points op mijn 1D Mark IV.
Ik post de foto's wel.
[/quote]
ik raad je aan om 2.0 converter niet te gebruiken want met deze is de autofocus langzaamer....
heb geprobeert ook...
ook met de mk4....
heb ook veel sport fotos gedaan maar nu is de tijd om aan de andere kant van de lenz te staan...en proberen te fietsen....heb nog gen 1000 km's op de fiets gedaan en minder dan 150km ob mijn tt fiets....dus word spannend....
www.paolopolla.com
Ik post de foto's wel.
[/quote]
ik raad je aan om 2.0 converter niet te gebruiken want met deze is de autofocus langzaamer....
heb geprobeert ook...
ook met de mk4....
heb ook veel sport fotos gedaan maar nu is de tijd om aan de andere kant van de lenz te staan...en proberen te fietsen....heb nog gen 1000 km's op de fiets gedaan en minder dan 150km ob mijn tt fiets....dus word spannend....
www.paolopolla.com
[quote="Robbebopper"]Zorg je er dan wel voor dat je je cape, hoed en maskertje aan/op hebt? Dan kan ik zwaaien (als ik daar nog de fut voor heb).[/quote]
Ik ga niet zwaaien hoor, ook niet naar mannen met cape's en maskertjes (niks persoonlijks Zorro), ik probeer hooguit een nóg gepijnigdere blik eruit te persen.
En misschien wat extra snot
De mooiste foto's zijn tenslotte die waarop de renner "ondraaglijk lijdt"...
Ik ga niet zwaaien hoor, ook niet naar mannen met cape's en maskertjes (niks persoonlijks Zorro), ik probeer hooguit een nóg gepijnigdere blik eruit te persen.
En misschien wat extra snot
De mooiste foto's zijn tenslotte die waarop de renner "ondraaglijk lijdt"...
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;
De weersverwachting voor zondag is een groot contrast met vorig jaar; veel zonnige perioden, weinig wind 2 à 3 en ca. 17 graden.
Naar mijn idee heb je geen 2.8 lichtsterkte nodig, ook niet bij een fatsoenlijke 'meetrek' foto.
Maar een vaste 300/2.8, hmmmmjummie, jammer dat het geen N...n is, soort van Shimano / Campa discussie
Als ik niet zelf zou gaan rijden dan zou ik met een 70-200 gaan staan, net ietsje flexibeler, iets minder zwaar en ook prima resultaten.
Veel succes in ieder geval, ik zou nl. graag nog een goede TT foto van mezelf zien te krijgen . . .
Naar mijn idee heb je geen 2.8 lichtsterkte nodig, ook niet bij een fatsoenlijke 'meetrek' foto.
Maar een vaste 300/2.8, hmmmmjummie, jammer dat het geen N...n is, soort van Shimano / Campa discussie
Als ik niet zelf zou gaan rijden dan zou ik met een 70-200 gaan staan, net ietsje flexibeler, iets minder zwaar en ook prima resultaten.
Veel succes in ieder geval, ik zou nl. graag nog een goede TT foto van mezelf zien te krijgen . . .
Beste deelnemer,
Bij deze ontvang je de definitieve startlijst. Mocht je alsnog niet kunnen, laat dit dan weten. Het is wel zo prettig voor de organisatie en voorkomt uitsluiting van vervolgevenementen.
Vergeet ook niet de briefing door te lezen als je dit nog niet had gedaan. (Te vinden op www.tijdrijden.nl/cup) De startlijst is ook daar te vinden.
Mvg,
Het TijdstrijdersCup-team.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Weerbericht is
-
- Forum-lid
Zaterdag en zondag wordt er aan de weg gewerkt.
Zo ook op de A1 en dat betekend voor een aantal van ons dat de reistijd langer zal zijn.
Hou dus rekening met deze extra Reistijd!
Het zou erg jammer zijn als iemand te laat komst ten gevolge van wegwerkzaamheden.
Zie ook www.vananaarbeter.nl
Zo ook op de A1 en dat betekend voor een aantal van ons dat de reistijd langer zal zijn.
Hou dus rekening met deze extra Reistijd!
Het zou erg jammer zijn als iemand te laat komst ten gevolge van wegwerkzaamheden.
Zie ook www.vananaarbeter.nl
[quote="ZorroI"]Ik sta ergens aan de kant van de weg (moet even de positie bepalen ivm direct zonlicht in mijn lens) met een 'Great White'.
Canon camera schieters weten dan wel wat ik bedoel
Ik wil diverse shots maken. Schuin van voren maar ook 'panning' zodat de fietser scherp is en ik met de camera mee trek zorgend voor een vage achtergrond.
Ik kan niet garanderen dat ik iedere deelnemer vast leg. Ik doe mijn best.
[/quote]
Vorig jaar bij start/finishlijn in de berm gezeten met 300 mm tele. Omdat men dan in de laatste rechte lijn zit krijg je prachtige gezichtsuitdrukkingen.
Als je een 300 of 400 gebruikt krijg je zowiezo een "vage" achtergrond vanwege de scherptediepte (maar dat wist je natuurlijk al).
Voor panning moet je toch al wel een relatieve standaard of groothoeklens hebben lijkt mij, dus twee camera's, met de tele lijkt me dat erg moeilijk, of je moet ergens in het land gaan staan.
Foto's van vorig jaar staan hier ergens in een posting van mispoes, Nikon D70 op sportstand met spot af-meting.
Canon camera schieters weten dan wel wat ik bedoel
Ik wil diverse shots maken. Schuin van voren maar ook 'panning' zodat de fietser scherp is en ik met de camera mee trek zorgend voor een vage achtergrond.
Ik kan niet garanderen dat ik iedere deelnemer vast leg. Ik doe mijn best.
[/quote]
Vorig jaar bij start/finishlijn in de berm gezeten met 300 mm tele. Omdat men dan in de laatste rechte lijn zit krijg je prachtige gezichtsuitdrukkingen.
Als je een 300 of 400 gebruikt krijg je zowiezo een "vage" achtergrond vanwege de scherptediepte (maar dat wist je natuurlijk al).
Voor panning moet je toch al wel een relatieve standaard of groothoeklens hebben lijkt mij, dus twee camera's, met de tele lijkt me dat erg moeilijk, of je moet ergens in het land gaan staan.
Foto's van vorig jaar staan hier ergens in een posting van mispoes, Nikon D70 op sportstand met spot af-meting.
Zo en nu eerst een bavaria
-
- Forum-lid
Iedereen veel succes zondag! Kick some ass!
� De toestand in de bergen *
-
- Forum-lid
[quote="KaWouter"]vanaf 11:43 ga ik pijn lijden.[/quote]
Ach ga eens een zondag op de meubelboulevard lopen, dat is pas afzien.
Ach ga eens een zondag op de meubelboulevard lopen, dat is pas afzien.
� De toestand in de bergen *