Jules_msk schreef:Ik praat de actie van die kerel zeker niet goed. En vind het niet normaal om zo iemand te lijf te gaan (als het verhaal klopt).
Maar ik kan me best voorstellen dat je enorm boos wordt op mensen op de weg.
De keren dat ik op een fietspad fiets (met tegenmoet komende fietsers) en dat mij de weg wordt versperd door twee oude dames die lekker naast elkaar peddelen zijn niet meer te tellen. Het fietspad is langs een kanaal, dus ze zien je al van 3km ver aankomen. En nog blijven ze langs elkaar fietsen tot je vol in de remmen moet.. En dan schuiven ze eens rustig opzij.
Of mensen die voor je fietsen en zonder eventjes om te kijken gewoon een onvoorspelbare manoevre uithalen en opeens voor je in draaien. Of auto's die gewoon voor je indraaien.
Ik ben al eens bijna verongelukt omdat een auto zo plotseling vanuit zijn oprit de weg opreed en ik moest uitwijken. Groot gat in de weg, met een harde knal er doorheen gestuiterd en nog net de fiets recht kunnen houden. Wel beschadigde velg aan overgehouden.
Dus ik praat de reactie van die man niet goed, maar je weet niet wat er aan vooraf gegaan is. Geen enkele reden mag je gebruiken om iemand in elkaar te slaan, maar ik kan me genoeg redenen bedenken waardoor iemand (met een kort lontje) door het lint gaat.
En dan is de bejaarde (die niks ziet en nergens op let in de auto) het "slachtoffer".
Ik zou wel eens het exacte verhaal willen weten...
Wanneer deze man terug komt voor te kaarten op zondagmorgen zal ik het zeker te weten komen of het verhaal klopt. Natuurlijk hoor ik slechts 1 partij.
Ik heb het slachtoffer deze voormiddag gezien. Is redlijk goed hersteld. Hij heeft de fietser niet zien aankomen en stond even stil op het fietspad tijdens het electrisch openen van zijn poort. Al bij al misschien 8 seconden.
Veronderstel dat hij op de rijweg staat en een autobestuurder is van hetzelfde gedacht als die fietser, dan kan die ook uitstappen en wat kloppen uitdelen. Dan is mijn vraag toch: wat bezield die mensen toch op een vrije zondagnamiddag?