Amstel Gold toertocht 2014
-
- Forum-lid
Overlappend valt me nog mee. Als ik zo kijk gaan ze niet langs reijmerstok (wordt aan de weg gewerkt). Verder jammerdat bovenste bos er niet in zit. Voor de rest wel de begrijpelijke route. Was mij ook al opgevallen dat de route slechts 231km is .
Pijlen staan groot aangegeven kun je niet missen. Normaal gaat het goed ten zijn mensen bordjes etc. Gaan jatten.
Pijlen staan groot aangegeven kun je niet missen. Normaal gaat het goed ten zijn mensen bordjes etc. Gaan jatten.
-
- Forum-lid HC
Het valt me nog mee dat ze nog door Gemmenich mogen. Bovenste bos zal er wel niet bij zitten omdat de gemeente voeren geen goedkeuring geeft.tom de groot schreef:Overlappend valt me nog mee. Als ik zo kijk gaan ze niet langs reijmerstok (wordt aan de weg gewerkt). Verder jammerdat bovenste bos er niet in zit. Voor de rest wel de begrijpelijke route. Was mij ook al opgevallen dat de route slechts 231km is .
Beste Toerrijders,
Vanmorgen geprobeerd een lekker rondje te rijden. Helaas denken sommige toertochtrijders dat het een race betreft en er geen andere weggebruikers zijn. De HELE weg gebruiken zonder na te denken dat er ook tegenliggers zijn is in mijn ogen echt te debiel voor woorden. Ben 2x de berm in gereden om een massale valpartij de voorkomen. Blijf aub weg uit toertochten of in ieder geval uit toertochten in zuid-Limburg als je je niet weet te gedragen.
Dank
Vanmorgen geprobeerd een lekker rondje te rijden. Helaas denken sommige toertochtrijders dat het een race betreft en er geen andere weggebruikers zijn. De HELE weg gebruiken zonder na te denken dat er ook tegenliggers zijn is in mijn ogen echt te debiel voor woorden. Ben 2x de berm in gereden om een massale valpartij de voorkomen. Blijf aub weg uit toertochten of in ieder geval uit toertochten in zuid-Limburg als je je niet weet te gedragen.
Dank
VN Chinook - Canyon Ultimate CF - Specialized Langster
Ik heb geen idee, was meer een algemene frustratie die ik wilde uiten, misschien helpt het om enig besef bij mensen te krijgen waar ze mee bezig zijn. Het is niet voor niks dat meer en meer toertochten geen vergunning krijgen. Ik rij zelf ook toertochten maar stoor me mateloos aan het (groeps)gedrag van veel renners. Je rijdt gewoon op de openbare weg, andere mensen en jezelf in gevaar brengen vind ik onacceptabel gedrag voor zoiets als n toertochtje.
VN Chinook - Canyon Ultimate CF - Specialized Langster
-
- Forum-lid
Is helaas al jaren dezelfde ellende. Daarom rij ik ook geen toertochten meer.baca schreef:Ik heb geen idee, was meer een algemene frustratie die ik wilde uiten, misschien helpt het om enig besef bij mensen te krijgen waar ze mee bezig zijn. Het is niet voor niks dat meer en meer toertochten geen vergunning krijgen. Ik rij zelf ook toertochten maar stoor me mateloos aan het (groeps)gedrag van veel renners. Je rijdt gewoon op de openbare weg, andere mensen en jezelf in gevaar brengen vind ik onacceptabel gedrag voor zoiets als n toertochtje.
baca schreef:Beste Toerrijders,
Dank
Ben blijkbaar niet de enige die zich geërgerd heeft.
Een groep die links afging in Meersen dacht blijkbaar omdat ze een toertocht aan het rijden waren dat ze voorhang hadden om recht doorgaand verkeerd.
Ik sprint vanuit de motorzaak daar altijd het heuveltje op en kom dus daar af met redelijk tempo en ik had al extra geminderd zodat ik eventueel snel kon stoppen maar ik verrek het natuurlijk om 50 man voorrang te geven terwijl ze het niet hebben.
Dus laten blijken dat ik echt wel ging doorrijden en er durfde zelfs ene te zeggen dat ik moest uitkijken
Ik heb maar geroepen dat hij de regels moest leren kennen
Verderop in Geulle ook een stuk per ongeluk op het parcour gereden en het viel me op dat zelfs 2 man tegenwoordig een hele weg nodig hebben.
Maargoed gelukkig heeft de omgeving er nog wel wat voordeel bij natuurlijk en is het maar 1 dag in de week , maar sommige zijn echt wel aso ja
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
Och het is een paar dagen in het jaar dat het zo druk is. Dat weet je en pas je er dan op aan, ga niet tegen de stroom in etc.
Ik vond verder net dat vergeleken met voorgaande jaren het nu een stuk beter verliep met het gedrag van deelnemers. Uitzonderingen heb je natuurlijk altijd.
Voor de rest een lekker dagje. Weerbericht zat er wel heel dik naast helaas of ja helaas . Route van 250 leek wel steeds meer op Limburgs mooiste. Filerijden viel ook nog mee. Bevoorrading was wel goed. Zou ik nog eens 45 euro ervoor betalen, nee.
Ik vond verder net dat vergeleken met voorgaande jaren het nu een stuk beter verliep met het gedrag van deelnemers. Uitzonderingen heb je natuurlijk altijd.
Voor de rest een lekker dagje. Weerbericht zat er wel heel dik naast helaas of ja helaas . Route van 250 leek wel steeds meer op Limburgs mooiste. Filerijden viel ook nog mee. Bevoorrading was wel goed. Zou ik nog eens 45 euro ervoor betalen, nee.
Ik durf er bijna niet meer te vragen, na al de vorige berichten , maar weet iemand hoe dat nou zit met die tijdswaarneming? Op de site van Amstel staat dat die niet meer getoond mag worden, omdat fietsers zich wellicht onverantwoordelijk gaan gedragen onderweg, maat kan me wel voorstellen dat ze de tijden kunnen mailen of zoiets..
En nog een laatste vraagje, ik had bij binnenkomst 150 km op mijn tellertje staan, maar iemand anders die ik sprak bij de finish had er maar 135 op staan. (Dit om een beetje in te schatten of volgende week de 167km van LBL een probleem gaan worden, of niet)
Weet iemand hoe ver de 150km route was?
En nog een laatste vraagje, ik had bij binnenkomst 150 km op mijn tellertje staan, maar iemand anders die ik sprak bij de finish had er maar 135 op staan. (Dit om een beetje in te schatten of volgende week de 167km van LBL een probleem gaan worden, of niet)
If you are not confused, you are not well informed (Lord Falkland)
-
- Forum-lid
+1elefantino schreef:Is helaas al jaren dezelfde ellende. Daarom rij ik ook geen toertochten meer.baca schreef:Ik heb geen idee, was meer een algemene frustratie die ik wilde uiten, misschien helpt het om enig besef bij mensen te krijgen waar ze mee bezig zijn. Het is niet voor niks dat meer en meer toertochten geen vergunning krijgen. Ik rij zelf ook toertochten maar stoor me mateloos aan het (groeps)gedrag van veel renners. Je rijdt gewoon op de openbare weg, andere mensen en jezelf in gevaar brengen vind ik onacceptabel gedrag voor zoiets als n toertochtje.
Gisteren kwam de Ronde van Noord Holland voor mijn deur langs. Dat is de enige dag in het jaar dat ik in ieder geval niet met de racefiets de weg op ga. Heb lekker veilig binnen op mijn Computrainer mijn traing gedaan.
150km gereden, 142km op de teller....ernest69 schreef:Ik durf er bijna niet meer te vragen, na al de vorige berichten , maar weet iemand hoe dat nou zit met die tijdswaarneming? Op de site van Amstel staat dat die niet meer getoond mag worden, omdat fietsers zich wellicht onverantwoordelijk gaan gedragen onderweg, maat kan me wel voorstellen dat ze de tijden kunnen mailen of zoiets..