déCOLletetjesdag.puffdaddy schreef:déCOLletetjesdag.dario schreef:Na rokjesdag, nu ook (met dank aan dat lekkere zonnetje van gisteren) 'décolletetjesdag'
Zware col?
De 'Daar word ik vrolijk van" Top 10
-
- Forum-lid
Vandaag reed ik Camerig op. Gezien ik in Friesland woon wil ik zoveel mogelijk klimmetjes pakken en rij dus constant op en af. In de afdaling van Camerig zag ik een wat oudere man die net was begonnen aan de klim, dus afdaling afmaken, keren, wat drinken en aan de klim beginnen. Op ongeveer de helft had ik hem te pakken en hoorde dat ie meteen aanpikte. Na het laatste stukje afdaling in de klim zat ie nog steeds achter me, dus ja, toch even proberen hem eraf te rijden, dus op de grote plaat. Dat hield ik helaas niet tot helemaal boven vol en op het moment dat ik naar het kleine blad schakelde ging ie erop en erover en ik moest even een gaatje laten. Fuck. Dat was niet bedoeling. Eenmaal boven had ik het gaatje snel dicht. Heb hem maar even een veer in de reet gestoken: 'dat deed eerlijk gezegd wel even pijn toen je me inhaalde!', waarop hij meteen zei: 'en zeker door iemand van 66 zeker!' (ik ben zelf 32). Slik, dat doet inderdaad pijn... Bleek gelukkig dat ie zelf ook diep moest gaan en dit niet z'n normale tempo was, maar dit kon ie niet laten lopen.
Leuke vent, hij doet elke week 2 x een rondje met 1500 hoogtemeters sinds ie gepensioneerd is, nou dat was idd te merken. Daarna kwam er een gesprekje op gang. Dat zijn dan dingen waar ik echt van kan genieten en de rest van de rit denk je er daarna ook nog zo nu en dan aan.
En wat is Limburg toch mooi, heb het er maar goed van genomen. Uiteindelijk 168 km en 3100 hm. Donderdag en vrijdag weer door het platte Friesland...
Leuke vent, hij doet elke week 2 x een rondje met 1500 hoogtemeters sinds ie gepensioneerd is, nou dat was idd te merken. Daarna kwam er een gesprekje op gang. Dat zijn dan dingen waar ik echt van kan genieten en de rest van de rit denk je er daarna ook nog zo nu en dan aan.
En wat is Limburg toch mooi, heb het er maar goed van genomen. Uiteindelijk 168 km en 3100 hm. Donderdag en vrijdag weer door het platte Friesland...
Nu we toch bezig zijn, als Fries vind ik de Elfstedentocht veel te massaal. De route ken ik inmiddels uit m'n hoofd, dus rij ik hem lekker zelf een paar keer per jaar. Vorige keer liep er een rijtje schapen op de dijk lang het IJselmeer, je kent dat vast wel, over zo'n platgetrapt stukje waar ze allemaal achterelkaar aanlopen. Op zich niet zo interessant dus. Het werd echter pas leuk toen 1 van de schapen tijdens het lopen begon te schijten, ze liepen echter zo dicht achter elkaar, dat ie rechtstreek op de kop van het schaap echter hem zat te schijten. Dat zag er zo grappig uit. Helemaal gezien ze gewoon doorlopen en net doen of er niets aan de hand is.
Vervolgens zet het je aan het denken, denkt een schaap dan ook iets? Als iemand mij op m'n kop zou schijten kan ik m'n gedachten wel ongeveer voorstellen...
Samengevat, ik word vrolijk van alle dingen tijdens het fietsen die je anders nooit ziet/meemaakt.
Vervolgens zet het je aan het denken, denkt een schaap dan ook iets? Als iemand mij op m'n kop zou schijten kan ik m'n gedachten wel ongeveer voorstellen...
Samengevat, ik word vrolijk van alle dingen tijdens het fietsen die je anders nooit ziet/meemaakt.
Vandaag mijn nieuwe tubes geplakt - perfect uitgelijnd en dat heerlijk in het zonnetje in maart...Op beide sets een DA7900 Cassette - keurig schoon natuurlijk - kijk daar wordt ik nu vrolijk van
Op de C24 mooie 25mm Vittoria EVO 3 Pro edition.
Op de C50 mooie 25mm Vredestein Fortezza Tricomp R compount welke ( nog) niet op de markt is.
Op de C24 mooie 25mm Vittoria EVO 3 Pro edition.
Op de C50 mooie 25mm Vredestein Fortezza Tricomp R compount welke ( nog) niet op de markt is.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
De ritten waar je benen goed voelen.. en het lijkt alsof je eindeloos kan fietsen
Of de ritten waar je tijdens het fietsen eigenlijk al weet dat je je vorige record gaat verbreken.. en dan het moment dat je thuis (of op eindbestemming) je tel pakt om te kijken
Of de ritten waar je tijdens het fietsen eigenlijk al weet dat je je vorige record gaat verbreken.. en dan het moment dat je thuis (of op eindbestemming) je tel pakt om te kijken
Van het vroege lenteweer zou elke fietser vrolijk worden. Maar dan wil je ervan profiteren voor een ritje (want sport is gezond, nietwaar!), en krijg je dit :
(vanaf 'geel' is de Europese fijnstofnorm overschreden)
Denk dat ik maar eens naar de Ardennen verhuis... Dàn zal je me vrolijk zien worden!
(vanaf 'geel' is de Europese fijnstofnorm overschreden)
Denk dat ik maar eens naar de Ardennen verhuis... Dàn zal je me vrolijk zien worden!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- Wolfhound32
- Forum-lid
Voor het eerst dit seizoen weer boven de 30 gemiddeld gereden. Ik dacht dat het nooit meer ging gebeuren. Begon al aan mezelf te twijfelen. Rondje Ketelmeer 66 km in 30.7km/h
Maar tjonge, jonge wat een wind weer vandaag. Pffffff.......
Maar tjonge, jonge wat een wind weer vandaag. Pffffff.......
Ik ben overigens verslaafd aan chocolade. Dat kan zo erg zijn dat als ik te lang geen chocolade eet ik desnoods s'avonds om 11 uur de auto pak om bij een benzinepomp een reep puur te halen
Ik ben overigens verslaafd aan chocolade. Dat kan zo erg zijn dat als ik te lang geen chocolade eet ik desnoods s'avonds om 11 uur de auto pak om bij een benzinepomp een reep puur te halen