Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Vandaag niet gefietst in 2014

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 21 jul 2014 10:13

Gisteren, zondag 20 juli, heb ik niet gefietst. Deze zondag begon hier in Maubec met wat 'gespetter' en 'gerommel'. Het weerbericht gaf voor 's middags onweer. In de loop van de morgen knapte het weer echter aardig op en kwam de zon er zelfs door. 't Werd ook weer lekker warm. Toen mijn vrouw en ik op TV naar de Tour-etappe zaten te kijken en genoten van de beelden van de voor ons erg bekende streek waar het peloton op dat moment door kwam, kregen we ook even een 'shot' van de aankomstlijn in Nîmes te zien. Dat zag er, dat hebben jullie zelf waarschijnlijk ook gezien, toen al niet al te best uit. Op de buienraderbeelden van deze streek was ook goed te zien dat het erg slechte weer net ten westen van de Rhône hing.

Het uur van de passage hier in Robion naderde en de zon scheen (toen) nog. M'n vrouw wilde toch wel een gokje wagen en even het wandelingetje naar de rotonde in de D2 bij de entree van Robion maken om de renners aan te moedigen ;). Daar eenmaal aangekomen betrok de hemel snel. Op een gegeven moment stak er ook een flinke wind op, waardoor de route-aanwijzingen voor de renners van de lantaarnpalen woeien. Dat was dan weer leuk voor de souvenirjagers ;). De lucht werd steeds dreigender en de temperatuur dook een flink stuk. Maar..., het bleef droog.

In de verte verscheen het legertje heli's al. Zodra de eerste helikopter boven onze hoofden hing, begon
'de massa' fanatiek te zwaaien naar die dingen. Ja, ze zullen je op TV maar eens niet zien staan :roll:! Daar had je Bauer en Elmiger al! Die hadden hun voorsprong dus nog weten te behouden, leuk! Even later kwam het peloton ook aanstormen. Links en rechts langs de rotonde scheurend kwamen ze voorbij. Je herkent bijna niemand. Ja, één renner herkende ik duidelijk, Richie Porte. Maar die hing, zoals onze zuiderburen zo leuk zeggen, 'aan het rekkertje'. Zo'n festijn fotograferen met een compactcamera is natuurlijk haast onbegonnen werk. Het gaat allemaal veel te snel, dat kan het apparaatje niet aan. Hieronder toch een tweetal impressies.

Het peloton rijdt de rotonde bij Robion op...:

Afbeelding


...en er weer af, 'op naar de regen' :( :

Afbeelding

Toen de renners al gepasseerd waren en de 'volgers' langs kwamen, stopte een motard met fotograaf achterop pal voor onze neus. Bonjour klonk het, want de fotograaf nam de moeite om netjes te groeten. Ze begonnen hun jacks aan te trekken. 'Sterkte straks in de regen', zei ik tegen hem. 'Ik hoop dat het niet gaat regenen', antwoordde hij. 'Ik heb op TV de beelden uit Nîmes gezien en dat ziet er slecht uit', meldde ik hem. En daar gingen ze weer, het slechte weer tegemoet. Wij konden het zelf nog droog houden tot we weer 'thuis' waren. Daarna begon het ook te regenen en te onweren, maar 's avonds scheen de zon al weer. Sneu was natuurlijk om te zien hoe de twee vluchters na zo'n monsterontsnapping op letterlijk het allerlaatste moment toch nog gegrepen werden...
En ronduit triest was het nieuws dat er door een mini-tornado 'aan de overkant' twee slachtoffers te betreuren zijn. Een aantal campings zijn verwoest en er zijn ook nog eens vijf mensen gewond geraakt. We hebben hier in de krant wat beelden van de ravage daar gezien. Gelukkig voor ons viel het hier allemaal nog mee met het slechte weer...
60 x Ventoux

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 21 jul 2014 11:29

Gisteren niet gefietst maar gaan kijken bij de BeNeLadies Tour in Philippine (Zeeuws Vlaanderen). Tijdrit in de ochtend, daarna om half 5 de afsluitende etappe en tussendoor een criterium. Mooie wedstrijd gezien, was voor de etappe op een kasseienstrook gaan staan waar ze 4 keer langs kwamen, gelukkig bleef het op wat regendruppels bij de start na droog. Helaas wel wat valpartijen, o.a. eentje bij de laatste doorkomst over de kasseien waar ik stond, later gehoord dat Loes Gunnewijk hard gevallen is en met een gebroken schouder moest opgeven (volgens mij bij een eerdere doorkomst op dezelfde strook, zag in de verte een ambulance een tijdje stilstaan).

Gebruikersavatar
Globeskater1983
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23

Gebruikersavatar Globeskater1983 25 jul 2014 17:19

Na een mooie tocht gefietst te hebben op dinsdag die vlak voor het einde eindigde met een aanrijding heb ik toch de impact van die klap beetje onderschat.. vanochtend naar ziekenhuis geweest om zwaardere verwondingen uit te sluiten... laatste dagen dus vooral liggen slapen.. en helaas niet fietsen of andere sporten.. Fiets is inmiddels wel gemaakt.. en hopelijk duurt het herstel niet te lang zodat ik ook zelf weer op de fiets kan klimmen.. want ben voor mijzelf aan een recordjaar bezig en die zou ik graag in stijl afsluiten!

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 26 jul 2014 09:11

Globeskater1983 schreef:...hopelijk duurt het herstel niet te lang zodat ik ook zelf weer op de fiets kan klimmen.. want ben voor mijzelf aan een recordjaar bezig en die zou ik graag in stijl afsluiten!
Dat hoop ik ook voor je, dus zit ik nu al voor je 'te duimen' ;) . Zo'n akkefietje is natuurlijk altijd vervelend, maar als je dan ook nog eens 'lekker draait' doet het (hopelijk alleen figuurlijk) dubbel pijn... Daarom sterkte en een vlot herstel gewenst!
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 30 jul 2014 09:53

Le Grimpeur schreef:Gisteren, zondag 20 juli, heb ik niet gefietst.En ronduit triest was het nieuws dat er door een mini-tornado 'aan de overkant' twee slachtoffers te betreuren zijn. Een aantal campings zijn verwoest en er zijn ook nog eens vijf mensen gewond geraakt. We hebben hier in de krant wat beelden van de ravage daar gezien. Gelukkig voor ons viel het hier allemaal nog mee met het slechte weer...
Zag het bordje Cavaillon op je foto. Wij zaten net voor Cavaillon langs de kant toen plots een hoop wind net voor het passeren van het peloton en de koplopers. Toen we terugreden door het Rhônedal bij Pierrelatte omgevallen bomen, kapotte bovenleidingen gezien en een hele hoop afgewaaide takken. Met enige schrik terug naar de camping gereden bij Sampzon maar daar was alleen maar veel regen gevallen gelukkig.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 17 aug 2014 18:39

Wegens aanhoudend pokkeweer vandaag niet gefietst. Zelfs voor een half uurtje hardlopen viel er geen gaatje in de regen.
Veni. Vidi. Fietsie.

i-mac

i-mac 17 aug 2014 18:51

De laatste weken bijna niet meer gefietst wegens veel werk thuis. Mee geholpen met een firma die een betonplaat kwam gieten voor het tuinhuis die midden september komt. En op 3 slaapkamers tapijt eruit gedaan. Lijmresten ook verwijderd, en morgen beginnen met het plaatsen van laminaat leggen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39701
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 aug 2014 18:55

TumTumTum schreef:Wegens aanhoudend pokkeweer vandaag niet gefietst. Zelfs voor een half uurtje hardlopen viel er geen gaatje in de regen.
Mwa....dat vind ik zelfs overdreven ;)
Half uurtje droog hardlopen had prima gekund.......


(maar ik snap je; op 17-8 heb je daar met dit weer gewoon geen zin in :mrgreen: )
Less is bore

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 17 aug 2014 19:21

daniel1975 schreef: Half uurtje droog hardlopen had prima gekund.......
Ja dat had gekunt...als ik vanochtend vroeg was opgestaan, maar dat was ik niet want ik voelde me niet lekker. En daarna begon het te zeiken zonder ophouden. Hierzo.
Veni. Vidi. Fietsie.

mimarron
Forum-lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 15 dec 2009 09:21
Locatie: Randstad

mimarron 23 aug 2014 11:29

kijk eens naar buiten pfff al dagen rot weer
wanneer houdt dit op ????
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 23 aug 2014 13:35

Zorro schreef: Ik had de passende kleding uit de kast getrokken en wat er ook gebeurd, morgen een duurrit op de weg van 2-3 uur op de 29er en zondag (dan schijnt het zelfs droog te blijven...jawel) 90 minuten crossen door de bossen, over akkers en boerenpaden.
Nou, vandaag valt dus echt in het water. Vanochtend om 08:00 leek het nog wel aardig maar dat veranderde snel. De buien zijn tot daaraan toe (alhoewel de sluizen vaak behoorlijk open gaan) maar het dondert en bliksemt er ook redelijk bij.
Aangezien ik toch nog behoorlijk wat stukken over open vlaktes moet doe ik dat niet.

Ik ga maar eens mijn 29er wat onderhouden voor morgen, wat huishoudelijke dingen doen en voor vanavond een lekkere pasta met gebakken chorizo klaarmaken. Tevens vanmiddag de Vuelta maar eens bekijken.

Morgen schijnt het echt tijdelijk beter te zijn dus.........
En ach, als september weer erg mooi is hoor je niemand meer over augustus. Tevens was de lente en zomer toch echt wel goed maar dat vergeten mensen snel. Vaak lekker warm maar niet super heet, af en toe ook eens een dagje regen. Niks mis mee.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 23 aug 2014 13:43

Heerlijk gewoon, een dagje in de regen fietsen!

Er zijn dagen bij dit jaar dat ik daar veel geld voor over had...

Plaats reactie