Alles over vakanties op én met de fiets

Bikemotion 2010

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4914
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 22 okt 2010 22:19

Meeste indruk heeft de Campagnolo stand op me gemaakt zeker als je achter de in schrijf balie stond ;-)

Nu even serieus , geweldige beurs ogen te kort om al het moois te bekijken 4 uur rond lopen was eigenlijk te kort.

Veel nieuws , niet te druk , stand houders hadden er ook zin in. Fondrist komt weer terug met mooie betaalbare frames, helaas ben ik al voorzien.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 22 okt 2010 22:40

4 uur... Ik geloof dat ik wel eens 8 uur heb rondgelopen. En dan zie ik niets twee keer en heb ik nog geen tijd voor modeshows en het wielercafe...

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 22 okt 2010 22:51

Nou, voorgaande jaren duurde het nooit langer dan 3 uur. Dit jaar was ik binnen 2 uur alweer klaar.

Mooiste fiets:
[img=http://img145.imageshack.us/img145/4221/pa220005.jpg]

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 22 okt 2010 22:54

Mr. Lynskey nog even gesproken, wel grappig dat de stand tegenover hem die van van Nicholas was. Kun je meteen zien wat echt vakmanschap is (uiteraard tegen een prijs) en wat slechts letterlijk en figuurlijk goedkope kopieën. Waar de één ophoud begint de ander (maar elk hebben ze hun bestaansrecht).
Verder de enige man in een smaakvol pak gezien (Umberto Tan), viel wel op tussen al dat wielrenvolk.
Mooiste fietsen van de beurs? De fluo oranje S-works, de goudkleurige Fuji (als je van rap houdt), een aantal passoni's, de donkerblauwe cube Htc sl en de zwarte look 586 (met rode belijning).
Minder gelukt waren imho. de look 695 (vooral de stuurpen) en de nieuwste BMC.
Tegenvaller was inderdaad de stand van Scott (helemaal niets bijzonders en niet eens de moeite genomen om de stand als compensatie op te leuken met proto's of HTC fietsen. Met zo'n instelling moet het je of te goed gaan of je creatieviteit laat je volledig in de steek.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1974
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 22 okt 2010 23:22

[quote="mao"]
Nu even serieus , geweldige beurs ogen te kort om al het moois te bekijken 4 uur rond lopen was eigenlijk te kort.

Veel nieuws , niet te druk , stand houders hadden er ook zin in. Fondrist komt weer terug met mooie betaalbare frames, helaas ben ik al voorzien.[/quote]

Veel nieuws kan ik me niet echt in vinden... als je de wielerwereld een beetje volgt dan viel het nieuws wel tegen. Heb er 6 uur rondgelopen en dan heb ik er goed de tijd voor genomen.

Fondriest inderdaad nu toch ook in Nederland, onlangs een nieuwe gekocht maar kon in NL geen dealer/importeur vinden. Blijkt er dus toch te zijn. Alhoewel ik het woord betaalbaar in jouw bericht overdreven vind, heb de mijne uit DL gehaald en daar was de prijs toch fors lager dan de adviesprijzen uit deze stand.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 22 okt 2010 23:26

Helemaal met Sharkman eens, vooral de rode s-works is in het echt veel mooier dan of de foto's
Het verbaasde mij hoeveel, met alle respect voor die merken, onbekende merken er staan en dat de frames niet veel van elkaar verschillen qua model en vaak alleen van kleur.
Dit was mijn eerste keer dat ik op de beurs was en vond het leuk om te kijken hoeveel verschillende soorten en merken fietsen er wel niet zijn en dat er veel mensen op af komen. Nadeel is dat je zo veel fietsen ziet dat alles na verloop van tijd veel op elkaar gaat lijken.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

rogkat
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 jun 2008 22:39

rogkat 22 okt 2010 23:47

Ik heb genoten, bijna 5 uur rondgelopen. Bij deze een nieuwe droomfiets gevonden..

http://www.cubebikes.nl/?rubriek_id=340 ... ct_id=3146

en de Colnagostand vond ik ook schitterend.
my third love

roy73
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 mei 2010 20:31

roy73 23 okt 2010 00:59

Een hoop moois gezien weer, wat me nu nog het meest bij staat is het frame van BMC, totaal de plank misgeslagen naar mijn idee, maar dat zal wel verschil van smaak zijn.

Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

zipper
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 feb 2006 03:58

zipper 23 okt 2010 01:07

Colnago, Merckx en Bianchi hadden wat mij betreft de mooiste stands.. die blauwe Colnago M10 vond ik de mooiste fiets.

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 23 okt 2010 01:17

Heerlijk om tussen al dat moois te dagdromen.
Mijn toppers? De Passoni's. Stuk voor stuk wonderschoon.
Voor foto's: KLIK

Passoni (RVS):
[img=http://farm5.static.flickr.com/4104/510 ... 379f_z.jpg]
Leef! Fiets!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 okt 2010 01:27

[quote="daj"]Ik vond het wel een flinke misser dat ik geen enkele crossfiets met schijfremmen heb gezien.[/quote]

Dat kan ook niet als de UCI pas van de zomer de regels veranderde. Toen de regels veranderd werden, waren alle crossfietsen al ontworpen en de meeste al in productie.

Ik heb weinig fietsen gezien die ik echt mooi vond. Maar ik denk dat ik een beetje kieskeurig geworden ben. De stalen Passoni was zeer fraai (als je die vreselijke rode delen over 't hoofd ziet). Een aantal andere Passoni's zagen er echter afgrijselijk uit. Dat gedrocht met die houten velgen bijvoorbeeld..
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 okt 2010 01:31

Wel leuk dat die tandem van Specialized er was. Dat ding is niet gemaakt om op te fietsen (het kan uberhaupt niet). De buizen zijn niet hol, de boel is niet carbon gemaakt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie