Pagina 7 van 148
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train
Geplaatst: 10 dec 2015 12:54
door wielracer
FTP staat in het profiel op 235.
De klim in Watopia opsprinten is wel zwaar, zeker als je 4 a 5 rondjes maakt., maar deze rijd ik altijd op 50x25 als lichtste versnelling. Ik hoef nooit naar het kleine blad te schakelen.
Ik heb nooit de trainer gekalibreerd, maar ik heb daar ook nooit iets over gelezen van deze trainer. Ik zou ook niet weten hoe dat zou moeten.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train
Geplaatst: 10 dec 2015 19:49
door Jorisee
Ik heb ook een Elite Qubo Digital smart B+ en die geeft 350w aan als ik op mijn power2max 250w rij. Ik snap wel dat je dan makkelijk rijdt
Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 10 dec 2015 19:56
door Jorisee
@wielracer, ik heb net een mail gestuurd aan Elite. Misschien kan je ook een support ticket indienen?
Hi Matteo,
I wanted to let you know that several Dutch riders on the fiets.nl forum (the biggest cycling community in the Netherlands) all experience the same problem. If we participate in a Zwift race we all manage to over perform due to the inaccuracy of the Elite Qubo Digital Smart B+.
My FTP is around 275 and manage to output 350w easily for an hour on the Elite trainer.
You mentioned that this specific trainer is no ERG trainer but surely you guys must be able to do something about the inaccuracy of your trainer?
Regards, Joris
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train
Geplaatst: 10 dec 2015 22:15
door vitamineb
Bij mij zijn de watts ook altijd te hoog. Zeker als je bijvoorbeeld binnen een training 'vrij' mag fietsen (de weerstand gaat dan naar beneden), je wattage gaat dan nog een extra 5-10% omhoog zonder dat je harder trapt. Al kan ik niet verifieren hoe ver ze afwijken aangezien ik geen powermeter heb. Maar een ftp van 5w/kg, mocht ik willen
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train
Geplaatst: 10 dec 2015 22:23
door wielracer
Jorisee schreef:@wielracer, ik heb net een mail gestuurd aan Elite. Misschien kan je ook een support ticket indienen?
Hi Matteo,
I wanted to let you know that several Dutch riders on the fiets.nl forum (the biggest cycling community in the Netherlands) all experience the same problem. If we participate in a Zwift race we all manage to over perform due to the inaccuracy of the Elite Qubo Digital Smart B+.
My FTP is around 275 and manage to output 350w easily for an hour on the Elite trainer.
You mentioned that this specific trainer is no ERG trainer but surely you guys must be able to do something about the inaccuracy of your trainer?
Regards, Joris
Ok thx, zal morgen even kijken op de site van Elite.
Maar vanavond de My E-training app van Elite opgestart en daar kan je de trainer zetten op 3 standen qua weerstand, P1, P2 en P3.
Ik heb de trainer op stand P2 gezet en daarna de slider helemaal naar rechts in Zwift gezet.
Het kan zijn dat ik zware had vanavond, maar ik moest toch wel mijn best doen om enigszins acceptabele snelheden te halen. Nu gaf de trainer een lagere snelheid aan dan de sensor van Garmin die op de achternaaf gemonteerd zit. Dit was voorheen omgekeerd.
Morgen nog een ritje maken om te kijken of het daadwerkelijk verschil maakt.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train
Geplaatst: 11 dec 2015 11:26
door Jorisee
Elite heeft gereageerd - ze geven het door aan de Development afdeling. Ze lijken niet echt happig dus meer support tickets helpt vast!
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train
Geplaatst: 11 dec 2015 12:02
door wielracer
Ik ga nu kijken, maar heb je de trainer in de Elite training al eens veranderd zoals ik hierboven al meldde?
edit: ticket verzonden
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train
Geplaatst: 11 dec 2015 12:36
door vitamineb
Die P1, P2 en P3 zijn geen standen maar daarmee kan je als het goed is je trainer calibreren.
P1 = 20 km/h high slope ( there isn't any specifics % of slope )
P2 = 30 km/h middle slope ( there isn't any specifics % of slope )
P3 = 40 km/h flat conditions
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train
Geplaatst: 11 dec 2015 13:11
door vincent75
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train
Geplaatst: 11 dec 2015 13:22
door Jorisee
vitamineb schreef:Die P1, P2 en P3 zijn geen standen maar daarmee kan je als het goed is je trainer calibreren.
P1 = 20 km/h high slope ( there isn't any specifics % of slope )
P2 = 30 km/h middle slope ( there isn't any specifics % of slope )
P3 = 40 km/h flat conditions
Ik snap hier geen bal van. Waarom moet ik dit doen?
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train
Geplaatst: 11 dec 2015 13:44
door vitamineb
Jorisee schreef:vitamineb schreef:Die P1, P2 en P3 zijn geen standen maar daarmee kan je als het goed is je trainer calibreren.
P1 = 20 km/h high slope ( there isn't any specifics % of slope )
P2 = 30 km/h middle slope ( there isn't any specifics % of slope )
P3 = 40 km/h flat conditions
Ik snap hier geen bal van. Waarom moet ik dit doen?
Als je het goed doet gaat je trainer betere waardes geven voor je vermogen. Hoe het calibreren in z'n werk gaat weet ik ook niet. En het is ook niet alsof Elite zelf veel duidelijk/uitleg verschaft op dit gebied.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train
Geplaatst: 11 dec 2015 13:45
door wielracer