Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe Italiaan....

windtegen
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2015 14:41

windtegen 01 jul 2015 20:25

zie onderstaande bij Campafan
Laatst gewijzigd door windtegen op 01 jul 2015 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 01 jul 2015 21:09

Zo campafan = windtegen?

campafan
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 09 aug 2011 09:19

campafan 01 jul 2015 21:38

Om het makkelijker/overzichtelijker te maken effe de post van m'n vriendin's account weggehaald en hieronder gezet:

"Klopt wat betreft de wisselende keuze(s). Je hebt het redelijk goed samen gevat wat betreft een niet doorsnee model. De website die je noemt is leuk maar uitgestorven (veel dode links etc.).
Budget: +/- 1500 euro voor het frame
Handling: racy maar met het nodige comfort (balhoofd 14 cm minimaal).
ISP zou mooi zijn, maar is geen must"

Wat betreft de accounts, nee en ja ;) wonen op het zelfde adres en gebruiken dezelfde pc, maar als je niet uitlogt kan het dus zijn dat je op het account van je vriendin wat zegt :oops:

Voor de duidelijkheid m'n vriendin wil een aero frame/fiets maar da's een ander topic en bemoei ik me niet mee. Ik dus niet (hoewel ik het eerst wel wilde met de Olympia Boost).

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 01 jul 2015 21:44

Kijk eens op www.rcsb.nl naar een mooie Rimonta

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 jul 2015 23:48

1500 euro en exclusief, dat wordt lastig. Volgens mij is die Alan het enige dat voldoet aan dat criterium van alles wat hier voorbij is gekomen. Maar die heeft dan net weer het verkeerde spuitschema (aan de vorm kan het niet liggen want die is gelijk aan een Viner of Legend).

Ik zou me dan wat meer focussen op wat je mooi vindt bij de wat meer main stream merken i.p.v. zo exclusief mogelijk. Zelfs dan is het nog knap lastig om een leuke Italiaanse te vinden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 02 jul 2015 13:01

Voor die prijs zou je kunnen kijken of je ergens nog een wat ouder / overjarig model kunt krijgen die een FM nog heeft hangen. Voor zover belangrijk: In hoeverre je daar dan garantie op krijgt (van de verkoper) hangt af van wat je afspreekt met de verkoper.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 jul 2015 13:19

Spaceship schreef:... Voor zover belangrijk: In hoeverre je daar dan garantie op krijgt (van de verkoper) hangt af van wat je afspreekt met de verkoper.
Is garantiebepaling niet geregeld met de leverancier.,. en daarnaast bij wet.
Tuurlijk kan je altijd extra afspraken met de verkoper maken (en soms tegen betaling). Maar volgens mij is dat over het algemeen een wassen neus.

het label "overjarig" is niet van invloed - lijkt mij, maar ik ben geen jurist - want garantie gaat naar mijn weten voor jou als consument in op het moment van aankoop.

ter vergelijking.. een auto met 5 jaar garantie (dit is van de bouwer), die reeds aan half jaar in de showroom staat van de dealer. Daar krijg jij gewoon nog 5 jaar garantie op.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jul 2015 13:29

Een Gios Gress? (Maar dan heb je wel maar een overpriced Sensa Toscana/Lombardia.)
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 03 jul 2015 21:38

MarkVeenstra schreef:
Spaceship schreef:... Voor zover belangrijk: In hoeverre je daar dan garantie op krijgt (van de verkoper) hangt af van wat je afspreekt met de verkoper.
Is garantiebepaling niet geregeld met de leverancier.,. en daarnaast bij wet.
.
De winkelier is verantwoordelijk voor de garantie. Standaard minimaal 2 jaar. Daarnaast is een winkelier aansprakelijk voor een ondeugdelijk product. (afhankelijk van de situatie kun je langer aanspraak maken op garantie)

Maar volgens mij kan de winkelier bepaalde producten die bijv overjarig zijn of zoiets als showroommodellen, retour gekomen artikelen ed uitsluiten van garantie. Honderd procent zeker weet ik het niet of dat legaal is maar ik zie het wel vaker. Het is een beetje een grijs gebied. Als jij niet akkoord gaat met de special deal verkoopt die gewoon niet aan jou. Dan kan je op je strepen gaan staan maar of dat dan zinvol is moet jezelf invullen.

Echter als ik onderstaand document lees zou het bij wet niet mogen (zie sectie garantie)
https://www.ieca-europe.nl/bedrijven/eu ... -en-regels

mrjellow
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 okt 2010 23:15

mrjellow 03 jul 2015 23:43

Die Cippo fietsen zijn zeer mooi maar extreem duur en vooral ook een erg laag balhoofd.

campafan
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 09 aug 2011 09:19

campafan 05 jul 2015 20:50

Gios is mooi maar dan alleen dat Aero frame dat ze tegenwoordig maken (wel errug duur). Heb contact met een dealer m.b.t een Sintesi, maar is waarschijnlijk niet mijn framemaat.

Dus toch nog even verder zoeken, probeer te kijken bij Switch, maar die website ligt er alweer een tijdje uit. Sarto ook gezien, maar er zijn weinig dealers van. Al met al errug lastig.

Overigens zag ik vandaag bij de TDF de Giant rijden en moet toch zeggen dat ik dat samen met de Scott en de Look de mooiste fietsen uit het peloton vond.
Laatst gewijzigd door campafan op 05 jul 2015 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1977
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 05 jul 2015 21:08

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar Klamer in Hoogezand levert ook Sarto. Misschien is dat een optie?

Plaats reactie