Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race toerversie 2015 (zaterdag 18 april)

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4946
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 apr 2015 22:30

JorgV schreef:Hoe laat vertrekken jullie ongeveer? Ik ga alleen, maar om 150 kilometer in mijn eentje te moeten fietsen, dat vind ik ook niet echt prettig. Probleem is alleen dat het OV mij pas om 10.00 uur in Valkenburg kan brengen (en dan moet ik nog mijn startnummer en dergelijke halen) , is dan de meute al helemaal vertrokken en niet meer bij te halen, of valt dat allemaal wel mee?
De meesten vertrekken tussen 6 en 10 uur = ongeveer gemiddeld elke seconde een renner!. Allen rijden hoef je niet bang voor te wezen, hoewel de meesten wel zijn vertrokken om 10 uur, flink doorrijden dan kan je als een pacman de rijders opeten. ;-)

Gebruikersavatar
JorgV
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 10 jul 2014 19:18

Gebruikersavatar JorgV 17 apr 2015 21:35

mao schreef: De meesten vertrekken tussen 6 en 10 uur = ongeveer gemiddeld elke seconde een renner!. Allen rijden hoef je niet bang voor te wezen, hoewel de meesten wel zijn vertrokken om 10 uur, flink doorrijden dan kan je als een pacman de rijders opeten. ;-)
Haha ik heb inmiddels de auto van mijn vriendin gecharterd, dus ik kan op tijd vertrekken ;)! Wil rond half 9 in Valkenburg zijn, zodat ik ongeveer om 9 uur kan starten. (Om 5 uur de wekker, om kwart voor 6 in de auto :( )

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2516
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 19 apr 2015 19:51

AGR 2015, was een leuke ervaring.
Behalve dat er aan de Keutenberg een file van je welste stond.
Het was afstappen en te voet naar boven gaan.
Wij Belgen zijn dan maar een groep Nederlanders die bekend waren in de streek gevolgd.
Rechtsomkeer, bordjes Sibbe volgen, om dan terug op het parcours te komen, zonder in file te moeten staan.
I know: toertochten zijn er voor iederen, maar 2/3 van de deelnemers is gewoon niet in staat om een iets of wat helling op te rijden. Zelfde probleem ieder jaar ook in de RVV.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4946
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 apr 2015 20:01

Druk, en nog eens druk.
3 ongevallen gezien, eentje net na de start. Zag er niet zo best uit voor de betrokenen.
Verkeers regelaars hadden het wel beter in de hand.
Voor de rest viel het me op dat de wat meer gedisciplineerd werd gereden.
Sommige mensen geadviseerd om een triple te nemen, zouden zich zelf een grote dienst mee doen.

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 19 apr 2015 21:02

Wat een drama weer zo te horen. Wat bezielt mensen om hier aan mee te doen?
Zaterdag de alternatieve toertocht gedaan 164 km en 2900 hoogte meters, heerlijk rustig bijna geen kip te bekennen en top pauze plaatsen.
Wat een genot slechts enkele op de redoute.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 19 apr 2015 21:14

ach jah dat niet iedereen hard een heuvel oprijd heb ik weinig moeite mee maar kan na het zien van stukjes toertocht heel goed begrijpen dat een boel mensen willen dat het wordt afgeschaft

Kreeg gewoon geen voorrang en heb die personen er uiteraard op aangesproken en erop gewezen dat het maar een toertocht is en geen wedstrijd , 2 rijstroken worden gewoon in bezit genomen en moest op een gegeven moment op een stukje gewoon de berm in om een ongeluk te voorkomen , terwijl die weg toch echt makkelijk 2 vrachtwagens elkaar kunnen passeren , en heb diverse malen aanwijzigen van verkeersregelaar genegeerd zien worden

En dan heb ik maar heel weinig gezien aangezien ik zoveel mogelijk de route probeerde te ontwijken op camerig en loorberg na.

Ook grappige dingen gezien en meegemaakt gelukkig , ene op de camerig zo kapot dat die in de berm omviel , en paar keer leuk praatje gemaakt.
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 19 apr 2015 21:30

Het was een hele belevenis voor mij, heb genoten van de zon, omgeving en het fietsen (150 km). Op wat onrustige opstoppingen en wat eikels die als een debiel door de goot koste wat wat kost mensen willen passeren met alle verwensingen erbij. Wel kon ik op de beklimmingen de lopers gelukkig ontwijken zodat ik alles fietsend kon blijven afleggen. Bovenal vond ik het een gemoedelijk evenement waarbij na afloop de biertjes een stuk beter smaakten dan de Radler.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 19 apr 2015 21:45

als ik dit zo lees, dan ben ik zo blij dat ik de volta limburg classic gereden heb 2 weken geleden ipv deze overrated toertocht.
Geen ongetrainde goden die nodige meters lopend afleggen of asociaal gedrag waar elkaar geen meter op de weg gegund wordt.

Waar begin je dan in hemelsnaam aan als je regelmatig moet lopen op de klimmetjes in Limburg. Tijdens de Volta niemand zien lopen muv de laatste meters tijdens een zware klim na 140km, en hier lees je dat je de lopers moet ontwijken....
Afbeelding

Gebruikersavatar
JorgV
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 10 jul 2014 19:18

Gebruikersavatar JorgV 19 apr 2015 21:57

Voor mij was het ook voor het eerst, ik vond het eigenlijk prima te doen. Ik vertrok iets voor 10 uur, en heb eigenlijk nergens echt vastgestaan. De Keutenberg was inderdaad vrij druk, maar ik kon daar nog wel doorrijden.

Ik herken eigenlijk wel wat Peter zegt, hier en daar wat praatjes gemaakt, en verder vooral lekker doorgefietst.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 19 apr 2015 21:59

Ik vond het redelijk te doen gisteren. Vroeg gestart voor de 240 km, eerste 90 waren prachtig en zeker niet druk, goed groepje kunnen vinden ook. Toen de 150 lus erachteraan en dat was in het begin wel even proppen, maar met een bel en wat goede timing overal mijn eigen tempo kunnen rijden. Ik heb buiten een paar ambulances ook niet veel incidenten of raar gedrag gezien.
Waar vermoeidheid een rol gaat spelen is er natuurlijk wel wat frictie tussen langzame en snelle fietsers, maar mijns inziens nergens buiten proportie. Al met al net iets meer dan 8 uur op de fiets gezeten over 233 km en met het prachtige weer een leuke dag gehad!
(al vond ik om 3u45 opstaan niet relaxed, dat ga ik niet nog een keer doen)

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 apr 2015 22:07

Gisteren voor het eerst aan de Amstel Gold Race toerversie deel genomen. Voorgaande 12 jaar viel het bijna altijd samen met de Kellerwald MTB marathon (vlak bij Kassel), maar nu eindelijk eens de kans om hier te rijden.
Vrijdagavond die kant op, inschrijving ophalen, paar biertjes op terras en daarna achterin hotel Vivaro overnachten. Kort nachtje en 's morgens erg koud.
Om 06:30u van start en was zo'n 3 graden, maar toen nog weinig wind en na zo'n 5 kwartier toch redelijk op temperatuur. Toen ook relatief rustig op de weg en toch ook (bewust) vrij vaak alleen gereden en voelde goed aan. Stukje verkeerd, maar schade viel mee. Terug in Valkenburg op voor de 2 ronde en even verkeerde interpretatie van bord welke kant op moest. Stond 2e keer links af, maar dat bord in de eerste ronde niet gezien dus verkeerd kant op. Na paar km er achter, maar tegen de stroom in niet echt slim. Dus een lusje van 10 km en kon weer verder. Sommige stukken erg druk, maar wist ik van te voren. Was vandaag sfeer proeven en proberen te genieten. Zonnetje deed zijn best, maar bleef toch frisjes door de harre wind. Na zo'n 6:30u het fijne er een beetje af en tempo wat laten zakken. Nog even in de wacht voor de Keutenberg voor ik wel naar boven kon fietsen (slalom rijden) en na dik 9:30u zat er 249,5 km op en zo vlot mogelijk naar de auto.
Afbeelding
Feestterrein gelaten voor wat het is, want onbeheerd fiets achterlaten alles behalve slim, extreem slechte muziek en daarbij al spullen klaar liggen in mijn bus als ik terug kwam. Ook lekkere bak echte koffie met de bialetti gemaakt en als een speer terug naar Soest.
Leuk dagje, weet wat de AGR is. Goed georganiseerd, verkeersregelaars waren super, druk, soms tricky door andere rijders (rechts inhalen in afdalingen), gezellig en best pittig stukje fietsen....
Kan deze afstrepen en volgende jaar?? Nee, 1 keer was genoeg.
Iets uitgebreider verslag op mijn site http://www.mtb-sport.nl/seizoen-2015-begonnen/
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 19 apr 2015 22:55

Omdat het AGR weekend altijd wel een leuke sfeer heeft hier in het Heuvelland heb ik om 12:45 maar eens de fiets uit de hut getrokken. Ik dacht lekker achter de meute aan te kunnen hobbelen en zo wat kilometers uit de wind te zitten. Helaas pindakaas. Ik reed Maastricht uit richting Bemelerberg; geen hond te bekennen?! Reden die 15.000 maloten al voor me dan... Aan het achtergebleven vuilnis te zien was het antwoord ja. Man man man; het is echt schandalig wat mensen op een fiets met 'n kromstuur allemaal wegsmijten onderweg. Neem je troep mee tot de volgende stop zeg! Enfin, tot aan Mheer op de AGR 150km. route gebleven en daar doorgestoken via Noorbeek en de Wolfsberg naar de Loorberg. Hier al meer tekenen van leven en dus de eerste - van de achterste - al kunnen gaan oprapen. Beetje praatje maken hier en daar. Voor mezelf nog als extra klimmetjes de Schweiberg, en Rue de Beusdael gedaan en weer aangesloten op de Camerig bij de AGR. Hier was het al weer een stuk drukker en ook gezellig. Veel volk langs de weg voor de nodige aanmoedigingen voor de iets minder getalenteerde/getrainden onder ons.

Inmiddels op het Drielandenpunt al weer de eerste bekende wandelaars met op hun rechter enkel getattoeerde kettingbladen gesignaleerd. Altijd leuk die 'wandel' mensen :-) Op de Kruisberg en Eyserbos was het als vanouds heerlijk slalommen. Hier snel doorgestoken middels een pijlsnelle afdaling van de vrouwendel naar de Fromberg. Ik heb nooit een belletje bij me maar man wat was ik blij met dat ding op deze helling. Ting ting en nog vrij snel stond ik boven.

Nu sloeg de twijfel toe. Wat zal ik doen, via Sibbegrubbe of via Keutenberg naar huis. Kut... te lang getwijfeld en inmiddels in een dikke file fietsers terrecht gekomen. Dan maar aansluiten en wachten op doorgang. De keuze viel op de Keut. Na gelukkig wat omgevallenen ternauwernood ontweken te kunnen hebben de sprint in gezet naar de top om vervolgens full-pull door te rijden naar huis. Hier en daar nog even kletsen met wat Italianen en een verloren Zweed en hup na 4 uur en 5 minuten stond de fiets weer binnen met krap 118km op de tellert.

Natuurlijk vanmorgen nog effe met de koters de mooie Bianchi bakjes -van het verder uber suffe Lotto- bewonderd en natuurlijk de renners uitgezwaait voor een succesvolle race. Het was weer een mooi weekend. Volgend jaar hetzelfde recept :-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie