Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

Karl66
Forum-lid

Karl66 02 jan 2015 22:16

Als de sterkste hoort te winnen, dan gaat het dit seizoen alleen maar tussen Tony Martin en Tom Dumoulin. Maar dat telt alleen in de tijdrit, in andere ritten gaat het er ook om dat je slim bent, koers inzicht hebt, andermans bordje leeg kan eten etc. Wat dat betreft is Terpstra gewoon een terechte winnaar. Ook al kan je mijn echte mening over Terpstra in het dopingtopic lezen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 jan 2015 07:21

elefantino schreef:Op het goede moment gaan is net zo goed onderdeel van het wielrennen, en geen onbelangrijk onderdeel. Omdat geluk te noemen, gaat mij te ver.
Tuurlijk speelt geluk een rol. Als 1 renner had gereageerd was het voor niks geweest. Dat is net zo goed een onderdeeel van het wielrennen ;)
Less is bore

joeywl
Forum-lid

joeywl 03 jan 2015 10:00

Geluk speelt zeker mee. Maar het onterecht noemen gaat een beetje ver niet?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 jan 2015 10:24

Sowieso, als je alleen tevreden bent als de sterkste wint dan schaf je alle massastart wedstrijden af en organiseer je vanaf nu enkel nog tijdritten (en dan maar hopen dat niemand een lekke band krijgt anders is het nog niet eerlijk).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

elefantino
Forum-lid

elefantino 03 jan 2015 11:55

daniel1975 schreef:
elefantino schreef:Op het goede moment gaan is net zo goed onderdeel van het wielrennen, en geen onbelangrijk onderdeel. Omdat geluk te noemen, gaat mij te ver.
Tuurlijk speelt geluk een rol. Als 1 renner had gereageerd was het voor niks geweest. Dat is net zo goed een onderdeeel van het wielrennen ;)
Maar dat geldt in iedere koers. Om dat nu alleen op Terpstra van toepassing te laten zijn vind ik niet helemaal eerlijk.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 jan 2015 12:28

Daar ben ik het ook zeker wel mee eens hoor, gun het hem verder van harte.

(Alleen zou ik het bijvoorbeeld RG meer gunnen om eens de koninginnerit in de TdF te winnen ofzo. Veel fijner mens lijkt mij.)
Less is bore

agentcrabtree
Forum-lid

agentcrabtree 04 jan 2015 00:13

timo2.0 schreef:Sowieso, als je alleen tevreden bent als de sterkste wint dan schaf je alle massastart wedstrijden af en organiseer je vanaf nu enkel nog tijdritten (en dan maar hopen dat niemand een lekke band krijgt anders is het nog niet eerlijk).

Ja, zonder specifiek een bepaalde voorkeur voor een renner (of toch misschien Wiggins dan :lol: ) vind ik het persoonlijk wel tamelijk prettig als een monument wordt gewonnen door iemand uit de (semi-) wereldtop of door een opkomend talent... en mits het inbouwen van enige objectiviteit kan je Terpstra bezwaarlijk in één van beide categorieën onderbrengen.

Tijdrijden is inderdaad een van de betere, eerlijkere waardemeters voor een (prof)renner. Renners die het goed doen in een lange TT over een geaccidenteerd parcours zijn volgens mijn bescheiden mening de sterkste mannen uit het ganse peloton. Er zijn natuurlijk wel enkele voor de hand liggende problemen. Buiten het feit dat tijdritten het sowieso niet zo goed doen op teevee, zeker bij de wat meer modale sportfan die (nog) niet veel kaas van het wielrennen heeft gegeten, zijn de wisselende omstandigheden waarin de renners het parcours afwerken soms erg storend. Ik denk hierbij dan vooral aan al dan niet rijden in de regen en een veranderende windrichting en of -snelheid. Maar ik ben er sowieso van overtuigd, mocht men PR 2014 als tijdritten gereden hebben, dat Terpstra niet in de top 10 stond, ongeacht de omstandigheden :D Het is niet omdat men je WINDMAN noemt dat je ook de beste bent tegen de wind... ook al werd je team meermaals wereldkampioen TTT dankzij Tony Martin.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 20 jan 2015 09:21

Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

NoChain
Forum-lid

NoChain 20 jan 2015 09:40

FSA is the official drivetrain and component sponsor of both Tinkoff-Saxo and Etixx-Quick-Step, according to a representative from Specialized, which also sponsors both teams. But the upcoming FSA electronic group, which both teams will ride later this year, isn’t ready yet.

FSA’s component sponsorship is clearly visible as both teams set off on their first races of the year at the Tour Down Under and Tour de San Luis with stems, seatposts, and handlebars all from the brand. But both teams are currently using Shimano Di2 shifting, not FSA.

FSA has previously confirmed the development of an electronic drivetrain, but, when contacted by VeloNews last December, flatly denied rumors that it would sponsor WorldTour teams with the group in 2015.

Those rumors are now confirmed. “For 2015, FSA is the component and drivetrain sponsor for Etixx-Quick-Step and Tinkoff-Saxo,” Chris Riekert, global marketing at Specialized, told VeloNews.

Multiple sources suggested to VeloNews last fall that teams would buy Shimano components until the FSA group becomes available. Etixx and Tinkoff are currently riding FSA cranksets and have fitted a new FSA 11-speed chain to some team bikes.

The group has not yet been spotted in the wild, and a factory tour with FSA in Taiwan last fall failed to unearth any hints as to what it might look like.

Tinkoff-Saxo mechanic Alejandro Torraldo confirmed the upcoming switch to an electronic FSA group to Australia’s Ride Cycling Review magazine on Monday. “It’s so nice,” he said. “There’s no cabling. When you make the bike, it’s so easy.”

Torraldo suggested that if all goes to plan, the group will be on team bikes prior to the Tour de France.

Read more at http://velonews.competitor.com/2015/01/ ... g.99[quote]
[/quote]

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 20 jan 2015 15:24

Goed nieuws! FSA en Sram draadloos dus dan gaan Shimano en Campagnolo ook stappen zetten.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 20 jan 2015 19:51

Soap schreef:Even smullen :twisted:

2015 Bikes of the Pro Peloton
Staat het zadel van die eerste Ridley niet een beetje maf?
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 20 jan 2015 19:56

paulwindtegen schreef:
Soap schreef:Even smullen :twisted:

2015 Bikes of the Pro Peloton
Staat het zadel van die eerste Ridley niet een beetje maf?
Adam Hansen....dat staat altijd heel extreem bij hem.
Afbeelding
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Plaats reactie