Ik heb me dat laten uitleggen toen ik daar was 2 jaar geleden was. Interlaken is een sieradenstad. Het schijnt dat er hele vliegtuigladingen met rijke Arabieren en andere uitheemse volkeren op af komen om daar te shoppen. Blijkbaar zijn de Zwitserse prijzen nog aangenaam voor hen of is het assortiment lekker groot.havana schreef:Wij hebben 2x pasta gegeten in Interlaken voor iets van 17 - 19 punten. Dus dat ging op zich best. En een halve liter bier aan de finish kostte 5,5 punten, dus dat was ook nog wel te doen.
Het viel ons daar trouwens op dat er extreem veel gesluierde moslima's (zeg maar type brievenbus) met man rondliepen. Waren wel benieuwd hoe dat nou precies zat?
Alpenbrevet
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Ik snap wel dat het vanuit de persoon zelf lijkt alsof er geen andere keus is, maar denk dat de eigenaren van de desbetreffende tuin daar ongetwijfeld anders tegen aan kijken. Als iedereen om zijn eigen particuliere redenen maar zijn behoefte in andermans tuin doet, is het einde zoek. En dat er dan vervolgens ook nog beetje lacherig over wordt gedaan maakt het niet beter.dapoker schreef:Daar waren wij ook vanuit gegaan.amclassic-fan schreef:Welke keus heb je dan als je hoognodig moet? Ik schat zo in dat je het iets asocialer inschat dan het geweest is.
De organisatie valt me wel tegen als ik bovenstaande lees. Ik ging er zelf vanuit dat het afgrijselijk duur zou zijn, maar wel perfect georganiseerd.
Wel beschouwd zijn die minpunten eigenlijk niet onoverkomenlijk maar ze worden groter omdat je 100 euro lapt en inderdaad een perfecte organisatie verwacht.
Wat betreft het zakje tuinaarde in de achtertuin... Wat moet dat moet. Ik moet het hier toch voor mijn reisgenoot opnemen. Je hebt 7 minuten voor de start met 4 toiletjes op 2500 man weinig andere keus. Hij was bij 'n hotel al weggestuurd onder het mom "nur fur gaste". Verder was er niks open om naar binnen te rennen. En uit ervaring weet ik dat het niet prettig fietsen is met 3 kilo stopverf in je pens (zie verslag Trois Ballons 2013) en een broek vol bagger rijdt ook niet bepaald fijntjes
Vraag me af waarom veel mensen toch zo'n hekel hebben aan wielrenners/mensen op een racefiets. Zou dat soms te maken hebben met de volstrekt egocentrische instelling van sommigen?
Overigens doet dat niet aan de prestatie van het uitrijden van de toch af; erg knap, ik doe het jullie niet na. Maar iets meer reflectie op deze daad had je/jullie wel gesierd.
-
- Forum-lid
Eens ; staat ook volkomen haaks op dit zeer terechte citaat uit een van de verslagen:burnds schreef:ik snap wel dat het vanuit de persoon zelf lijkt alsof er geen andere keus is, maar denk dat de eigenaren van de desbetreffende tuin daar ongetwijfeld anders tegen aan kijken. Als iedereen om zijn eigen particuliere redenen maar zijn behoefte in andermans tuin doet, is het einde zoek. En dat er dan vervolgens ook nog beetje lacherig over wordt gedaan maakt het niet beter.
Vraag me af waarom veel mensen toch zo'n hekel hebben aan wielrenners/mensen op een racefiets. Zou dat soms te maken hebben met de volstrekt egocentrische instelling van sommigen?
Overigens doet dat niet aan de prestatie van het uitrijden van de toch af; erg knap, ik doe het jullie niet na. Maar iets meer reflectie op deze daad had je/jullie wel gesierd.
"Ik sta bij het stoplicht achter 'n Italiaan die van deze gelegenheid gebruik maakt om z'n zakken te legen. Nadat hij drie lege gelletjes, vijf propjes alu-folie en een bananenschil op straat heeft gemikt, tik ik 'm net iets te hard achterop z'n helm en roep in het plat Brabants. "Hey kudt; zal ik het bij jou in je tuin flikkeren?!" Agressief draait hij zich om maar z'n maatje maant 'm zijn rommel op te rapen en mee te nemen. Man wat haat ik die lui die alles maar in de berm mikken."
Wat dacht je van bijvoorbeeld aanbellen en vragen of je het toilet mag gebruiken, ipv in de tuin poepen? Of wat dacht je van starten en na de start zo snel mogelijk een rustige greppel naast de weg zoeken? Of als dat te lang duurt, wat dacht je van eerst even een rustige greppel naast een weg zoeken, daar poepen en daarna pas starten?
Ik vind het ook verbazingwekkend dat het hier blijkbaar normaal gevonden wordt om bij iemand anders in de tuin te gaan zitten poepen. Ik begin steeds meer begrip te krijgen voor de zuid limburgers, die de wielertouristen helemaal zat zijn.
Ik vind het ook verbazingwekkend dat het hier blijkbaar normaal gevonden wordt om bij iemand anders in de tuin te gaan zitten poepen. Ik begin steeds meer begrip te krijgen voor de zuid limburgers, die de wielertouristen helemaal zat zijn.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Collectief decorumverlies. Blijkbaar is een groep een vrijbrief voor dergelijk gedrag.
Ik kan me niet voorstellen dat de poeperd dit ook zou doen als 'ie alleen aan het fietsen is.
Ik ben ook wel eens overvallen door een onhoudbare ontlastingsdrang; dan is er altijd wel een bos of struikgewas in de buurt te vinden.
Ik kan me niet voorstellen dat de poeperd dit ook zou doen als 'ie alleen aan het fietsen is.
Ik ben ook wel eens overvallen door een onhoudbare ontlastingsdrang; dan is er altijd wel een bos of struikgewas in de buurt te vinden.
Interlaken heeft ook de hoogste dichtheid van arabische kentekens buiten het midden oosten. Hun auto's gaan gewoon mee als bagage.. . De exclusiviteit van de "sieraden" (en dan vooral de prijzen) vind je nergens anders op de wereld, daarom shoppen ze daar. Je wilt natuurlijk niet een horloge van 1.2 miljoen wat je buurman ook heeft..Herman_N schreef:Ik heb me dat laten uitleggen toen ik daar was 2 jaar geleden was. Interlaken is een sieradenstad. Het schijnt dat er hele vliegtuigladingen met rijke Arabieren en andere uitheemse volkeren op af komen om daar te shoppen. Blijkbaar zijn de Zwitserse prijzen nog aangenaam voor hen of is het assortiment lekker groot.havana schreef:Wij hebben 2x pasta gegeten in Interlaken voor iets van 17 - 19 punten. Dus dat ging op zich best. En een halve liter bier aan de finish kostte 5,5 punten, dus dat was ook nog wel te doen.
Het viel ons daar trouwens op dat er extreem veel gesluierde moslima's (zeg maar type brievenbus) met man rondliepen. Waren wel benieuwd hoe dat nou precies zat?
+1, Ik was al even bang dat ik de enige was die zich hierover verbaasde, maar ik heb me gelukkig vergist.Karl66 schreef:Wat dacht je van bijvoorbeeld aanbellen en vragen of je het toilet mag gebruiken, ipv in de tuin poepen? Of wat dacht je van starten en na de start zo snel mogelijk een rustige greppel naast de weg zoeken? Of als dat te lang duurt, wat dacht je van eerst even een rustige greppel naast een weg zoeken, daar poepen en daarna pas starten?
en dan een groepsfoto maken van vijf in niqaab geklede damesis schreef:
Interlaken heeft ook de hoogste dichtheid van arabische kentekens buiten het midden oosten. Hun auto's gaan gewoon mee als bagage.. . De exclusiviteit van de "sieraden" (en dan vooral de prijzen) vind je nergens anders op de wereld, daarom shoppen ze daar. Je wilt natuurlijk niet een horloge van 1.2 miljoen wat je buurman ook heeft..
100 euro lappen voor een Zwitserse cyclo en dan verwachten dat alles tot in de puntjes is geregeld? Besef wel dat je met een euro niet zo ver komt in Zwitserlland. Dat land is gewoon pokke duur. Helemaal nadat de koers van hun munt fors is gestegen een jaar geleden. Die 100 euro zijn er eigenlijk maar 40.
Ik vond Zwitsers vaak al geen aardige mensen en het land was al duur. Tegenwoordig overweeg ik niet eens meer om er te komen. Hooguit om er snel doorheen te rijden over een autovignet loze weg en lekker snel naar Italie toe.
Ik vond Zwitsers vaak al geen aardige mensen en het land was al duur. Tegenwoordig overweeg ik niet eens meer om er te komen. Hooguit om er snel doorheen te rijden over een autovignet loze weg en lekker snel naar Italie toe.
Live fast; die young. mijn blog
Aan het vignet hebben die Zwitsers in ieder geval niks verdiend. Gekocht op MP voor 10 euro en gisteren voor hetzelfde geld weer verkocht. Dat zal van de moraalridders wel weer niet mogen, maar dat zal mij werkelijk jeuken
Overigens vond ik de Zwitsers erg aardig, boven verwachting!
Overigens vond ik de Zwitsers erg aardig, boven verwachting!