Goed aluminium of instap carbon
De CAAD 10 blijft trekken hoor...
Maar een 105 groep is prima voor mij, zeer goede ervaringen mee !
De Felt ga ik onderzoeken...
Om het complexer te maken (goed ik blijf nu wel in ALU), wat denken jullie van dit alternatief ?
http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/ro ... 2_compact/
Heeft Ultegra mix, redelijke set wielen + banden, en de geometrie is "race"...
Om het complexer te maken (goed ik blijf nu wel in ALU), wat denken jullie van dit alternatief ?
De Caad10 is dan ook ongeveer de beste aluminium racer die je kan kopen! De wielen zijn slecht, maar die kan je snel upgraden naar een beter setje.ruud_k schreef:De CAAD 10 blijft trekken hoor...
Cannondale
NEE! Niet mij kopje thee. En de geo is zeker niet race (Trek H2). Je hebt Trek al eerder genoemd (2x volgens mij) Hierop heb je geen enkele feedback gekregen. Trek heeft veel ''lovers maar ook bijna net zoveel haters''.ruud_k schreef:De CAAD 10 blijft trekken hoor...
Dit heeft meerdere oorzaken. Maar ik denk dat je deze Madone niet mag vergelijken met de tot nu toe genoemde opties. De Allez, Caad10, Canyon en Rose zijn m.i. van een andere klasse, op meerdere fronten. Ik hoop dat ik nu niemand tegen de schenen schop
Is er iemand die de Trek wel als optie ziet? Ik zie een mooi frame en prima montage (op twijfelachtig crankstel, remmen, en wielen na maar dat hebben de caad en allez ook en zijn makkelijk te vervangen). Ben zelf ook geïnteresseerd in deze fiets.
Koop gewoon die CAAD10, en ga later upgraden. Ga je geen spijt van krijgen!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik denk het niet. Alle forumleden hier gunnen TS een goede fiets en komen met goede eerlijke adviezen. De Trek lijkt hier niet bij te horen. Een prima fiets voor een bepaalde doelgroep, maar hij past blijkbaar niet tussen deze selectie prijsklasse.PPB schreef:Is er iemand die de Trek wel als optie ziet? Ik zie een mooi frame en prima montage (op twijfelachtig crankstel, remmen, en wielen na maar dat hebben de caad en allez ook en zijn makkelijk te vervangen). Ben zelf ook geïnteresseerd in deze fiets.
Ps je kan de Caad en evenentueel de Allez niet met de Trek vergelijken. De Caad is een iconische racefiets die zichzelf ruimschoots heeft bewezen. De Allez borduurt hier op voor en heeft ook al een goede reputatie. De Trek 2.5 madone past niet op hetzelfde podium. Het frame is de basis, dat de remmen e.d. iets afwijken qua montage is niet doorslaggevend.
Ok, geen Trek dus - jullie voelen mij goed aan
Lang verhaal kort... volgende week zaterdag heb ik twee afspraken staan bij verschillende fiets winkels om zowel naar de CAAD 10 als de Allez Comp te kijken. Vooralsnog heb ik een lichte voorkeur voor de Allez Comp, maar ik laat mij in beide gevallen verrassen door de geometrie !
Ik ben benieuwd !
Lang verhaal kort... volgende week zaterdag heb ik twee afspraken staan bij verschillende fiets winkels om zowel naar de CAAD 10 als de Allez Comp te kijken. Vooralsnog heb ik een lichte voorkeur voor de Allez Comp, maar ik laat mij in beide gevallen verrassen door de geometrie !
Ik ben benieuwd !
Beide goede keuzes. Ik kan merken dat je gecharmeerd bent van het uiterlijk van de Allez. Als je hier goed op zit, dan is dit de juiste fiets voor jou. Als je twijfelt bij de fietsmaker aan de maatvoering, geen overhaaste beslissing maken. Tommeke en andere (specialized fans) leden hier kunnen je dan wellicht verder helpen bij de juiste maat.
Haha wat schattig die steekjes onder water. Ik ben geen uitgesproken Specialized fan hoor. Heb er wel 3 maar dat kan ik uitleggen. Ik heb m'n Allez als frame gekocht omdat dat relatief goedkoop was. M'n tijdritframe heb ik voor 300 euro van eBay geplukt terwijl ik eigenlijk m'n zinnen had gezet op een Cervelo, ik kon een frame voor die centen niet voorbij laten gaan. Maar op m'n crosser was ik wel op slag verliefd.
Ik zou het gewoon ervaren TS, en kijken waar je het lekkerst op zit. Beide frames zijn qua alu gewoon top en doen niet onder voor elkaar.
Ik zou het gewoon ervaren TS, en kijken waar je het lekkerst op zit. Beide frames zijn qua alu gewoon top en doen niet onder voor elkaar.