Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Krampen in beide benen

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 30 apr 2015 20:48

Sweety2008 schreef:Ik ben net een boek aan het lezen "Greep op de overgang" en daar staat dat vrouwen in de menopauze vaker last hebben van krampen in de kuiten en benen en dat vooral 's nachts. En laat mij nu met mijn 53 jaar in de overgang zijn
Probleem opgelost :lol: :lol: :lol:
Maar ga nu maar gewoon lekker rustig fietsen op een cadans van rond de 90 en zonder kilometer teller en zorg dat je gewoon kan blijven praten dan komt de snelheid vanzelf wel.
En anders een inspanningstest doen met ademgasanalyse misschien dat een arts je kan overtuigen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 02 mei 2015 11:49

@Rob74 vanwege mijn gewicht ik heb net op de site van de hartstichting gekeken en mijn aktuelle gewicht ingevoerd was vanmorgen 49,20 kg en er stond een BMI van 18,5 en erbij vermeld stond dat dit een gezond gewicht is. Dus ik ben niet te licht maar precies goed. Als ik onder de 48 kg kom dan word het pas kritiek. Ik heb ook mijn leeftijd en lengte moeten invoeren dus ik denk dst dit tich een enigzins serieuse site is:roll:
Ik doe er ook werkelijk alles aan om onder de 50 kg te blijven.
Ghost Nivolet 6LC

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 mei 2015 15:58

Die 18,5 grens komt van deze site:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-g ... meter.aspx
en ook op deze site:
http://www.gezondheidsnet.nl/overgewich ... e-bmi-test
En de hart stichting site hanteert dezelfde norm van 18,5. Daaronder is sprake van ondergewicht. En het is niet zo dat 18,5 precies goed is. Tussen de 18,5 en 25 is gezond. Je zit dus echt wel aan de onder kant van de schaal. Als jij 66 kg zou wegen (bmi 24,8) zit je ook nog goed.

Ik noemde die BMI omdat je wellicht wat weinig vocht vast hield. Zo heel veel mensen hebben geen BMI van 19 of minder. Een paar dagen slecht drinken en ik weeg ook anderhalve kg minder. Ik vroeg me gewoon af of je lage gewicht door vochtgebrek kwam.
Live fast; die young. mijn blog

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 02 mei 2015 17:48

@Sweety Het is leuk dat je je leeftijd in kon voeren, maar voer eens een andere leeftijd in. De uitkomst blijft helemaal hetzelfde. Verschil in mannen en vrouwen heb ik ook nog niet gevonden.Maar het ziet ernaar uit dat iedereen kan zeggen wat hij hier wil, je hebt je voorgenomen dat je onder de 50kg moet blijven, wat dat verder ook voor consequenties zou hebben. Het is jouw keuze, maar het wordt dan wel lastig om je ergens in te adviseren. En pas vooral op alles aan de overgang op te hangen, er zijn ook dames die (bijna) nergens last van hebben. Ik ben 1,57m en weeg 58kg. (kom van 74kg) Wil er nog best een kg of 3 vanaf hebben, maar ga daar een halfjaar tot jaar voor uittrekken.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 04 mei 2015 22:12

Ik merk nu ook dat mijn rusthartslag de laatste tijd hoog blijft hij komt nu bijna niet meer onder de 50 wat vroeger wel zo was. Meestal was mijn rusthartslag zo rond de 44 of 46 de laagste ooit was 40 slagen per minuut. Ik geef iedere dag op rusthartslag.nl mijn waarde in nu zie ik dat hij asn het stijgen is wat zeggen wil dat het met mijn fitheid niet zo goed gesteld is. Ik zit op het randje van overtraindheid aan. Dus ga ik het maar iets rustiger aan doen en wat minder fietsen en aan
spinning doen. Hoop dat het helpt.
Ben trouwens ook gestart met het innemem van Magnesium dit ga ik ook nog afwachten of het tegen mijn krampen in de benen helpt.

Ik houd jullie op de hoogte hoe het verder gaat met mij.
Ghost Nivolet 6LC

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 08 mei 2015 19:26

Zoals beloofd wilde ik jullie ja op de hoogte houden. De krampen in mijn benen zijn veel minder geworden ik denk ook omdat ik gestart ben met magnesium. Vandaag gefietst ook heel vaak op het middelste blad met veel omwentelingen en thuis even wat rek en strek oefeningen gedaan ook voor mijn nek. Mijn gemiddelde hartslag laag bij 122 tot 128 dus was ook niet zo kapot toen ik thuis kwam. Ben nu benieuwd hoe het vannacht met mijn beentjes gaat. De rustpols is nu ook weer onder de 50. Ik meet hem ja iedere dag.
Ghost Nivolet 6LC

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 10 mei 2015 01:40

Q10-co-enzym, zou ook helpen bij spierpijnen.Is te vinden bij kruitvat.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 10 mei 2015 11:26

ottorongo schreef:Q10-co-enzym, zou ook helpen bij spierpijnen.Is te vinden bij kruitvat.
Don't do it, geldklopperij. Genoeg drinken en evt. Mg tabletten that's it.
Afbeelding

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 10 mei 2015 11:41

Ik houd het bij Magnesium en B12 ook omdat ik geen vlees en vis eet al 15 jaar ben ik vegetariër en ik mis het vlees ook niet.
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie