SRAM ETAP
Bij SRAM zijn de early adopters niet alleen duur uit, ze krijgen vaak ook nog een on-af product voorgeschoteld.
De electra-onderdelen kun je bij Shimano toch ook vast los aanschaffen? Prijsverschil blijft in dat geval navenant. Ik ben overigens nog erg tevreden met mijn 10-speed Force groep.Livio Livius schreef:Het is eerder de vraag wat alleen shifters en voor/achterderailleur gaan kosten als set.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13828
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ach etap is zo,n 2 a 3 honderd duurder dan di2 momenteel, valt toch wel mee.
Dat heeft de geschiedenis ons wel geleerd... Met eTap hebben ze zeker voor hun doen wel erg lang getest en de reviews zijn eigenlijk allemaal positief dus misschien valt het mee...tommeke14 schreef:Hoe dat zo? Te weinig getest en veel kinderziektes?havana schreef:Bij SRAM zijn de early adopters niet alleen duur uit, ze krijgen vaak ook nog een on-af product voorgeschoteld.
Inderdaad. Op de amerikaanse fora (oa WW) zijn het ook vooral de mensen zonder daadwerkelijke eTap ervaringen die negatief zijn. Heb eigenlijk nog geen slechte geluiden opgevangen van de gebruikers.havana schreef: Dat heeft de geschiedenis ons wel geleerd... Met eTap hebben ze zeker voor hun doen wel erg lang getest en de reviews zijn eigenlijk allemaal positief dus misschien valt het mee...
Op Duitse fora waar ik ook wel eens wat doe omdat ik de taal goed beheers zijn er een paar die er al mee rijden, nog geen wanklank vernomen.
Wat mij persoonlijk op voorhand niet bevalt dat er 2 dingen tegelijk gedaan moeten worden om voor te schakelen.
Alles went natuurlijk (ik ben opgegroeid met buiscommandeurs) maar het links voor en rechts achter is behoorlijk ingesleten.
Ik zie het vooral als een vlucht naar voren van SRAM dat zonder elektriek dreigde achter te blijven bij de andere grote 2 en daar nu iets aan heeft toegevoegd.
Hierbij plaats ik niet de vraag of elektriek op een fiets naast de computer/powermeter enz. iets
te zoeken heeft dat mag gelukkig iedereen zelf bepalen.
Wat mij persoonlijk op voorhand niet bevalt dat er 2 dingen tegelijk gedaan moeten worden om voor te schakelen.
Alles went natuurlijk (ik ben opgegroeid met buiscommandeurs) maar het links voor en rechts achter is behoorlijk ingesleten.
Ik zie het vooral als een vlucht naar voren van SRAM dat zonder elektriek dreigde achter te blijven bij de andere grote 2 en daar nu iets aan heeft toegevoegd.
Hierbij plaats ik niet de vraag of elektriek op een fiets naast de computer/powermeter enz. iets
te zoeken heeft dat mag gelukkig iedereen zelf bepalen.
Laatst gewijzigd door Keezx op 07 mar 2016 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Upgrade kit 1400 euro, kun je je bestaande derailleurs en shifters nog verkopen, iets van 300 euro voor sram red denk ik? Als je de set ergens scherp kan vinden ben je 1000 euro verder. Het lijkt me wel echt heel gaaf. Maar ja, spielerei natuurlijk.
Wen je zo aan keezx, ik heb toen ik begon te fietsen ook proef gereden op shimano en sram, gaat prima. Bovendien is dit zo simpel, slijt er zo weer in.
Wen je zo aan keezx, ik heb toen ik begon te fietsen ook proef gereden op shimano en sram, gaat prima. Bovendien is dit zo simpel, slijt er zo weer in.
Als ik een sporadisch ritje op m'n klassieker maakt ben ik na 3 keer schakelen weer gewend aan de buiscommandeurs en gaat het zoals vroeger automatisch, maar ja, ik heb daar ook 10 jaar mee gekoerst.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
kom net de eTap (complete groep) prijs tegen van Hopmans: 2.195
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Dat is een scherpe prijs. Tot op heden één setje gemonteerd, enige minpunt waren de stelschroeven van de voorderailleur die de crank beschadigden (is een update met kortere schroefjes voor).
Persoonlijke mening: schakelt echt goed maar wel minder alert dan di2. Campa eps blijft van de drie het mooiste lopen.
Nadelen? niets bijzonders behalve dat je bij sommige frames wel heel veel gaten dicht moet stoppen en het feit dat ik persoonlijk weinig vertrouwen heb in Amerikanen en (electronische) techniek en de vervanginsonderdelen nog heel lang amper (snel) te krijgen zijn (wil je ermee op vakantie of is het je enige fiets dan zijn Sram maar ook Eps geen optie).
Persoonlijke mening: schakelt echt goed maar wel minder alert dan di2. Campa eps blijft van de drie het mooiste lopen.
Nadelen? niets bijzonders behalve dat je bij sommige frames wel heel veel gaten dicht moet stoppen en het feit dat ik persoonlijk weinig vertrouwen heb in Amerikanen en (electronische) techniek en de vervanginsonderdelen nog heel lang amper (snel) te krijgen zijn (wil je ermee op vakantie of is het je enige fiets dan zijn Sram maar ook Eps geen optie).
Volgens Murphy's Law ga je een keer een probleem krijgen en dat kan echt vervelend uitpakken op vakantie o.i.d.
Tot nu toe 2x meegemaakt dat er een snuiter in het gezelschap uberhaupt niet aan z'n ritje kon beginnen omdat hij batterijproblemen met z'n DI2 had, met zulke lui heb ik geen medelijden.
(Netzomin als met iemand die z'n remkabel lostrekt of de derailleur slaat in de spaken, gewoon eigen schuld)
Tot nu toe 2x meegemaakt dat er een snuiter in het gezelschap uberhaupt niet aan z'n ritje kon beginnen omdat hij batterijproblemen met z'n DI2 had, met zulke lui heb ik geen medelijden.
(Netzomin als met iemand die z'n remkabel lostrekt of de derailleur slaat in de spaken, gewoon eigen schuld)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig