Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Elite RealTour B+ / Qubo Digit. Smart B+ of toch Tacx Vortex

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 02 dec 2015 08:51

midstar schreef:
Ikon schreef::o ik vind het juist wel prettig als iedereen hoord dat ik weer bezig ben :lol: :lol:
Haha..., zo ist ook.
Maar mijn buren wereden niet blij op de weekendochtenden met de tacx, terwijl wij goed geisoleerde huizen hebben.
Nu horen ze me niet meer.
Geen buren ;) maar als ik s'morgens vroeg mijn Harley start horen ze me nog 10 straten verderop :lol: :lol:
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

nucleus
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mar 2010 18:47

nucleus 02 dec 2015 09:52

Recent een Tacx Vortex Smart gekocht nadat mijn oude Tacx Cycleforce T1670 echt het loodje had gelegd.
Oordeel: ik ben er maar matig positief over.

Op een frame wat niet helemaal waterpas is (ongelijke voethoogtes?), werkt het apparaat prima en heb ik er ondertussen al een tiental mooie trainingen op gedaan variërend van hersteltraining, intervallen en duurtrainingen van 2 uur. Het aansturen met de app werkt prima, maar is wat basic (smartphone). Aangezien ik toch train op wattages is dat echter geen probleem, filmpje op / TV aan en gaan. Daarnaast levert het apparaat voor mijn doelen meer dan voldoende weerstand. Doet het apparaat wat het moet doen? Ja dus.

Waarom dan toch matig positief? Man man man, wat een geluid produceert dat ding al bij lage wattages! Ik dacht dat mijn oude Cycleforce herrie maakte en dat dat nu wel een stuk minder zou zijn, maar niets is minder waar... Ik heb echt met de (onder)buren van mijn flat van doen als het regent of des avonds donker is, helemaal als ik aan het intervallen sla.

De Vortex is een mooi apparaat, maar het geluidsniveau is dusdanig hoog dat ik er serieus over denk hem in te gaan ruilen voor een Elite of vloeistoftrainer...

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 02 dec 2015 10:50

midstar schreef:Ik ben het totaal niet eens met Dcrainmaker.
De Elite realtour is zoveel stiller dan de Tacx, de Elite hoor je beneden niet, waarbij de Tacx echt irriterend was door het hele huis heen.
ik kan muziek op normaal niveau aandoen waarbij ik bij de tacx de radio bijna voluit moest doen om het enigszins te horen.
Er zit duidelijk verschil in iig deze 2 merken
DC Rainmaker maakt enkel de vergelijking tussen Tacx Neo en Elite Turbo Muin.
Dat wil niet zeggen dat daarom alle Tacx-modellen stiller zijn dan de Elite's natuurlijk.
Zijn stelling zal dus wel kloppen alleen kan je dit niet voor alle modellen doortrekken.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 02 dec 2015 19:47

Dat de elite behoorlijk stil Is was me al duidelijk. Alleen ben vooral benieuwd naar de bkool pro. Hier lees ik weinig over.

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 02 dec 2015 20:26

Melda schreef:
midstar schreef:Ik ben het totaal niet eens met Dcrainmaker.
De Elite realtour is zoveel stiller dan de Tacx, de Elite hoor je beneden niet, waarbij de Tacx echt irriterend was door het hele huis heen.
ik kan muziek op normaal niveau aandoen waarbij ik bij de tacx de radio bijna voluit moest doen om het enigszins te horen.
Er zit duidelijk verschil in iig deze 2 merken
DC Rainmaker maakt enkel de vergelijking tussen Tacx Neo en Elite Turbo Muin.
Dat wil niet zeggen dat daarom alle Tacx-modellen stiller zijn dan de Elite's natuurlijk.
Zijn stelling zal dus wel kloppen alleen kan je dit niet voor alle modellen doortrekken.
Oke, dat had ik dan niet goed gelezen.
Goed dat je het even meld.

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 02 dec 2015 22:36

Ikon schreef:Ik heb vandaag de http://www.mantel.com/tacx-tacx-vortex-smart besteld bij Mantel,morgen heb ik hem in huis,ben benieuwd .
En vandaag weer retour gestuurd omdat hij niet te koppelen was met mijn iPad 2 gaat pas bij minimaal iPad 3 stond niet in de info :dislike:

Dus nu weer verder zoeken,denk dat ik maar een gewone met stuur afstelling koop wat om er nu ook nog een nieuwe tablet voor aanteschaffen zie ik ook niet zitten.

Wie heeft er ervaring met deze,Elite Qubo Power Fluid ?
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 03 dec 2015 09:08

Lijkt me niks mis mee, maar als je dan toch een smarttrainer prefereert zou ik toch eerder eens de Elite Qubo Digital Smart B+ goed bekijken.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

luukluuk
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 mar 2011 14:50

luukluuk 03 dec 2015 13:21

Ik heb de Elite Qubo Digital Smart B+ onlangs gekocht. Het enige waar ik mee zit, is hoe strak de fiets vastgeklemd moet worden; de handleiding heeft het over een hoek van 55 tot 65 graden van de klem, op het moment dat het aangrijpt (dus strak gaat). 90 graden is volledig gesloten, 0 graden is volledig open.
Er zit voor zover ik zie geen hoek-indicatie op het klemsysteem. Het lijkt mij wel belangrijk, want te los wil je niet, te vast wil je zeker niet, want dan komt er een te grote zijwaartse kracht op de steun.

Nu kun je dit dus afstemmen door de pijn die de quick release in het achterwiel omsluit, in of uit te draaien. Hoe doen jullie dit? Het lijkt mij jammer om er na een jaar of wat achter te komen dat het toch te strak was en er langzaam metaal-moeheid optreedt en dat ding dus nodeloos naar de haaien gaat.

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 03 dec 2015 13:24

Ik heb er wel vertrouwen in. Dit systeem gebruiken ze al even volgens mij.
Hij zet ook het spul duidelijk vast met een goede klik.
Bij Tacx had ik er wat meer moeite mee ,omdat ik deze erg los vond

joseph
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 18 mei 2009 22:33

joseph 03 dec 2015 13:31

gaisdergerman schreef:Dat de elite behoorlijk stil Is was me al duidelijk. Alleen ben vooral benieuwd naar de bkool pro. Hier lees ik weinig over.
Heb de BKool in gebruik en wat mij betreft is het een behoorlijk stille trainer. Stuk stiller dan mijn vorige tacx i-magic in ieder geval.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 03 dec 2015 16:21

Ikon schreef:
Ikon schreef:Ik heb vandaag de http://www.mantel.com/tacx-tacx-vortex-smart besteld bij Mantel,morgen heb ik hem in huis,ben benieuwd .
En vandaag weer retour gestuurd omdat hij niet te koppelen was met mijn iPad 2 gaat pas bij minimaal iPad 3 stond niet in de info :dislike:

Dus nu weer verder zoeken,denk dat ik maar een gewone met stuur afstelling koop wat om er nu ook nog een nieuwe tablet voor aanteschaffen zie ik ook niet zitten.

Wie heeft er ervaring met deze,Elite Qubo Power Fluid ?
Nou net de Elite quo power fluïd besteld,lijkt mij wel een lekkere basic trainer,zonder gedoe en poespas.Ik gebruik hem alleen maar als het weer te slecht is om buiten te fietsen,gewoon een uurtje rammen op z'n ding.
Ik heb er inmiddels een hoop positieve berichten over gelezen dus ben benieuwd .
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 04 dec 2015 15:41

Melda schreef:Lijkt me niks mis mee, maar als je dan toch een smarttrainer prefereert zou ik toch eerder eens de Elite Qubo Digital Smart B+ goed bekijken.
Hier kan ik hem ook nog aardig mee opleuken ;)

http://www.futurumshop.nl/elite-misuro- ... cgodoPABOQ
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Plaats reactie