Misselijk na kopen FFWD
Fascinerend onderwerp dit. Ik verbaas me enorm en vermaak me tegelijkertijd zeer. Niemand die de vraag stelt hoe de wielen rijden. Bevallen ze? In mijn belevingswereld is de vraag waar ze vandaan komen of gefabriceerd zijn volkomen irrelevant. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich daarover kan opwinden. Tja, elk persoon is weer anders. Maar goed, ga lekker verder met deze discussie. Het zorgt in ieder geval voor een regelmatige glimlach
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Volgens mij is deze zin de bron van de meeste verwarring;53x11 schreef:Er staat:
Hieruit zou je toch echt opmaken dat ALLES in Nederland gebeurd. Ik vind dat behoorlijk misleidend eigenlijk. TS heeft gewoon een punt.
FFWD Wheels is 100% Dutch. etc.
Wat hier staat is dat het bedrijf FFWD Wheels 100% Nederlands is.
Wat hier niét staat is dat wielen gemaakt door het bedrijf FFWD Wheels b.v. 100% Nederlands zijn.
De clues zitten hem in de hoofdletter W van Wheels en de enkelvoudige persoonsvorm.
Of dit (al dan niet bewuste) consumentenmisleiding is, moet je aan een rechter vragen.
Als je de boel gaat ontleden, klopt het vast, maar misleidend is het wel. Feit is dat FFWD zich nogal profileert als Nederlandse fabrikant, dat ook als verkoop argument gebruikt, terwijl het Nederland gehalte, voor sommigen althans, best wel tegen valt. Dat vind ik niet chique.
PS: het gebeurt met een "d" in mijn eerdere post... Foei!
PS: het gebeurt met een "d" in mijn eerdere post... Foei!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ffwd gebruikt de tekst als verkoopargument. Zij beseffen zich blijkbaar goed dat mensen dit belangrijk vinden. Er staat niet:"lees dit heel goed want eigenlijk gaat het over het in elkaar zetten van onderdelen die ergens anders vandaan komen".
Als dat voor jou belangrijk is dan moet je toch op die tekst kunnen vertrouwen?
De helft van het logo van FFWD is overigens sambalkleurig. Toeval bestaat niet.
Als dat voor jou belangrijk is dan moet je toch op die tekst kunnen vertrouwen?
De helft van het logo van FFWD is overigens sambalkleurig. Toeval bestaat niet.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Mijn bedrijf is 100% Belgisch.
Maar onlangs heb ik gezien dat de printer uit Japan komt! De koffie uit Brazilië! Het papier waarop de rapporten staat geprint komt uit Polen! En die ene collega heeft intussen wel een Belgisch paspoort (niet moeilijk aan te geraken, behalve op de legale manier), en die is geboren in de US (made in the USA)!
Ik hoop maar dat de klanten het niet zien...
Maar onlangs heb ik gezien dat de printer uit Japan komt! De koffie uit Brazilië! Het papier waarop de rapporten staat geprint komt uit Polen! En die ene collega heeft intussen wel een Belgisch paspoort (niet moeilijk aan te geraken, behalve op de legale manier), en die is geboren in de US (made in the USA)!
Ik hoop maar dat de klanten het niet zien...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ik gooi even wat andere olie op het vuur ...
endaniel schreef:Via de officiele webshop van FFWD vorige maand voor 1650 euro een setje F6R gekocht
in combinatie met de prijzen voor de F6R die ik op hun website zie zeg ik TS is opgelicht door FFWD. Ik zie de F6R namelijk voor "slechts" 1398 eurootjes staandaniel schreef:Sorry, ik nam ze met FFWD naven
Time is (almost) on my site, 2 more days
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ja de tube versie,
maar check de clincherversie: http://www.ffwdshop.com/FFWD%20Carbon%2 ... er/f6r-fcc
maar check de clincherversie: http://www.ffwdshop.com/FFWD%20Carbon%2 ... er/f6r-fcc
-
- Forum-lid HC
Dus eigenlijk zou de tekst Handbuilt in holland designed/built by a ???
Roman Storcel klinkt niet echt heel Nederlands al hebben ze hem op de FFWD site wel bij de toelichting wie hij is de nickname rick van Putten gegeven
Blijft een hoop Marketing praat en het zal mij worst wezen waar een wiel gebouwd worden (of waar de spullen vandaan komen). Alles kan kapot en de kwaliteit wordt bepaald door de manier waarop zaken (onder garantie) worden opgelost en juist dat laatste is bij FFWD volgens mij wel goed op orde!
Roman Storcel klinkt niet echt heel Nederlands al hebben ze hem op de FFWD site wel bij de toelichting wie hij is de nickname rick van Putten gegeven
Blijft een hoop Marketing praat en het zal mij worst wezen waar een wiel gebouwd worden (of waar de spullen vandaan komen). Alles kan kapot en de kwaliteit wordt bepaald door de manier waarop zaken (onder garantie) worden opgelost en juist dat laatste is bij FFWD volgens mij wel goed op orde!