Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs-Roubaix 12 juni 2016 (VCR)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 jun 2016 15:24

Mooi verslag
Delange63 schreef:........We rijden beide dezelfde tocht, maar bevinden ons in totaal verschillende dimensies.
Ja beter verwoorden dan dit kan bijna niet.
Delange63 schreef:Opvallend: veel mensen zien vallen als gevolg van verkeerd remmen.
De eerste stroken zitten ook wat afdalingen en wat ik daar gister zag was ook goede input voor het afdaal-topic. Je ziet het gewoon fout gaan :o

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 13 jun 2016 17:29

Mooi verslag! Je kunt in de afdaling van een strook altijd nog het gras in en daar proberen te corrigeren.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 jun 2016 19:58

Volgens mij is er geen rit waar zo;n diversiteit aan fietsen aan deelneemt
Racefietsen
MTB's
Crossfietsen
Hybride
en natuurlijk retrofietsen
Afbeelding

Afbeelding

Jelmer ging als een speer
Afbeelding

Z'n maatje had meer oog voor de camera (of voor mijn vrouw :mrgreen: )
Afbeelding

Zelf was ik vooral de stenen aan het tellen
Afbeelding

Maar de laatste 5 sterren strook zat er ook op
Afbeelding

Nog even bijtanken en op naar de wielerbaan (nog wel even Gruson over en dat kloterige HEM)
Afbeelding

Erg druk was het nog niet op de wielerbaan. M'n vrouw was net te laat voor de ereronde op de wielerbaan. Kijk in de archieven. Er zijn al een paar foto's dat ik daar fiets ;)
Afbeelding

De een na snelste maar wel de editie waar ik mezelf vooral van km 100 naar km 150 heb moeten slepen. In 2012 kwam ik de wielerbaan op of ik 30 km Groene Hart had gedaan en ook nog een top tijd.
Nu zat de wind veel in een verkeerde hoek en dat gaat toch wegen. Aan de andere kant was ik bizar snel hersteld. Vandaag 10km gelopen (woon/werk) en nergens last van. Geen blaren, geen stijven spieren. Niks :mrgreen:

Verder was het voor mij persoonlijk wel een dingetje. De VCR editie van Parijs-Roubaix wordt maar 1 keer in de 2 jaar gehouden. 2 jaar geleden was ik er niet bij omdat 2 weken voor de grote dag een puber mij van de weg reed.
Alles stuk en een klein jaar bij een neuroloog gelopen en fysio. Toen ik net gevallen was heb ik het ook mentaal zwaar gehad dat ik niet mee kon doen aan Parijs-Roubaix.
Gister op de streep even extra genoten (gewoon even natte ogen) dat ik weer en nog steeds alles kan doen.

Gewoon alles kunnen doen is een oergevoel wat wij luxe verwende mensen wel eens vergeten te waarderen. Dat oergevoel komt extra naar voren op zo'n duivels traject van het oerwielrennen.

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 13 jun 2016 20:17

Sodeknetters dit is niet voor watjes.
Chapeau heren en dank voor de mooie verslagen!

jeroenhuizinga
Forum-lid

jeroenhuizinga 13 jun 2016 20:46

Vandaag tijdens het schoonmaken van mijn fiets ook nog wat ontdekt:
Nog nooit meegemaakt, tijdens de tocht een (aluminium) bidonhouderboutje afgebroken bij het kopje. Natuurlijk door het gerammel op de kasseien. Boutjes van tevoren keurig vastgezet met een beetje Loctite zodat de boutjes niet los zouden trillen. Hij is gewoon bij het kopje afgebroken. Ik weet nu ook waarom ik een bidon verloren ben. Nu het draad nog uit het frame zien te krijgen.

Een volgende keer dus gewoon degelijke RVS boutjes erin!

Critic
Forum-lid

Critic 13 jun 2016 21:28

mooie verslagen... staat ook nog op mijn verlanglijstje... en juni klinkt me beter in de oren, dan april. Dus over 2jaar maar eens goed in de gaten houden voor inschrijving :)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 jun 2016 06:51

Inmiddels wel 50 keer de finale gefietst maar "pas" de vijfde volledige kassei. Toch 1 beter dan Tom Boonen en Roger de Vlaeminck :mrgreen:

Afbeelding

Critic
Forum-lid

Critic 14 jun 2016 11:33

Bij rijden van deze tocht krijg je aan finish een kei?? Wow..
Nu moet ie over 2 jaar ZEKER gereden worden..

jelmerjager
Forum-lid

Gebruikersavatar jelmerjager 14 jun 2016 11:38

Kleine correctie: je kunt een kei kopen... Maar als je de tocht volbrengt heb je 'm dubbel en dwars verdiend! Doen, het is machtig!!!

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 jun 2016 11:54

Critic schreef:Bij rijden van deze tocht krijg je aan finish een kei?? Wow..
Nu moet ie over 2 jaar ZEKER gereden worden..
Inschrijven kost 20 euro. Daarvoor krijg je vier riante bevoorradingen. Heb je waarschijnlijk nog nergens anders gezien.
Een diploma en een klein souvenir (niet opgehaald was een beker geloof ik) en wat te eten en te drinken aan de finish.
De kassei op sokkel kost 10 euro. Verdere souvenirs bidon (3 euro) shirt etc

30 euro tocht en kassei is als je dat afzet tegen andere klassieker een koopje.

Op de oneven jaren is er een MTB versie. Die heb ik 3 keer gedaan en maar 1 keer een kassei genomen. Voor de "gewone" toertocht neem ik wel steeds een kassei.
Heb er nu vijf en ga er alles aan doen dat er nog vijf bijkomen :mrgreen:
Het jaar dat ik 70 wordt wil ik de lange afstand nog kunnen doen. En niet op een MTB en niet over de chickenrun :mrgreen:
jelmerjager schreef:het is machtig!!!
ZO WAAR!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

superb11
Forum-lid

superb11 14 jun 2016 12:09

Mooi verslag Gerard. Dank voor de moeite die je hebt genomen om het ook via dit forum te delen!

Critic
Forum-lid

Critic 14 jun 2016 12:11

Inderdaad.. 30,-voor tocht plus kei, valt zeker mee. Hij staat bij deze in de agenda.

Plaats reactie