Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Versterking bij Rabobank

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 20 aug 2010 14:03

Toch denk ik dat het wel mooi zo is. Menchov exit, meer ruimte voor een aantrekkelijker koersende Gesink. Die moet nog kunnen groeien, terwijl Menchov er al alles uit gehaald heeft.

Als Barredo en LL Sanches echt naar Rabo komen, vind ik dat een behoorlijke versterking voor de grote rondes en de klassiekers.

En niet vergeten, overal waar Rabo momenteel rijdt, die ze in de top drie van het ploegenklassement.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 20 aug 2010 14:45

Amclassic-fan schreef: Maar in de kleinere koersen zijn die 2 behoorlijk aan elkaar gewaagd en dat moet mooi uit te spelen zijn.


Ja...
Maar van zulk vernuft heb ik de Rabo de laatste tijd niet van kunnen betrappen.
Die gaan weer lekker achter iemand aan rijden, en dan blij zijn met een top 10 zonder overwinning...

Mr. R
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:08
Locatie: In the mountains

Mr. R 20 aug 2010 15:15

Positief dat Menchov weg gaat. Kan de Rabo meer energie steken in de Nederlandse toprenners zoals Gesink en Mollema. Plus dat ik die Menchov altijd al een beetje een brekebeen heb gevonden.
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.

lancestrong
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 aug 2009 14:18

lancestrong 20 aug 2010 15:17

eelcoz schreef:
Lancestrong schreef:Heerlijk toch dat hij weg is?! Hij neemt ook nog eens twee prutsers mee, prachtig zou ik zeggen. Volgend jaar in de Tour Gesink als kopman en Mollema in zijn eerste Tour gewoon als knecht. Menchov heeft het dit jaar natuurlijk geweldig gedaan in de Tour, maar ik ben de andere jaren nog niet vergeten. Statistisch gezien is de kans dat hij volgend jaar weer slecht rijdt vrij groot.


Laten we nu even reeel blijven: In de laatste 5 Rondes van Frankrijk is Mentjsov twee keer 3e geworden, een keer 5e, een keer 51e en een keer niet uitgereden (In 2007 afgestapt vanwege het Rasmussen-gedoe). Alleen 2009 was echt slecht, maar toen had hij al wel de Giro gewonnen! Daarnaast ook nog 2 Vuelta's gewonnen. Dus waar hebben we het over?


Ik vind dat toch echt een magere score voor een kopman hoor, twee zulke slechte Tours in vijf jaar. Daarbij vind ik zijn prestatie in 2007 vanwege 'het Rasmussen-gedoe' juist erger. Hij kon zich toen niet meer motiveren, terwijl de hele ploeg met tegenzin verder reed. Dat belooft wat als Gesink hem een keer voorbij rijdt..

Natuurlijk heeft hij met het winnen van de Giro en Vuelta's geweldig gepresteerd, maar de Tour is toch het podium waarop het moet gebeuren.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 aug 2010 15:55

Hilarisch zo'n kenner :rolleye: Het had in 2007 maar weinig gescheeld of de hele ploeg was naar huis gegaan. Ik vind het niet zo gek dat Menchov z'n biezen heeft gepakt, er was helemaal niets meer te halen. Ze hadden hun ballen eraf gereden voor Rasmussen die de boel belazerd had. Wie weet dat hij zonder Rasmussen ook dat jaar misschien podium had gereden. Je bent 't waarschijnlijk vergeten, maar hij won daarna nog wel gewoon de Vuelta in dat jaar. Naast het algemeen klassement won hij overigens ook nog de bergtrui, het combi klassement en was 2e in het puntenklassement.

Misschien moet je eens bedenken welke renners 't allemaal beter hebben gedaan, gaan er verdomd weinig zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 20 aug 2010 15:57

Amclassic-fan schreef:Hilarisch zo'n kenner :rolleye: Het had in 2007 maar weinig gescheeld of de hele ploeg was naar huis gegaan. Ik vind het niet zo gek dat Menchov z'n biezen heeft gepakt, er was helemaal niets meer te halen. Ze hadden hun ballen eraf gereden voor Rasmussen die de boel belazerd had. Wie weet dat hij zonder Rasmussen ook dat jaar misschien podium had gereden. Je bent 't waarschijnlijk vergeten, maar hij won daarna nog wel gewoon de Vuelta in dat jaar. Naast het algemeen klassement won hij overigens ook nog de bergtrui, het combi klassement en was 2e in het puntenklassement.

Misschien moet je eens bedenken welke renners 't allemaal beter hebben gedaan, gaan er verdomd weinig zijn.


Ach ja, het blijft praten tegen een muur.:rolleye:

Sommige mensen vinden Menchov nu eenmaal een kleurloze renner en verwarren dat vervolgens met z'n prestaties....

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 20 aug 2010 16:08

eelcoz schreef:
Sommige mensen vinden Menchov nu eenmaal een kleurloze renner en verwarren dat vervolgens met z'n prestaties....


Ja mee eens.
Bizar hoe erg het tegen die man werkt.
Het winnen van die rondes is natuurlijk fantastisch.
Maar is hij iemand waar je de tv voor aan zet? Ik moet zeggen, wél toen hij met Di Luca aan het strijden was in de Giro. Maar over het algemeen misschien toch niet.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 20 aug 2010 16:15

eelcoz schreef:Sommige mensen vinden Menchov nu eenmaal een kleurloze renner en verwarren dat vervolgens met z'n prestaties....


Goed gezegd! Ik vind het jammer dat hij weg gaat, ik ben altijd al fan geweest. Zowel vanwege zijn rijden als de onderkoeld hilarische interviews. Luister ook maar eens naar zijn ploeggenoten, hoe die over hem praten. Volgens mij heb ik Ten Dam ooit horen zeggen dat hij nooit een renner met zoveel klasse was tegengekomen als Menchov.

tourist
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:26

tourist 20 aug 2010 16:27

Het was gewoon einde oefening voor Menchov en voor Rabobank, no hard feelings, zo gaan dat soort dingen. Rabobank is als ploeg aan een andere tactiek toe en Menchov heeft een nieuwe omgeving nodig om daar weer nieuw elan op te doen. Ik vind het jammer dat hij gaat, zijn erelijst liegt er niet om, die is toch echt niet mager te noemen. Hij is de meest succesvolle ronderenner in Rabo dienst ooit. Een mooie uitdaging voor de jonge garde die het nu moet gaan maken. Een vervanger voor Menchov zie ik Rabobank niet zo snel aanstellen.

lancestrong
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 aug 2009 14:18

lancestrong 20 aug 2010 17:24

Amclassic-fan schreef:Hilarisch zo'n kenner :rolleye: Het had in 2007 maar weinig gescheeld of de hele ploeg was naar huis gegaan. Ik vind het niet zo gek dat Menchov z'n biezen heeft gepakt, er was helemaal niets meer te halen. Ze hadden hun ballen eraf gereden voor Rasmussen die de boel belazerd had. Wie weet dat hij zonder Rasmussen ook dat jaar misschien podium had gereden. Je bent 't waarschijnlijk vergeten, maar hij won daarna nog wel gewoon de Vuelta in dat jaar. Naast het algemeen klassement won hij overigens ook nog de bergtrui, het combi klassement en was 2e in het puntenklassement.

Misschien moet je eens bedenken welke renners 't allemaal beter hebben gedaan, gaan er verdomd weinig zijn.


Ik beweer ook zeker niet een kenner te zijn, als je goed leest geef ik enkel mijn mening.

jappiex
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 20 aug 2010 17:49

Het zijn juist deze man en Freire die voor mij heel veel kleur aan Rabo geven. Freire die zo heerlijk door het peleton heen kan rijden en niemand nodig heeft. Menchov die een echte winnaar is. Beide geven de meest prachtige interviews waarbij je goed moet luisteren wat er eigenlijk gezegd wordt. Ben het er wel mee eens dat het tijdperk Menchov over is met zoveel NL jonge gasten die al zo goed zijn. Maar zal hem zeker met plezier blijven volgen.

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 20 aug 2010 23:51

Menchov heeft in 5 jaar de volgende resultaten:
- Winst Giro
- 2 keer winst in de Vuelta
- 2 keer derde in de tour
- een bergrit in de Pyreneeen

Als Gesink die erelijst bij elkaar gaat fietsen dan gaat het dak eraf in Nederland. Menchov heeft geweldig gepresteerd. Mij spreekt het minder aan omdat ik niets heb met een Rus maar ik heb wel veel respect voor zijn palmares.
Camerig is prachtig!

Plaats reactie