Handschoenen voor kou en regen
Ik heb deze dingen. En zelfs bij -3 krijg ik hier zweet handen in. Wat resulteert in ijskoude handen...
http://www.decathlon.nl/winterhandschoe ... 92141.html
Misschien dat ik ze eens ga proberen met een heel dun binnen handschoentje...
http://www.decathlon.nl/winterhandschoe ... 92141.html
Misschien dat ik ze eens ga proberen met een heel dun binnen handschoentje...
- devriesman
- Forum-lid
Gelukkig zijn ze uitverkocht. Alle kleding waar je te hard in gaat zweten koelt je uiteindelijk harder af.
Ik gebruik langlauf/schaatshandschoenen, maar bij echte regen word je nat en koud. En bij grotere afstanden omdat het leer nat wordt van het zweet. Maar dan moet het wel echt koud zijn.
Ik gebruik langlauf/schaatshandschoenen, maar bij echte regen word je nat en koud. En bij grotere afstanden omdat het leer nat wordt van het zweet. Maar dan moet het wel echt koud zijn.
Geweldige tip dit, thanks!havana schreef:Venitex Leather maatje 10 is vrij groot. Nadeel: ze zijn vrij lomp. Maar ja dat kan mij persoonlijk geen bal interesseren, als ze maar warm zijn.
http://www.ebay.com/itm/121531989958?_t ... EBIDX%3AIT
[edit]
Ik zie dat ze zelfs ook nog maat 11 hebben.
Kan er prima mee fietsen, vind ze niet lomper dan mijn winterversie van Sealskinz.
Warm, duurzaam, goedkoop en lelijk (dat dan weer wel). Maar heerlijk warme handen.
Anima Sana In Corpore Sano.
Ik denk dat dit soort handschoenen zeer ruim moeten zitten. Het laagje licht die dan in de handschoen zit, warmt op door je lichaamstemperatuur. Passen is dus de boodschap. In geval je nog veel ruimte zou hebben, kan je nog een setje fijne zijden handschoentjes aan trekken alvorens de waterdichte versie aan je handen te doen. Blijkbaar is dit iets wat skiërs veel doen.
Maar dan moet diezelfde handschoen natuurlijk ook nog waterdicht zijn. En zo te lezen is dat ook niet altijd evident. Ik heb 2 paar neopreen handschoenen. De Castelli Diluvio en de Sealskinz Thermo Gloves.
De Castelli Diluvio is waterdicht. Maar ik zweet er behoorlijk veel in, wat na een tijdje resulteert in koude handen. Ook de zijden handschoenen worden nat van het zweet, du is geen optie.
De Sealskinz, daar blijven mijn handen wel in droog. Het zweet wordt waarschijnlijk beter geabsorbeerd door de merino wol die in de handschoen is verwerkt. Ook zijn ze behoorlijk waterbestendig, al voel je na een hele tijd wel dat je handen wat klam gaan aanvoelen. Maar hier krijg ik dan geen koude handen. Zijdens handschoenen passen hier nogal moeilijk in. De Sealskinz passen goed rond je hand/vingers, en zijden handschoenen passen hier niet meer. Maar door de merino wol is dat eigenlijk niet echt meer nodig. Ik heb hiervan de lange versie.
En anders eventueel nog wat leesvoer : http://road.cc/content/buyers-guide/212 ... rm-and-dry
Nu moet ik eerlijk zijn, en heb ik zelf zelden last van koude vingers. Als ik, zoals deze week, start met -5°, dan krijgen mijn vingers het ook behoorlijk koud. Maar na een tijdje voel ik dat mijn vingers het (aangenaam) warm krijgen.
De Diluvio zijn goed als het niet koud is. De Sealskinz zijn zeker goed tot net onder het vriespunt. In dat laatste geval moet het eigenlijk al sneeuwen eer de handschoenen nat worden.
Maar dan moet diezelfde handschoen natuurlijk ook nog waterdicht zijn. En zo te lezen is dat ook niet altijd evident. Ik heb 2 paar neopreen handschoenen. De Castelli Diluvio en de Sealskinz Thermo Gloves.
De Castelli Diluvio is waterdicht. Maar ik zweet er behoorlijk veel in, wat na een tijdje resulteert in koude handen. Ook de zijden handschoenen worden nat van het zweet, du is geen optie.
De Sealskinz, daar blijven mijn handen wel in droog. Het zweet wordt waarschijnlijk beter geabsorbeerd door de merino wol die in de handschoen is verwerkt. Ook zijn ze behoorlijk waterbestendig, al voel je na een hele tijd wel dat je handen wat klam gaan aanvoelen. Maar hier krijg ik dan geen koude handen. Zijdens handschoenen passen hier nogal moeilijk in. De Sealskinz passen goed rond je hand/vingers, en zijden handschoenen passen hier niet meer. Maar door de merino wol is dat eigenlijk niet echt meer nodig. Ik heb hiervan de lange versie.
En anders eventueel nog wat leesvoer : http://road.cc/content/buyers-guide/212 ... rm-and-dry
Nu moet ik eerlijk zijn, en heb ik zelf zelden last van koude vingers. Als ik, zoals deze week, start met -5°, dan krijgen mijn vingers het ook behoorlijk koud. Maar na een tijdje voel ik dat mijn vingers het (aangenaam) warm krijgen.
De Diluvio zijn goed als het niet koud is. De Sealskinz zijn zeker goed tot net onder het vriespunt. In dat laatste geval moet het eigenlijk al sneeuwen eer de handschoenen nat worden.
Voordeel van de Venitex is dat ze enorm veel vocht opnemen. Het zweethandenprobleem wordt daarmee deels opgelost (op een bepaald moment lopen ze ook vol).
Ik ben bang dat ik het probleem van koude vingers ook nog steeds niet heb kunnen oplossen. Mijn nieuwe handschoenen (Agu) helpen ook niet genoeg. De wind waait er evengoed doorheen, in helemaal winddichte handschoenen ga ik weer zoveel zweten dat ik daar ijskoud van krijg. Met kleding en schoenen heb ik dit ook. Ik weet maar twee oplossingen; bij temperaturen rond het vriespunt niet fietsen in wielerkleding (dat helpt igg het lichaam en de voeten) of thuis blijven.
Veni. Vidi. Fietsie.
Voor langere tochten gewoon 2 setjes meenemen. Zijn ze vol met zweet gelopen, nieuw setje aan je kunt weer 2 uur fietsen...
Met andere woorden: bestel meteen 2 paar.
Met andere woorden: bestel meteen 2 paar.
Dit misschien?