Ja dat bedoelt hij. Tenminste zo heb ik het begrepen. Een voorband slijt lang niet zo snel ala een achterband. Dua nieuwe voorband. Oude voorband naar achter. Oude achterband weg.kawouter schreef:Volgens mij bedoelt wasbeer dat hij zijn oude achterband weggooit, de voorband achter monteert en dan een nieuwe band voor monteert? Zit idd iets onlogisch in deze sequentie.
Anyway, ik monteer gewoon iets vaker een nieuwe band achter dan voor.
Ervaringen Schwalbe One
is het fietsen aan het her-ontdekken
Tenzij je met het mes tussen je tanden rijdt lijkt het mij dat het niet zo veel uit maakt. Zelf permuteer ik - achter naar voor en voor naar achter - de banden bij ong. 1800 à 2000km afhankelijk vh slijtage patroon en rij zodoende de gehele set op en dat is bij om en nabij de 4000km of zelfs meer. Daarna monteer ik weer een complete set nieuwe banden. De beste van de twee oude banden bewaar ik nog als reserveband voor het geval.wasbeer2006 schreef:Nou ik vind het niet prettig, ik monteer een nieuwe voor en gooi de oude naar achteren. Achter rijd ik dus vrijwel altijd met een oude voorband.kawouter schreef:klopt.ypuh schreef:
Meeste mensen zijn er te lui voor...
Voor wil ik gewoon de beste band met het meeste grip, achter is dat van minder belang.
Maar eigenlijk is het onderwerp de ervaring met Schwalbe One banden. Daarvan heb ik de 23mm tubeless versie gereden met bij ong. 2000km een kapotte hieldraad als gevolg van een fabricage fout. Schwalbe heeft de banden onder garantie vervangen door de nieuwere versie n.l. de Pro One's. De banden zelf net zoals de Pro One's zijn mij goed bevallen. daarbij moet worden opgemerkt dat de One's wat makkelijker beschadigingen in het loopvlak kregen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Dat zijn ook de 2 beste methoden voor een optimale levensduur.Orlok schreef:Tenzij je met het mes tussen je tanden rijdt lijkt het mij dat het niet zo veel uit maakt. Zelf permuteer ik - achter naar voor en voor naar achter - de banden bij ong. 1800 à 2000km afhankelijk vh slijtage patroon en rij zodoende de gehele set op en dat is bij om en nabij de 4000km of zelfs meer. Daarna monteer ik weer een complete set nieuwe banden. De beste van de twee oude banden bewaar ik nog als reserveband voor het geval.
1. Na ca. 2.000km omwisselen en dan als set oprijden en 2 nieuwe banden erom.
Hiermee haal je makkelijk een paar duizend kilometer meer uit je anders snel versleten achterband.
2. Achterband oprijden, voorband naar achter, voor een nieuwe.
Op deze wijze rijdt je gewoon je banden 100% op.
De omgekeerde methode @Wolfhound32 lijkt me veruit de minste optie. Achter merk je vers rubber niet echt, maar slijt het wel 3x zo snel. Als je vervolgens je versleten band naar voren doet rijdt je in principe altijd met een combinatie van versleten/snel slijtend en heb je het slechtste van beide werelden, zeker bij de snel vlak wordende banden als de Conti GP's.
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Altijd voor de nieuwe band voor is grip en goed sturen van het grootste belang .
En voor je eigen veiligheid vierkante band stuurt voor geen meter
Ben van de schwalbe one overgestapt op de spacialized roubaix even kijke hoe deze bevallen
Zeer tevrede over de schwalbe one goede grip en minder gauw vierkant dan conti
En voor je eigen veiligheid vierkante band stuurt voor geen meter
Ben van de schwalbe one overgestapt op de spacialized roubaix even kijke hoe deze bevallen
Zeer tevrede over de schwalbe one goede grip en minder gauw vierkant dan conti
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13746
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat mijn reden is.
Voor wil je de beste band:
-je wilt daar het meeste grip een band die 2000km heeft gelopen is wat meer uitgedroogd en voelt minder plakkerig.
-hoe ronder de band hoe beter het stuurt en dat merk je voor meer.
-Minder kans op lek en lek rijd ik liever achter dan voor.
Nu worden de huidige banden minder vierkant, maar met een vierkante gp4000 was het voor gewoon gevaarlijk in een afdaling. als je schuin ging zette je fiets ineens een paar cm.
Ben met mtb begonnen 20 jaar geleden en daar heeft bovenstaande nog meer zin, tegenwoordig rijd je daar weer vaak verschillende banden waardoor dat weer niet opgaat.
Voor wil je de beste band:
-je wilt daar het meeste grip een band die 2000km heeft gelopen is wat meer uitgedroogd en voelt minder plakkerig.
-hoe ronder de band hoe beter het stuurt en dat merk je voor meer.
-Minder kans op lek en lek rijd ik liever achter dan voor.
Nu worden de huidige banden minder vierkant, maar met een vierkante gp4000 was het voor gewoon gevaarlijk in een afdaling. als je schuin ging zette je fiets ineens een paar cm.
Ben met mtb begonnen 20 jaar geleden en daar heeft bovenstaande nog meer zin, tegenwoordig rijd je daar weer vaak verschillende banden waardoor dat weer niet opgaat.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Duidelijk verhaal.
Ik legde nieuw tot nu toe eigenlijk altijd achter (want meer slijtage).
Ik legde nieuw tot nu toe eigenlijk altijd achter (want meer slijtage).
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
-
- Forum-lid
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27
Heerlijke bandjes, veel comfortabeler (soepeler) dan GP4000s.
Eerste achterbandje ging 5225km mee. 2e bandje preventief vervangen na 1958km wegens een scheurtje in de wang, ergens tegenaan gereden. Dat vraagt dus wel om enige voorzichtigheid, de wang is erg dun maar daarom rijden ze ook zo lekker. Voorband 7183km and counting...
Mijn systeem is voorband/achterband samen vervangen en de achterband nog 1x tussentijds. Ca. 10000km met 3 bandjes dus.
Eerste achterbandje ging 5225km mee. 2e bandje preventief vervangen na 1958km wegens een scheurtje in de wang, ergens tegenaan gereden. Dat vraagt dus wel om enige voorzichtigheid, de wang is erg dun maar daarom rijden ze ook zo lekker. Voorband 7183km and counting...
Mijn systeem is voorband/achterband samen vervangen en de achterband nog 1x tussentijds. Ca. 10000km met 3 bandjes dus.
Vorige week setje Conti gp4000s2 gemonteerd. Voel werkelijk geen enkel verschil met de One's...
Ik heb een 1000 km met Schwalbe One's gereden, daarvoor altijd met Vredestein (Senso/Fortezza). Wat me opviel is dat ze een sterk 'grondgevoel' hebben, je voelt heel fel op wat voor ondergrond je rijdt, zonder dat het oncomfortabel is. Dit is niet goed of slecht, wel even wennen tov de Senso's waarbij dit niet zo was, ik dacht vaak -onterecht- dat ik plat stond. Je merkt dat het zacht rubber is, daardoor bollen ze goed en hebben ze een goede grip. Wel zijn ze wat minder lekbestendig imo, twee lekke banden op 1000km, tov twee lekken banden op enkele 1000'en km's bij de Vredestein bandjes. Al kan dit natuurlijk puur toeval zijn
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik durf te beweren dat als je een blinde test doet met 100 fietsers géén significant aantal het verschil gaat kunnen voelen tussen pak 'm beet een Senso, een Pro4, een GP4000S2 en een One.