Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets april

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 09 apr 2016 20:38

De quotes van Freerider staan niet in de chronologie zoals in zijn originele bericht.
Lees mij reacties aub met een knipoog.
Freerider schreef: Sommige merken eisen inspraak in de tekst...die geven we niet. Als daarvan de consequentie is dat ze niet adverteren en niet mee doen in tests...so be it.
Freerider schreef:En nog een keer hand in eigen boezem: Die plussen en minnen in de racetest gaan we aanpakken, glimmend carbon is inderdaad een gek punt om daar te noemen.
Sorry maar als ik als importeur of fabrikant over mijn fiets zou lezen dat het glimmende carbon een minpunt is dan vraag ik mij toch echt af wat het niveau is van de redactie.
Je zou bij mij alleen nog een fiets kunnen halen als ik inzage zou hebben in de tekst met het recht hier en daar wat zaken aan te passen. Dit soort afbreukrisico's zou ik als leverancier er gewoon niet bij willen hebben, evenmin zou ik nog adverteren in jullie blad.


Freerider schreef:We vinden het soms moeilijk om ons in de discussie te mengen. Vooral omdat het vaak ontaard in welles-nietes en er geregeld meningen als feiten gebracht worden. Zo wordt over nr.4 wederom gezegd dat we (ik chargeer een beetje) dansen naar de pijpen van de adverteerder. Ik heb het al eerder uitgelegd, dat is niet waar. We liggen geregeld in de clinch met onze adverteerders omdat we ze niet de invloed geven die ze willen. Niet voor niets krijgen we niet alle merken die we willen testen.
Volg eens een cursus social media of beter nog, stuur mij een PM, ik weet iemand die jullie vast wel een middagje bij wil spijkeren in social media (kost een paar centen maar dan leer je wel van een van de beste). Een ding wil ik in ieder geval alvast verklappen. Ben je actief op social media (een forum is ook social media) verstop je nooit, helemaal niet als er kritiek komt.

Freerider schreef:Daarnaast komen onze inkomsten ook uit de abonnementen en losse verkoop van onze magazines. We hebben er dus alles mee te winnen om objectieve en interessante artikelen te publiceren.
Is dat model nog te handhaven? Of wordt het tijd voor een nieuw business model?

Freerider schreef:Op dit forum komen veel kenners, voor hen zal de diepgang in Fiets soms even niet genoeg zijn.
Kenners, dat zijn toch die mensen die met de regelmaat van de klok nieuwe dure fietsen kopen?
Freerider schreef:Helaas is het lastig om van BMC testfietsen te krijgen, een beter vergelijkbaar model was niet voor handen.
Freerider schreef: Niet voor niets krijgen we niet alle merken die we willen testen.
Een tijdje geleden hadden jullie een keer enkele forummdeelnemers gevraagd mee te doen aan een fiets test. Leuk artikel, zou ik vooral niet herhalen.
Sterker nog, als jullie volgende keer van een merk weer geen fiets krijgen, vraag vooral geen forumleden of zij er misschien eentje in de woonkamer hebben staan.
Stel je eens voor zeg, een blad van en voor fietsers, nee hou het lekker bij het oude.
Betrek je forumleden/lezers vooral niet actief bij het blad, de kans dat je oplage evenals je ambassadeurs voor het blad groeit is gewoon te groot. Niet doen dus.

pato
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2016 09:24

pato 10 apr 2016 09:42

In het reisverhaal van richard over het wallis kanton staat dat de routes te vinden zijn door te zoeken naar 160499 maar als ik dat doe dan vind ik niets.

Kan dit hersteld worden

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6145
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 apr 2016 20:41

Freerider schreef:Over de schijfremmen: Als ik dit topic samenvat zouden wij 100% pro schijfremmen zijn en zou dat vooral zijn omdat onze adverteerders dat eisen. Het woord schijfremadoratie komt zelfs langs :lol: . ......... In het artikel van Mathijs geeft hij (naast veel voordelen, want die zijn er zeker) duidelijk aan wat de nadelen van schijfremmen zijn, grotere kans op aanlopen, 'teveel' aan remvermogen in relatie tot de grip, gepiep, moeilijker onderhoud, uitwisselbaarheid, looks. Misschien is dat niet voor iedereen duidelijk genoeg omschreven, dat zal persoonlijk zijn. Het staat er echter wel.
Ik denk dat de redactie hier te vaak naar zichzelf luistert. Je kunt wel denken dat je een artikel hebt geschreven waarvan je vind dat je ook kritisch bent tov van de schijfrem. De realiteit is dat een groot deel van het forum er juist een pro-schijfremmen artikel in ziet. Als dat het geval is, vind ik niet je kan volhouden dat je als fiets-redactie niet aan schijfrem adoratie doet. Geef dan gewoon toe dat je vind dat dit de toekomst is. En ik hoop van ganse harte dat het geen toekomst wordt voor de racefiets en dat we nog jaren en jaren de goede oude vertrouwde (zeer goed werkende) velgremmen kunnen kopen
Live fast; die young. mijn blog

Erik
Forum-lid
Berichten: 2112
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 10 apr 2016 21:24

Dus als de redactie erg enthousiast is over iets waar veel forumleden niet enthousiast over zijn dan is dat adoratie? Sorry, maar dat slaat dus echt nergens op.

Er is zeker het een en ander op het artikel af te dingen (ik mis zelf nogal de echte gemeten verschillen tussen velg- en schijfremmen en vind het daardoor vrij eenzijdig), maar zoals het hier nu her en der wordt gesteld dient de redactie vooral de mening van de forumleden (of een aantal hiervan) te volgen. Vind ik net zo kwalijk als het volgen van de wensen van adverteerders.

Dat gezegd hebbende, zou ik zelf graag nog wat meer technische diepgang zien, zoals je bijvoorbeeld in de Duitse bladen tegenkomt. En ik vind dat er erg vaak zaken bij foto's of in de plussen en minnen staan die je in het artikel vervolgens niet terug kunt vinden.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 apr 2016 23:28

rob74 schreef: En ik hoop van ganse harte dat het geen toekomst wordt voor de racefiets en dat we nog jaren en jaren de goede oude vertrouwde (zeer goed werkende) velgremmen kunnen kopen
Ook al zou de schijfrem met de dingen die daar bijhoren mainstream worden , ook dan zullen we nog vele jaren goede velgremmen, daarvoor geschikte wielen/velgen en zelfs frames kunnen kopen.
Twijfel ik absoluut niet aan.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1542
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 11 apr 2016 10:57

pato schreef:In het reisverhaal van richard over het wallis kanton staat dat de routes te vinden zijn door te zoeken naar 160499 maar als ik dat doe dan vind ik niets.

Kan dit hersteld worden
Die gps-bestanden vind je hier: http://www.fiets.nl/2016/04/02/gps-best ... eg-wallis/
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 11 apr 2016 12:20

rob74 schreef:Je kunt wel denken dat je een artikel hebt geschreven waarvan je vind dat je ook kritisch bent tov van de schijfrem. De realiteit is dat een groot deel van het forum er juist een pro-schijfremmen artikel in ziet.
De realiteit is dat de meeste forum leden de artikelen niet hebben gelezen. Er wordt wel inhoudelijk gereageerd op schijfremmen maar er wordt ook aangegeven dat ze geen abonnement hebben.

Laten we ons tot de feiten houden. De adoratie van schijfremmen van de redactie valt best mee. Er wordt op divese plaatsen kritische kanttekeningen geplaatst bij de voordelen. (Ja ik heb wel een abonnement en de artikelen ook werkelijk gelezen) Natuurlijk besteden ze veel aandacht aan de schijfrem maar dat is niet meer dan logisch. Het zou pas bijzonder zijn als ze er geen aandacht aan besteden. Het had wat meer technische diepgang mogen hebben maar we moeten ook realistisch zijn. De opmars van de schijfrem is niet te stoppen. Dit komt niet door de redactie van Fiets maar wel door de fabrikanten die er voor zullen zorgen dat het hele profpeleton over zal stappen in een paar jaar tijd. En als de profploegen er in rijden wil de consument het ook!
o'7o

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 apr 2016 13:01

Of Amerikaanse fora kom je al tegen dat mensen vragen wat voor race fiets ze moeten kopen.
Ze weten nog bijna niks , maar 1 ding weten ze wel: er moeten schijfremmen op zitten.
Zelfs nog voor er ook maar 1 profploeg echt mee rijdt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28028
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 apr 2016 13:08

Kun je nagaan hoe hard het zal gaan als de profs er wel mee gaan rijden.

Overigens is voor een dikke Amerikaan de schijfrem zeker geen slechte keuze, zeker als je met carbon wielen wil rijden. :D

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9219
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 apr 2016 13:13

Keezx schreef:Of Amerikaanse fora kom je al tegen dat mensen vragen wat voor race fiets ze moeten kopen.
Ze weten nog bijna niks , maar 1 ding weten ze wel: er moeten schijfremmen op zitten.
Zelfs nog voor er ook maar 1 profploeg echt mee rijdt.
Op fiets.nl/forum zijn daar ook voldoende voorbeelden van te vinden hoor!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 14 apr 2016 05:57

‘UCI schort gebruik schijfremmen op’

Racefiets OnderdelenUitgelichtWielrennen
13 april 2016 door Michael Kerkhof
schijfDe UCI verbiedt per direct schijfremmen in het peloton, zo meldt onder andere de NOS. Reden hiervoor is een valpartij van Fran Ventoso in Parijs-Roubaix waarbij hij door een schijfrem van een andere renner een flinke snijwond opliep in zijn linkerbeen.

Ventoso en Maes slachtoffers
Tijdens Parijs-Roubaix reden Lampre-Merida en Direct Energie als enige ploegen met schijfremmen. Team Roompot Oranje Peloton rijdt alle wedstrijden met schijfremmen, maar was niet aanwezig in ‘De Hel’. Ventoso was overigens niet het enige slachtoffer, want ook Nikolas Maes hield een diepe wond over door een schijfrem.

Ventoso verklaarde in een Facebookbericht dat hij na zijn val een groot deel van zijn beenvlies kon zien en geluk had gehad dat zijn ader niet was geraakt. Hij is, niet geheel verrassend, een groot tegenstander van schijfremmen. “Ik snap niet waarom schijfremmen ooit geïntroduceerd zijn. Had niemand kunnen voorzien dat ze enorme messen worden en erg gevaarlijk zijn? Wij moeten iets doen, want de schijfremmen moeten echt afgeschaft worden,” schreef Ventoso eerder.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 14 apr 2016 07:34

Dat kan wel eens het vroegtijdig einde betekenen voor de schijfrem op de racefiets. Als de profs niet overgaan zullen uiteindelijk ook de consumenten niet overgaan.

Plaats reactie