Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietspad af, de weg op. Waarom?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 11 jun 2016 20:34

ik heb daar inderdaad wel eens met 5 a 6 BFT zijwind gereden op dat dijkje gereden met m'n hoge wielen :roll:

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 12 jun 2016 17:16

gisteren de hele loosdrechtsedijk (oud en nieuw) weer eens gefietst, eigenlijk is dat in zijn geheel gewoon een bizar slechte weg, wat een hobbels (kom daar al vanaf heel jong maar het lijkt erop alsof er nog nooit iets aan die weg is gedaan). Zag nu wel een bord dat de oud loosdrechtse dijk tijdelijk afgesloten zou zijn binnenkort, misschien wel om er iets aan te doen?

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 12 jun 2016 17:19

Bij het staphorster bos kun je over het fietspad.... Dit is een schelpenpad maar daarnaast ligt een heerlijk brede perfect geasfalteerde weg. Wat zou je dan kiezen?
Maak joe woar

hvg5776
Forum-lid

hvg5776 12 jun 2016 18:57

Bedoel je langs de vijverweg? Dat is een vrijwillig fietspad.
T=100

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 12 jun 2016 20:01

https://www.google.nl/maps/@52.0653584, ... 6656?hl=nl

Hier neem ik liever de weg, al jaren slecht.
Het is natuurlijk wel zo dat 99% van de fietspaden TOP zijn in Nederland, je zal maar in Belgie wonen :-(

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 14 jun 2016 21:14

Dit is het fietspad in Kaldenkirchen Duitsland. Echt supersmal voor voetgangers en fietsers.

Afbeelding

Afbeelding

Ik had nu geen meetband bij me maar breder dan 1,20 m zal het niet zijn. :mad:
Ghost Nivolet 6LC

senior
Forum-lid

senior 14 jun 2016 23:02

Nogmaals Sweety, dat "fietspad" voldoet niet aan de eisen die in de StVO gesteld worden en dus hoef je daar niet te fietsen. Je kunt gewoon op de weg rijden. Overigens zijn er niet zoveel Duitsers die je perse naar een pad naast de weg willen hebben, daar zijn Hollanders voor uitgevonden :mrgreen:

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 14 jun 2016 23:09

Lijkt mij tevens binnen de bebouwde kom. Weet ook niet of het de bedoeling is paden buiten Nederland mee te nemen?

Wat doe je trouwens normaal gesproken met een meetband onderweg? ;)
Afbeelding

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 15 jun 2016 08:47

senior schreef:Nogmaals Sweety, dat "fietspad" voldoet niet aan de eisen die in de StVO gesteld worden en dus hoef je daar niet te fietsen. Je kunt gewoon op de weg rijden. Overigens zijn er niet zoveel Duitsers die je perse naar een pad naast de weg willen hebben, daar zijn Hollanders voor uitgevonden :mrgreen:

Niet helemaal. Zo lang het blauwe bord er staat 'moet' je er rijden. Je kunt echter de legitimiteit van het blauwe bord dat je verplicht hier te fietsen aanvechten bij de rechter. Dit is al zo vaak gebeurd dat er in veel Duitse gemeentes voormalige fietspaden bestaan waar de borden weggehaald zijn. In de hoofden van de bovenmeesters aan het stuur van een dikke auto bestaat dit fietspad echter nog wel.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 jun 2016 09:27

senior schreef:Nogmaals Sweety, dat "fietspad" voldoet niet aan de eisen die in de StVO gesteld worden en dus hoef je daar niet te fietsen. Je kunt gewoon op de weg rijden. Overigens zijn er niet zoveel Duitsers die je perse naar een pad naast de weg willen hebben, daar zijn Hollanders voor uitgevonden :mrgreen:
Mijn ervaring gaat niet over Duitsers, maar Fransen. Nu zijn er in Frankrijk weinig fietspaden, maar in Orange toevallig wel. Daar moet je op sommige plekken bij rechtdoor, rechts de bocht om, afstappen, oversteken, en dan weer opstappen om de bocht om te gaan om op je route te komen (ja het is ingewikkeld, maar is wel zo). Dat doe je dan niet, maar verschillende toeterende automobisten gehad om me duidelijk te maken dat ik op het fietspad moest.
Dus... het zijn niet alleen Nederlanders die je terecht wijzen.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 15 jun 2016 12:23

JM_H schreef:Lijkt mij tevens binnen de bebouwde kom. Weet ook niet of het de bedoeling is paden buiten Nederland mee te nemen?

Wat doe je trouwens normaal gesproken met een meetband onderweg? ;)
Als ik naar de bouwmarkt OBI in Kaldenkirchen fiets heb ik altijd een meetband in mijn tas.
Dus zodoende. :P :mrgreen:
Ghost Nivolet 6LC

senior
Forum-lid

senior 15 jun 2016 18:19

ultra_ivo schreef:

Niet helemaal. Zo lang het blauwe bord er staat 'moet' je er rijden. Je kunt echter de legitimiteit van het blauwe bord dat je verplicht hier te fietsen aanvechten bij de rechter. Dit is al zo vaak gebeurd dat er in veel Duitse gemeentes voormalige fietspaden bestaan waar de borden weggehaald zijn. In de hoofden van de bovenmeesters aan het stuur van een dikke auto bestaat dit fietspad echter nog wel.
Ik was er zelf ook niet helemaal zeker van dus toen we in Duitsland in een winkelcentrum een politiestand zagen waar verkeersvoorlichting werd gegeven dacht ik: ik vraag het gewoon. En ja, er zijn ook Duitsers met een Hollandse moraal, maar over het algemeen valt dat nog wel mee.

Plaats reactie