Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
02 jul 2016 15:44
Naambezet schreef:Fietsen?altijd schreef:Stijver en lichter. Dat lichter oké maar stijver? Hoe gaan ze dat goed meten. Denk dat een Greipel het verschil niet voelt. Zelfde met nieuwe frames, lichter, meer aerodynamisch, stijver en nog comfortabeler! Allemaal marketing...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik merkte een verschil tussen een fsa crank en een sram red crank. In m'n sneakers en rustig een brugje op fietsen. En zo sterk ben ik niet. Ook een nieuw frame viel op in dat opzicht, ook dat het comfortabeler was, met dezelfde wielen en banden als ik ervoor reed
Dat is gewoon BS, hoeveel denk je dat een crank door moet buigen voordat jij het merkt? Dat gaat dus echt niet gebeuren als je rustig een brugje op fietst met sneakers.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16493
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Lcsmet
02 jul 2016 17:45
Naambezet schreef:....................;
Ik merkte een verschil tussen een fsa crank en een sram red crank. In m'n sneakers en rustig een brugje op fietsen. En zo sterk ben ik niet. Ook een nieuw frame viel op in dat opzicht, ook dat het comfortabeler was, met dezelfde wielen en banden als ik ervoor reed
Een verschil merken?
Ik ben stiekem een beetje aan het lachen
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
jsparie
- Forum-lid
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55
jsparie
02 jul 2016 19:59
Nou dat wil ik wat nuanceren voor wat betreft de crank. Heb eens een super lichtgewicht crank gehad en die voelde je met mijn 89 kg echt duidelijk flexen. Juist bij rustig fietsen bruggetje op omdat je dan echt met je volle gewicht van links naar rechts leunde. Wel in combi met een lichtgewicht (Scandium) as overigens. Die zal daar ook flink aan bijgedragen hebben.
De dura ace crank is na de 7800 serie volgens mij in eerste instantie juist minder stijf geworden. De 7700 was ook al prima overigens. Knappe vent die daar het verschil gaat merken met de huidige serie. Die zal theoretisch wel stijver zijn maar geloof niet dat je er veel van zal merken.
-
tilion
- Forum-lid
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 12 mei 2010 12:16
tilion
03 jul 2016 07:51
V-licious schreef:GCN heeft een goede video geplaatst op YouTube met een review over deze nieuwe groepset:
https://youtu.be/prvNjrLZpx0
Hierin wordt ook duidelijk dat de nieuwe crank-vorm is ontstaan, doordat deze lichter is en voor de stijfheid breder is geworden. Hij is nog wel steeds alu.
Vind die schijfremmen wel mooi.
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
monsieurpinot
13 sep 2016 04:30
de groep schijnt eind september leverbaar te zijn (ook de di2/schijfremversie zo lijkt bij mantel??)
tot nu toe vind ik ze hier in nl al met prijzen:
12go, mechanisch, velg: € 1699,-
mantel, mechanisch, velg: € 1499,-
mantel, electronisch, velg: € 2599,-
mantel, mechanisch, schijf: € 1649,-
mantel, electronisch, schijf: € 2799,-
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40271
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
13 sep 2016 07:13
Kun je beter de huidige Di groep kopen....€400,- erbij (9070 & 9100 bij Mantel).
En om het makkelijk te maken voor de velgremmers: net zo duur als Record EPS v3.
Laatst gewijzigd door
daniel1975 op 13 sep 2016 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Less is bore
-
Matthijs1973
- Forum-lid
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
- Locatie: Zeist
Matthijs1973
13 sep 2016 07:25
ik las op WW mechanisch eind oktober, en di2 en schijven nog later (begin 2017)? Ik zou zeker bij Mantel niet vertrouwen op hun verwachte levertijd. Zo heb ik weken voor niks gewacht op de garmin 820, iedere keer werd het verzet......klantenservice kan je al helemaal niks vertellen...
-
havana
- Forum-lid HC
- Berichten: 28049
- Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54
havana
13 sep 2016 07:54
Op WW stond inderdaad dat de boel flink vertraagd is. Zou ook verklaren waarom zo weinig fietsen op Eurobike uitgerust waren met deze groep.
Prijzen verbazen me, want eerder had ik gelezen dat de prijzen min of meer gelijk gehouden zouden worden.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40271
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
13 sep 2016 08:09
Ja, had ik ook gezien. Gat met Ultegra is ook immens groot.
Less is bore
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13828
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
13 sep 2016 12:12
Met die prijzen ga ik zeker voor Etap
Volgens mij zag ik gisteren een da9000 groep voor 1150 ergens op het net
-
Naambezet
- Forum-lid
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38
Naambezet
13 sep 2016 17:14
amclassic-fan schreef:Naambezet schreef:Fietsen?altijd schreef:Stijver en lichter. Dat lichter oké maar stijver? Hoe gaan ze dat goed meten. Denk dat een Greipel het verschil niet voelt. Zelfde met nieuwe frames, lichter, meer aerodynamisch, stijver en nog comfortabeler! Allemaal marketing...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik merkte een verschil tussen een fsa crank en een sram red crank. In m'n sneakers en rustig een brugje op fietsen. En zo sterk ben ik niet. Ook een nieuw frame viel op in dat opzicht, ook dat het comfortabeler was, met dezelfde wielen en banden als ik ervoor reed
Dat is gewoon BS, hoeveel denk je dat een crank door moet buigen voordat jij het merkt? Dat gaat dus echt niet gebeuren als je rustig een brugje op fietst met sneakers.
De eerste keer dat ik ging staan voelde het vee directer aan. Ik had ook de goedkoopste gossamers op m'n fiets zitten. En dat was trouwens met dezelfde kettingbladen.
Noem het maar bs, maar de meesten merken ook wel verschil als een wielset of frame stijver is.
-
dt_swiss
- Forum-lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 15 sep 2011 19:18
dt_swiss
14 sep 2016 09:55
Mooi om te zien dat de marketing van de fabrikanten in ieder geval werkt!