Pagina 7 van 14

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 02 jul 2016 15:44
door amclassic-fan
Naambezet schreef:
Fietsen?altijd schreef:Stijver en lichter. Dat lichter oké maar stijver? Hoe gaan ze dat goed meten. Denk dat een Greipel het verschil niet voelt. Zelfde met nieuwe frames, lichter, meer aerodynamisch, stijver en nog comfortabeler! Allemaal marketing...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik merkte een verschil tussen een fsa crank en een sram red crank. In m'n sneakers en rustig een brugje op fietsen. En zo sterk ben ik niet. Ook een nieuw frame viel op in dat opzicht, ook dat het comfortabeler was, met dezelfde wielen en banden als ik ervoor reed

Dat is gewoon BS, hoeveel denk je dat een crank door moet buigen voordat jij het merkt? Dat gaat dus echt niet gebeuren als je rustig een brugje op fietst met sneakers.

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 02 jul 2016 17:45
door Lcsmet
Naambezet schreef:....................;
Ik merkte een verschil tussen een fsa crank en een sram red crank. In m'n sneakers en rustig een brugje op fietsen. En zo sterk ben ik niet. Ook een nieuw frame viel op in dat opzicht, ook dat het comfortabeler was, met dezelfde wielen en banden als ik ervoor reed
Een verschil merken?
Ik ben stiekem een beetje aan het lachen :)

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 02 jul 2016 19:59
door jsparie
Nou dat wil ik wat nuanceren voor wat betreft de crank. Heb eens een super lichtgewicht crank gehad en die voelde je met mijn 89 kg echt duidelijk flexen. Juist bij rustig fietsen bruggetje op omdat je dan echt met je volle gewicht van links naar rechts leunde. Wel in combi met een lichtgewicht (Scandium) as overigens. Die zal daar ook flink aan bijgedragen hebben.

De dura ace crank is na de 7800 serie volgens mij in eerste instantie juist minder stijf geworden. De 7700 was ook al prima overigens. Knappe vent die daar het verschil gaat merken met de huidige serie. Die zal theoretisch wel stijver zijn maar geloof niet dat je er veel van zal merken.

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 03 jul 2016 07:51
door tilion
V-licious schreef:GCN heeft een goede video geplaatst op YouTube met een review over deze nieuwe groepset:
https://youtu.be/prvNjrLZpx0

Hierin wordt ook duidelijk dat de nieuwe crank-vorm is ontstaan, doordat deze lichter is en voor de stijfheid breder is geworden. Hij is nog wel steeds alu.
Vind die schijfremmen wel mooi.

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 13 sep 2016 04:30
door monsieurpinot
de groep schijnt eind september leverbaar te zijn (ook de di2/schijfremversie zo lijkt bij mantel??)

tot nu toe vind ik ze hier in nl al met prijzen:

12go, mechanisch, velg: € 1699,-

mantel, mechanisch, velg: € 1499,-
mantel, electronisch, velg: € 2599,-
mantel, mechanisch, schijf: € 1649,-
mantel, electronisch, schijf: € 2799,-

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 13 sep 2016 07:13
door daniel1975
Kun je beter de huidige Di groep kopen....€400,- erbij (9070 & 9100 bij Mantel).
En om het makkelijk te maken voor de velgremmers: net zo duur als Record EPS v3. :mrgreen:

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 13 sep 2016 07:25
door Matthijs1973
ik las op WW mechanisch eind oktober, en di2 en schijven nog later (begin 2017)? Ik zou zeker bij Mantel niet vertrouwen op hun verwachte levertijd. Zo heb ik weken voor niks gewacht op de garmin 820, iedere keer werd het verzet......klantenservice kan je al helemaal niks vertellen...

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 13 sep 2016 07:54
door havana
Op WW stond inderdaad dat de boel flink vertraagd is. Zou ook verklaren waarom zo weinig fietsen op Eurobike uitgerust waren met deze groep.

Prijzen verbazen me, want eerder had ik gelezen dat de prijzen min of meer gelijk gehouden zouden worden.

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 13 sep 2016 08:09
door daniel1975
Ja, had ik ook gezien. Gat met Ultegra is ook immens groot.

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 13 sep 2016 12:12
door wasbeer2006
Met die prijzen ga ik zeker voor Etap
Volgens mij zag ik gisteren een da9000 groep voor 1150 ergens op het net

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 13 sep 2016 17:14
door Naambezet
amclassic-fan schreef:
Naambezet schreef:
Fietsen?altijd schreef:Stijver en lichter. Dat lichter oké maar stijver? Hoe gaan ze dat goed meten. Denk dat een Greipel het verschil niet voelt. Zelfde met nieuwe frames, lichter, meer aerodynamisch, stijver en nog comfortabeler! Allemaal marketing...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik merkte een verschil tussen een fsa crank en een sram red crank. In m'n sneakers en rustig een brugje op fietsen. En zo sterk ben ik niet. Ook een nieuw frame viel op in dat opzicht, ook dat het comfortabeler was, met dezelfde wielen en banden als ik ervoor reed

Dat is gewoon BS, hoeveel denk je dat een crank door moet buigen voordat jij het merkt? Dat gaat dus echt niet gebeuren als je rustig een brugje op fietst met sneakers.
De eerste keer dat ik ging staan voelde het vee directer aan. Ik had ook de goedkoopste gossamers op m'n fiets zitten. En dat was trouwens met dezelfde kettingbladen.
Noem het maar bs, maar de meesten merken ook wel verschil als een wielset of frame stijver is.

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 14 sep 2016 09:55
door dt_swiss
Mooi om te zien dat de marketing van de fabrikanten in ieder geval werkt!