fietsende mannen zijn redelijk eenzijdig en denken alleen maar zo :Marlie schreef:Ik dacht het probleem van niveauverschil op te hebben gelost door een vrouwelijke partner te hebben als vrouw zijnde... had alleen even beter moeten nadenken toen ze wedstrijden bleek te rijden... Maar het verschil zal wel altijd minder zijn dan het basisverschil man/vrouw (gegeneraliseerd natuurlijk).
Voor wat betreft de aanwezigheid op het forum van vrouwen... Tja, ik lees wel erg veel mee, reageer alleen wat minder. En misschien komt het doordat techniek etc. de meeste vrouwen minder boeit dan mannen. Mij boeit het dan wel weer mateloos, maar aan de reactie van de meeste mannen te horen als ik laat merken dat ik het verschil tussen de 6700 en 6800 groep ken is dat een zeldzaamheid.
waarom dames (nog steeds) in de minderheid op het forum?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Waarom vrouwen in de minderheid lijkt mij duidelijk.
Een forum is natuurlijk toch een beetje een ontmoetingsplaats voor haantjes.
Daarnaast fietsen er veel minder vrouwen de wat zwaardere tochten en daar ligt hier toch de nadruk op.
Verder houden vrouwen dan misschien wel van gezellig kletsen maar hebben het niet zo op slap ouwehoeren.
Dan het geromantiseer van een fietsende vrouw. In ben 11 jaar getrouwd geweest met een dame die alle klassiekers met mij heeft gereden. En dan niet laffe korte edities maar de volledige afstand. 100en cols en ook het loodzware Dolomieten brevet.
Leuk? Ja en nee. In die jaren (1979-1982) fietse er nog nauwelijks iemand en al helemaal geen vrouwen. Menig fiets maatje was jaloers.
Maar wie moest 2 fietsen onderhouden? Wie paste het tempo aan? Daarnaast is het belangrijk dat je naast je werk nog iets anders groots hebt wat van jezelf is.
Daarna nog 2 keer een relatie gehad met fietsende dames maar die fiets zat eigenlijk meer en weer in de weg. M'n huidige vrouw houdt niet van fietsen (anders dan naar het werk) maar steunt wel m'n hobby. We hebben genoeg dingen samen (dochter, skien, duiken, films, etentjes, reizen) maar het hebben van een eigen ding is voor mij een succesfactor in een relatie. Je moet elkaar dan wel de ruimte geven dat de ander z'n ding ook kan doen. Voel je die ruimte niet is het maar vraag of een fietsende vrouw dat op gaat lossen.
Zo.......dan ga ik nu m'n ding doen: fietsen in de heuvels en m'n vrouw gaat haar ding doen en daarna samen late lunch en daar maken we dan samen een feestje van.
Daarnaast fietsen er veel minder vrouwen de wat zwaardere tochten en daar ligt hier toch de nadruk op.
Verder houden vrouwen dan misschien wel van gezellig kletsen maar hebben het niet zo op slap ouwehoeren.
Dan het geromantiseer van een fietsende vrouw. In ben 11 jaar getrouwd geweest met een dame die alle klassiekers met mij heeft gereden. En dan niet laffe korte edities maar de volledige afstand. 100en cols en ook het loodzware Dolomieten brevet.
Leuk? Ja en nee. In die jaren (1979-1982) fietse er nog nauwelijks iemand en al helemaal geen vrouwen. Menig fiets maatje was jaloers.
Maar wie moest 2 fietsen onderhouden? Wie paste het tempo aan? Daarnaast is het belangrijk dat je naast je werk nog iets anders groots hebt wat van jezelf is.
Daarna nog 2 keer een relatie gehad met fietsende dames maar die fiets zat eigenlijk meer en weer in de weg. M'n huidige vrouw houdt niet van fietsen (anders dan naar het werk) maar steunt wel m'n hobby. We hebben genoeg dingen samen (dochter, skien, duiken, films, etentjes, reizen) maar het hebben van een eigen ding is voor mij een succesfactor in een relatie. Je moet elkaar dan wel de ruimte geven dat de ander z'n ding ook kan doen. Voel je die ruimte niet is het maar vraag of een fietsende vrouw dat op gaat lossen.
Zo.......dan ga ik nu m'n ding doen: fietsen in de heuvels en m'n vrouw gaat haar ding doen en daarna samen late lunch en daar maken we dan samen een feestje van.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
hm ik zie mezelf niet als haantje, fiets onregelmatig zwaardere tochten en vind niet van mezelf dat ik slap ouwehoer, wat doe ik hier?Gastheerg schreef:Waarom vrouwen in de minderheid lijkt mij duidelijk.
Je bent een fietser. Anders zou je vast op een ander forum zitten - wie weet over breien of bloemschikken... Om je daar de vraag te stellen waarom mannen er (nog steeds) in de minderheid blijken te zijn!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)