Wat is het gewicht van jullie fiets (compleet)?
-
- Forum-lid
Ik las net dat je er ultegra of dura-ace op wou doen. Sram Red is wel een stuk lichter hoor helemaal als je die zonder crank koopt en zo'n Clavicula crank er op doet.
Maak joe woar
Het op sommige plaatsen ruim aanwezige vet en carbonpasta is met een doek verwijderd alvorens het object werd gewogen. Pak 1 a 2 gram voor een beetje smeermiddel, veel meer zal het niet zijn.
Gaat nog wel een dingetje worden om de fiets onder de 7 kg te krijgen zonder behoorlijk geld uit te geven.
Met een EVO HM had ik nu al aardig in de richting gezeten. Daarnaast wil ik ook niet het onderste uit de kan.
Ik ben geen lichtgewicht dus alles wat ik erg licht maakt zou wel eens snel problemen kunnen geven.
Op dit moment zit ik met de nieuwe configuratie op 7226 gram, sommige waarden zijn aannames omdat ik die onderdelen nog niet binnen heb of mogelijk nog vor iets anders ga. Het komt totaal dus nog wel iets lager uit.
Gaat nog wel een dingetje worden om de fiets onder de 7 kg te krijgen zonder behoorlijk geld uit te geven.
Met een EVO HM had ik nu al aardig in de richting gezeten. Daarnaast wil ik ook niet het onderste uit de kan.
Ik ben geen lichtgewicht dus alles wat ik erg licht maakt zou wel eens snel problemen kunnen geven.
Op dit moment zit ik met de nieuwe configuratie op 7226 gram, sommige waarden zijn aannames omdat ik die onderdelen nog niet binnen heb of mogelijk nog vor iets anders ga. Het komt totaal dus nog wel iets lager uit.
Valt inderdaad eigenlijk nogal tegen wat je met doorsnee spullen kan bereiken.....sterkt mij in mij eigen benadering :
Ik hang eraan wat ik heb of mij bevalt (om diverse redenen) en kijk niet naar wat het wordt qua gewicht.
Ik hang eraan wat ik heb of mij bevalt (om diverse redenen) en kijk niet naar wat het wordt qua gewicht.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
Wat voor zadel ga je erop doen?
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Ik heb mijn Sensa Giulia G2 een keer gewogen met een bagagegewicht meter. Kwam op 7.5 kg uit inclusief pedalen.
-
- Forum-lid
Dat is de lijst met wat er al op zit maar ik heb begrepen dat het lichter moet.Zorro schreef:Staat er tussen: Selle Royal zadel 257
Maak joe woar
Tja, er is zoveel mogelijk. Mijn Sensa Romagna (maat 54) woog (met Fulcrum 5 LGs en Conti 4000 banden) 8,4 kilo. Met Zaffiro banden en de oorsprokelijke wielen 9,3.
Op Weightweenies was er zo'n Duitser die zijn eigen producten maakte en probeerde te verkopen. Naar zijn mening was Shimano de benchmark op het gebied van Alu cranks met een stalen as, maar zijn eigen creatie van Reynolds 953 en later 6AL/4V titanium woog toch nog iets minder.
Wert Cycling was dat, en op de site waren meer (dure) producten te vinden die belachelijk licht waren.
Op Weightweenies was er zo'n Duitser die zijn eigen producten maakte en probeerde te verkopen. Naar zijn mening was Shimano de benchmark op het gebied van Alu cranks met een stalen as, maar zijn eigen creatie van Reynolds 953 en later 6AL/4V titanium woog toch nog iets minder.
Wert Cycling was dat, en op de site waren meer (dure) producten te vinden die belachelijk licht waren.
Ik heb toevallig de zomerfiets afgelopen weekend na wat wijzigingen ook weer aan de schaal gehangen: 7,02kg.

Ik heb er nu een oude schwalbe Ultremo ZX voor opliggen en een buitenband/binnenband combo achter om op te rijden. Met verse schwalbe pro One TL zit ie weer onder de 7kg. En dat is inclusief Hide My Bell, vermogensmeter, pedaaltjes en snelheidsmeter.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb er nu een oude schwalbe Ultremo ZX voor opliggen en een buitenband/binnenband combo achter om op te rijden. Met verse schwalbe pro One TL zit ie weer onder de 7kg. En dat is inclusief Hide My Bell, vermogensmeter, pedaaltjes en snelheidsmeter.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0