Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Magazine een grote teleurstelling...

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6280
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 16 aug 2016 19:41

William235 schreef:Het magazine Fiets is wat mij betreft een grote teleurstelling. Een dikke luxe reclame folder uit de Nederlandse polder. Veel woorden in zinnen die niets zeggen. Met name de fiets 'testen' zijn een aanfluiting. Alles is goed en leuk en mooi, voor ieder wat wils, elk voordeel heeft weer zijn nadeel en vice versa. Vlees nog Vis. Drama. En dan de scores van de testen. Er wordt getest op 'imago'. Dat maakt dan alles weer goed voor die dure fietsen. Imago doet er niet toe voor de sporter. Een overbodig magazine. Ik zal er maar niets uit citeren, want dan lach je je vallen uit je broek. Niet serieus te nemen. :lol:
Het is diep triest . . . . . , je start op dit forum met een hoop commentaar op het maandblad Fiets en zonder ook maar iets gefundeerd daaruit te overleggen gooi je een 'knuppel in het hoenderhok'.
Verder heb je niet eens het fatsoen om met deze binnenkomst jezelf op dit forum voor te stellen.
Voor mij ben je een oproermaker en hoor je wat mij betreft niet thuis op dit forum. :dislike:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 16 aug 2016 20:48

RVV schreef:Wat heeft Oakley er nou weer mee te maken? En nee ik heb helemaal niets van Oakley. Maar dit is toch een hak op de tak verhaal? Feiten breng je niet alleen maar een persoonlijke mening. Betaalbaar of betaalbaar is allemaal vanuit een persoonlijk financiële invalshoek. Instappers rond de 800 tot 1500 euro, middenklassers tussen de 1500 en 3500 euro top klasse alles tussen de 3500 en 7500 euro high end alles boven de 7500 euro.

Er zijn mensen met relatief weinig inkomen die op een top klasse fiets zitten en er zijn mensen met een topinkomen die beginnen met een instapper van 800 euro. Dit heeft alles met persoonlijke prioriteiten te maken. Fiets bediend een brede groep lezers en de schifting die ze maken qua prijsklasses komt toch echt overeen met de feitelijke positioneren van de prijsklasses door de diverse fabrikanten. Een fietstest kan nooit objectief zijn om iedere tester/redacteur zijn persoonlijke voorkeur heeft op basis van zijn gewicht/postuur/lengte en eigen fietskwaliteit. Imago is natuurlijk helemaal subjectief maar fietsers zijn vaak mensen die mooie fietsen willen met dito uitstraling. En het ene merk spreekt meer aan dan het andere merk. En merkbeleving is een van pijlers van de hedendaagse marketing. Dat dit word meegenomen is niet meer dan logisch. Ik ben ook maar slechts een bezoeker van dit forum. Ik voel me te gast bij een onderdeel van Fiets zoals de redacteur hierboven aangeeft. Zodanig gerdraag ik me ook. Je mag best een mening hebben over het blad, maar de redactie de bek volschijten en verwachten dat daarmee punten scoord is op zijn zachts gezegd tenenkrommend.
Hear hear!

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 16 aug 2016 21:51

William235 schreef:Kijk bijvoorbeeld naar de racetest van juni 2016. Dit geloof je niet. Ze hebben het over 6 betaalbare fietsen. We worden in de maling genomen. De duurste is 3.299,- en de goedkoopste 2.499,- :lol:

Het zijn ook allemaal de bekende advies prijzen die vanaf de jaren '70 de consumenten misleiden. Je kent het wel 'van-voor'. Ik lach me mijn ballen uit mijn broek. In werkelijkheid veel goedkoper dan aangegeven maar verre van betaalbaar voor de gemiddelde consument. En dat voor een fiets waar alle onderdelen gemaakt worden in lage lonen landen. Schandalig. :dislike:

De cijfers van 6 fietsen zitten allemaal tussen de 7,7 en 8,2. Een spreiding van 0,5 punt. Als we het cijfer voor 'imago' weglaten kom je op cijfers tussen 7,5 en 8,3.De spreiding is dan 0,8 voor 6 fietsen. Gaat ook helemaal nergens over. Het imago cijfer is dus de nivellerende factor bij de cijfer bepaling. Of te wel ze proberen de consument mentaal de paaien om het imago belangrijk te vinden. Nou imago maakt geen reet uit, ja voor de mensen met een laag zelfbeeld en een IQ van 80. :oops:

En dan het 'commentaar' van de 'testers' in het juni nummer van 2016. Na een paar zinnen lees ik

'...Een echte vlieggewicht is de ... ook niet met 8 kg...'. Nee zal niet waar zijn sukkels. Een fiets met een gewicht van maar 1,2 kg boven het minimum gewicht van een tour de france-fiets is een zwaargewicht, nou goed. Dom. Als je kijkt naar het gewicht van 89 kg voor de gemiddelde Nederlandse man dan zit je gemiddeld op 97 kg voor het totaal. 1.2 kg is dan 1,3 procent zwaarder dan het minimum gewicht. En dit nog zonder gevulde bidonnen en ander vracht zoals de kleding en schoenen.

Nee het blad Fiets wil blijkbaar de consument laten weten dat een fiets van €2.500,- 'betaalbaar' is, maar eigenlijk een blok aan je been is omdat deze fiets wel 8 kg weegt. Wat een bull shit!

Ik ben er echt klaar mee. Ik had 3 nummers kado gekregen. Nou ik snap niet dat mensen voor dit blad betalen. STOPPEN!

Gaat helemaal nergens over deze reclame folder genaamd 'Fiets'. Alleen mensen met een IQ lager dan 80 nemen dit blad serieus.
Mag ik een teiltje voor deze post?

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 17 aug 2016 10:33

Heb dit draadje nu een tijdje gevolgd en wou niet reageren. Maar nu vind ik het toch tijd worden.
Ik ben nu iets meer dan 20 jaar abonnee van dit blad tot volle tevredenheid. Daarvoor was ik losse koper, maar ben abo geworden toen ik een achterlicht mag magneet werking cadeau kreeg.
Tijdens mijn motorrijders carriere was ik vanaf nmr 1 abonee van Moto 73.
Wat de meeste van jullie op het blad Fiets aanmerken is ook op bijv. Moto 73 aan te merken. Zoals bij elk hobbyblad val je in herhaling.
Maar toen ik begon met fietsen spelde ik het blad Fiets van voor tot achter. Dat deed ik ook met Moto 73. Ik betrap me er nu op dat ik alle artikelen met relatie tot MTB oversla, zoals ik bij Moto 73 de crosspagina's en reisverhalen oversloeg.
Naar mijn mening kan ieder zich wel in een artikel vinden. Wat de tests betreft zul je er niet onderuitkomen om steeds in herhaling te vallen, ook andere testmethoden zullen na enkele keren hetzelfde laten zien.
Ook ikzelf heb ieder jaar weer de neiging om het blad op te zeggen. Maar ik ben bang dat ik wel de nieuwtjes ga missen. Voor mezelf kan ik zeker zeggen dat ik de introductie van Di2 zeker had gemist en andere vele goodies.
Ieder moet voor zichzelf uitmaken of het blad waard is om gelezen te worden, maar als ik voor mezelf spreek, ik blijf het maar lezen, al was het alleen maar voor de nieuwtjes.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 18 aug 2016 17:38

Kennelijk val je (nog ) in de doelgroep.......
Wat mij betreft zijn papieren blaadjes al tig jaar achterhaald door forums en websites waar ik af en toe nog wel eens wat interessants aantref.
Het interessantste "nieuwtje" van de afgelopen jaren was voor mij de opkomst van bredere velgen en - banden en daar liepen in 2012 al lange topics over op de Duitse forums terwijl men je hier vaak nog glazig aankijkt als dat eens ter sprake komt.
Op het Engelse CTC forum is een doorgewinterde fietstechneut actief die alles uit meerdere hoeken kan bekijken en met een gigantische ervaring altijd over alles een afgewogen mening heeft die alles wat je in blaadjes aantreft zeer ver te boven gaat en hoewel ik niet elke mening deel hecht ik meer waarde aan 1 half Aviertje van die man dan alle jaargangen van Fiets tezamen (hoewel ik alleen op de voorpagina moet afgaan, nimmer gelezen)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 18 aug 2016 17:57

Keezx schreef:Kennelijk val je (nog ) in de doelgroep.......
Wat mij betreft zijn papieren blaadjes al tig jaar achterhaald door forums en websites waar ik af en toe nog wel eens wat interessants aantref.
Mee eens en wat ik ook al zei. Als blad zul je echt je stinkende best moeten doen en indien nodig de expertise binnenhalen als je die zelf niet hebt, om te concureren met alles wat er op o.a. Forums te lezen valt.
Voordeel (maar ook weer een nadeel) van forums/fora (mag allebei voor ik de taalpuristen over me heen krijg :D ) is dat je een diversiteit aan invalshoeken krijgt. Het nadeel daarvan is dat je zelf moet filteren welke invalshoeken er echt toe doen en waarde toevoegen en welke echt direct de kliko in kunnen.
Al met al iets meer moeite maar wel met een, in mijn optiek, beter resultaat gezien de diversiteit en selectieve filtering voor wat JIJ belangrijk vindt.
Keezx schreef: Het interessantste "nieuwtje" van de afgelopen jaren was voor mij de opkomst van bredere velgen en - banden en daar liepen in 2012 al lange topics over op de Duitse forums terwijl men je hier vaak nog glazig aankijkt als dat eens ter sprake komt.
Ook op MTB Forums komt dit al lang ter sprake. Wellicht willen de meeste mensen met een racer er niet zo snel aan want.....oei.....bredere banden en velgen.......aaaaaah zoveel gram zwaarder?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 aug 2016 18:38

Keezx schreef: Op het Engelse CTC forum is een doorgewinterde fietstechneut actief die alles uit meerdere hoeken kan bekijken en met een gigantische ervaring altijd over alles een afgewogen mening heeft die alles wat je in blaadjes aantreft zeer ver te boven gaat en hoewel ik niet elke mening deel hecht ik meer waarde aan 1 half Aviertje van die man dan alle jaargangen van Fiets tezamen (hoewel ik alleen op de voorpagina moet afgaan, nimmer gelezen)
Maar daar bij is wel het verschil tussen jou en vele andere, dat jij duidelijk een stukje meer technische (achtergrond) kennis heb de gemiddelde fietser, waardoor je meningen van andere op waarde kunt schatten.

Op de middelbare school wordt niemand geleerd dat een materiaal niet stijver wordt als je er meer gewicht aanhangt en regelmatig zie ik zelfs professionele wielbouwers op fora nog beweren dat wielen stijver worden als de spaakspanning verhoogt wordt. Daar prik jij direct doorheen, maar hoeveel fietsers vallen niet voor een interessant praatje?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 18 aug 2016 19:13

RVV schreef:Wat heeft Oakley er nou weer mee te maken? En nee ik heb helemaal niets van Oakley. Maar dit is toch een hak op de tak verhaal? Feiten breng je niet alleen maar een persoonlijke mening. Betaalbaar of betaalbaar is allemaal vanuit een persoonlijk financiële invalshoek. Instappers rond de 800 tot 1500 euro, middenklassers tussen de 1500 en 3500 euro top klasse alles tussen de 3500 en 7500 euro high end alles boven de 7500 euro.

Er zijn mensen met relatief weinig inkomen die op een top klasse fiets zitten en er zijn mensen met een topinkomen die beginnen met een instapper van 800 euro. Dit heeft alles met persoonlijke prioriteiten te maken. Fiets bediend een brede groep lezers en de schifting die ze maken qua prijsklasses komt toch echt overeen met de feitelijke positioneren van de prijsklasses door de diverse fabrikanten. Een fietstest kan nooit objectief zijn om iedere tester/redacteur zijn persoonlijke voorkeur heeft op basis van zijn gewicht/postuur/lengte en eigen fietskwaliteit. Imago is natuurlijk helemaal subjectief maar fietsers zijn vaak mensen die mooie fietsen willen met dito uitstraling. En het ene merk spreekt meer aan dan het andere merk. En merkbeleving is een van pijlers van de hedendaagse marketing. Dat dit word meegenomen is niet meer dan logisch. Ik ben ook maar slechts een bezoeker van dit forum. Ik voel me te gast bij een onderdeel van Fiets zoals de redacteur hierboven aangeeft. Zodanig gerdraag ik me ook. Je mag best een mening hebben over het blad, maar de redactie de bek volschijten en verwachten dat daarmee punten scoord is op zijn zachts gezegd tenenkrommend.
Ik vind deze post persoonlijk toch een van de weinige die echt inhoud heeft :winkthumb:

En als je jezelf gaat aanmelden op een forum om alleen maar anoniem dit te willen roeptoeteren, of iets te willen uitlokken dan heb jezelf waarschijnlijk een iq wat niet hoger ligt dan 80

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3244
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 18 aug 2016 21:51

Zorro schreef:
Keezx schreef:Kennelijk val je (nog ) in de doelgroep.......
Wat mij betreft zijn papieren blaadjes al tig jaar achterhaald door forums en websites waar ik af en toe nog wel eens wat interessants aantref.
Mee eens en wat ik ook al zei. Als blad zul je echt je stinkende best moeten doen en indien nodig de expertise binnenhalen als je die zelf niet hebt, om te concureren met alles wat er op o.a. Forums te lezen valt.
Voordeel (maar ook weer een nadeel) van forums/fora (mag allebei voor ik de taalpuristen over me heen krijg :D ) is dat je een diversiteit aan invalshoeken krijgt. Het nadeel daarvan is dat je zelf moet filteren welke invalshoeken er echt toe doen en waarde toevoegen en welke echt direct de kliko in kunnen.
Al met al iets meer moeite maar wel met een, in mijn optiek, beter resultaat gezien de diversiteit en selectieve filtering voor wat JIJ belangrijk vindt.
Daarom vind ik het ook jammer dat in het tijdschrift hier niks mee wordt gedaan. Je moet nog filteren en/of zelf gewoon uitproberen. Ik zou toch denken dat de doelgroep van het blad dezelfde vragen heeft. Bijvoorbeeld een binnenblad van 39t op je Shimano 6800 groep gebruiken. Of een 6800 VD gebruiken bij je 6700 shifters. Net dat beetje buiten de gebaande, veilige paden. Of een test van verschillende kettingen. Ook voor mensen die voor alles de fiets naar de fm brengen, kan dit toch interessant zijn, lijkt mij.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 18 aug 2016 22:18

Ik denk zelf dat het een verloren strijd is , het gaat in het algemeen slecht met de papieren media om diverse , voor de hand liggende redenen.
Een beginner kijkt een blaadje in, er staat toevallig niks in waar ie wat mee kan en weg is tie.
Plaatst hij een vraag of probleem op een forum , dat krijgt ie (meestal) een hele lading antwoorden waar hij dan uit moet filteren wat zinnig is of niet en dan melden zich meestal ook wel lui die dat kunnen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 19 aug 2016 17:32

Keezx schreef:Ik denk zelf dat het een verloren strijd is , het gaat in het algemeen slecht met de papieren media om diverse , voor de hand liggende redenen.
Een beginner kijkt een blaadje in, er staat toevallig niks in waar ie wat mee kan en weg is tie.
Plaatst hij een vraag of probleem op een forum , dat krijgt ie (meestal) een hele lading antwoorden waar hij dan uit moet filteren wat zinnig is of niet en dan melden zich meestal ook wel lui die dat kunnen.

Vandaar misschien dat magazines forums zijn begonnen?

Je kunt een spijkerbroek kopen via internet, maar ook een kopen in een echte winkel. Reuze handig als je van shoppen houdt. En met een goede verkoper, die weet wat je staat, kom je ook vaak nog eens op nieuwe dingen.

Zo werkt het ook met een magazine. Hou je van lekker bladeren, van een idee van cover tot laatste pagina in bed voor het slapen, op de camping of van mijn part op de plee, dan hebben we een magazine. Wil je op een andere manier je informatie (of andere informatie), dan hebben we site en forum. Kun je van vinden wat je wilt, het werkt.

Gaat het slecht met papieren media? Valt wel mee. Advertentieverkoop is weer gegroeid. Het gaat wel goed. We moeten de bedrijfsvoering wel omvormen. Nieuws is niet meer te lezen in een maandblad, dus doen we het anders. Voor de een doen we dat goed, voor de ander niet. Da's prima; we gaan niet iedereen kunnen bedienen.

Wat ik jammer vind, maar dat is mijn persoonlijke mening en niet alleen naar jou, is dat je allerlei dingen aangeeft die we verkeerd doen, terwijl je er prat op gaat geen magazine te hebben opengeslagen. Een mening heeft veel meer waarde als je op de hoogte bent.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6182
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 aug 2016 17:48

Rodrick schreef:......Wat ik jammer vind, maar dat is mijn persoonlijke mening en niet alleen naar jou, is dat je allerlei dingen aangeeft die we verkeerd doen, terwijl je er prat op gaat geen magazine te hebben opengeslagen. Een mening heeft veel meer waarde als je op de hoogte bent.
Oh,.... in dat geval heb ik nog wel iets te zeggen. Ik lees/las Fiets namelijk wel maar ik heb mijn abo opgezegd. In mijn optiek deed het magazine namelijk meer fout dan goed. En ik kan dat ook heel goed onderbouwen.
- de racefietsen test verslagen zijn 13-in-een-dozijn verhalen. Ik schud zo een vergelijkbaar verhaaltje uit mijn mouw.
- ATB items hebben sowieso niet zo mijn interesse
- items over e-bikes. Ze horen gewoon niet in een sportief magazine thuis. Ook al zijn het sportieve fietsen. Het is een hellend vlak waar je gewoon weg van moet blijven.
- het maar blijven dwepen met schijfremmen. Zonder ook nog maar één test gezien te hebben dat die dingen een kortere remweg hebben.
- reisverhalen worden ook saai als ze altijd door dezelfde personen worden geschreven. Nodig eens nieuwe schrijvers uit.
- columnisten die gewoon geen interessante mening kunnen voorleggen (Peter Winnen is uit; die man is inspiratieloos). Kies gewoon na een paar jaar voor nieuwe mensen
- items over nieuwe artikelen lijken op regelrecht overgeschreven marketing teksten

genoeg zo?
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie