shimano's E-TUBE Project
-
- Forum-lid
Die ga ik dan maar eens onder het stof vandaag halen! Ben benieuwd. Bij de fiets werden de ringetjes en soort plastic verdikkingsstukje geleverd die ik ook op de tekening van Shimano zie (die waar opstaat wat je nodig hebt voor etube). Goede hoop dus!
-
- Forum-lid
Jammer genoeg voor mij. Het is de oude batterij.... iemand enig idee hoe je die uit een canyon endurace cf slx haalt? Zal ook eens navraag doen bij canyon zelf
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
welk jaar? in die van mij (ultimate cf slx 2015) zit ie in de onderbuis, ik weet bijna zeker dat dat bij de nieuwere modellen ook zo is. Als het goed is zie je een plastic houdertje aan de onderkant van je onderbuis met 2 inbusboutjes. Dat is wel verrot want om de batterij te verwisselen moeten je lagers eruit. Dat zijn dan weer press fits en dat is best een gedoetje.
kijk, zoiets:
en dit uit de exploded view van de Ultimate CF SLX:
kijk, zoiets:
en dit uit de exploded view van de Ultimate CF SLX:
-
- Forum-lid
Thanks! Dat ziet er herkenbaar uit ja! Waar dient het plaatje met die twee inbusschoreven voor? Zit daar de batterij aan vast? En heb je daar ook de EW unit in bevestigd? Ik heb nu nog de vraag uit staan bij Canyon waarom de oude is geleverd nu de nieuwe versie al sinds augustus wordt geleverd. Fingers crossed! Lukt het niet dan wacht ik wel ff. 200 euro voor synchro shift is me nu een beetje te gortig.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
onderste plaatje wat ik postte legt de constructie uit:
als je de twee inbusschroefjes losdraait komt er speling op de twee ronde houders (bij 18 en 20) en kun je de batterij verwijderen. Het [ vormige tussenstukje klemt de batterij en schuift samen met de batterij tussen die twee ringen door.
Ew heb ik zelf extern bij de achterderrie, maar kun je overal koppelen volgens mij.
als je de twee inbusschroefjes losdraait komt er speling op de twee ronde houders (bij 18 en 20) en kun je de batterij verwijderen. Het [ vormige tussenstukje klemt de batterij en schuift samen met de batterij tussen die twee ringen door.
Ew heb ik zelf extern bij de achterderrie, maar kun je overal koppelen volgens mij.
Tja de oude batterij hoort gewoon bij de oude groepsets en canyon heeft die gewoon op voorraad liggen.koekkiejakkie schreef:Ik heb nu nog de vraag uit staan bij Canyon waarom de oude is geleverd nu de nieuwe versie al sinds augustus wordt geleverd.
Mogelijk dat shimano ze vanaf bepaalde tijd ook bij bestaande groepen levert, maar pas als ze geen voorrraad meer hebben van de oude batterijen.
Ik had zelf geluk dat bij de 'set' die ik ribble heb besteld de nieuwe batterij in de doos was gestopt. (terwijl bij de bestelling oude type vermeld stond)
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
had al contact opgenomen met bike24 omdat mijn d fly dus niet leek te werken, vandaag toch nog maar eens met een nieuwe ipad mini van m'n werk geprobeerd, en de connectie werkt numonsieurpinot schreef:ik ga m'n d fly maar eens opsturen, de bluetooth wonderen die jullie eruit toveren doemen bij mij niet echt op
9150 manual met daarin wat informatie over (semi)synchronized shifting :
http://si.shimano.com/pdf/dm/DM-R9150-00-ENG.pdf
http://si.shimano.com/pdf/dm/DM-R9150-00-ENG.pdf
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ook de synchro shift update?beaker schreef:Staan nu een hoop nieuwe firmware updates klaar!