Swett Cycles
De vraag is: wat verkoopt het best. Ik heb werkelijk geen idee of er nog een substantieel deel van de kandidaten voor een nieuwe fiets zich uberhaupt wat aantrekt van begeleidende teksten
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Zou het niet zo zijn dat je grote categorie kopers hebt, die naar een winkel gaan en een prijs/kwaliteit verhouding fiets kopen (cube, sensa bijv.) veelal meer in de budget ranges cq nog niet al te gek doen. Dan een groepje is die canyon/rose van het internet bestellen in dat wat er beschikbaar is. Dan nog een club mensen die merkentrouw is (vooral pina, specialized, cervelo etc), veelal toch aan de dure en high end kant van het spectrum zitten.
En dat je dan nog een groep over houdt die goed spul wil, maar niet wat iedereen heeft, en dan uit komt op wat kleinere merken, of chinese import (al dan niet op eigen gelegenheid geregeld).
Ik gok dat wellicht de groep die prijs/kwaliteit zoekt, en de internetkopers, het snelst geneigd zijn om marketingverhalen te volgen. Dat de groep die merkentrouw is, die marketingverhalen allang niet meer nodig hebben (wellicht ooit eerder in gelopen zijn). En dat de laatst genoemde groep ook prima langs de marketingverhalen heen leest en gewoon iets anders wil dan de main stream.
Dat het modelletje dan wellicht bij X merken terug komt en ook zelf te bestellen is, maakt niet zo uit. Als je met spuitwerk en opbouw je fiets eigen kan maken. Havana doet dit geheel zelf. Andere laten dat liever doen door zoiets als Swett en betalen daar wat extra voor (en niet eens zo heel gekke bedragen als je het mij vraagt). Ik denk dat de storende marketing teksten op de website overschat worden. Tegelijkertijd wordt er nu toch al 7 pagina's over dit bedrijf gesproken , dat is het per definitie al waard geweest.
En dat je dan nog een groep over houdt die goed spul wil, maar niet wat iedereen heeft, en dan uit komt op wat kleinere merken, of chinese import (al dan niet op eigen gelegenheid geregeld).
Ik gok dat wellicht de groep die prijs/kwaliteit zoekt, en de internetkopers, het snelst geneigd zijn om marketingverhalen te volgen. Dat de groep die merkentrouw is, die marketingverhalen allang niet meer nodig hebben (wellicht ooit eerder in gelopen zijn). En dat de laatst genoemde groep ook prima langs de marketingverhalen heen leest en gewoon iets anders wil dan de main stream.
Dat het modelletje dan wellicht bij X merken terug komt en ook zelf te bestellen is, maakt niet zo uit. Als je met spuitwerk en opbouw je fiets eigen kan maken. Havana doet dit geheel zelf. Andere laten dat liever doen door zoiets als Swett en betalen daar wat extra voor (en niet eens zo heel gekke bedragen als je het mij vraagt). Ik denk dat de storende marketing teksten op de website overschat worden. Tegelijkertijd wordt er nu toch al 7 pagina's over dit bedrijf gesproken , dat is het per definitie al waard geweest.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Mijn mooie dure Italiaan komt er ook vandaan en is afgemonteerd met Japanse onderdelen,wat hoezo Italiaan ?Emil1 schreef:Een hele dikke +1fietsvriend schreef:Poeh, poeh, wat een kritiek. Leuk, dacht ik, een fietsliefhebber die een eigen bedrijf begint en mooie fietsen maakt (laat maken). Maar nee hoor, voor de immer kritische fietsforumvolgers is het helemaal niks. Te veel marketing (daar doen andere fietsbedrijven niet aan) en frames die uit het Verre Oosten worden gehaald (dat gebeurt voor de rest ook nergens). Neersabelen die hap! En vlug een beetje. Het zuurgehalte doet pijn aan mijn ogen.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Lees dit nog even door, het verschil met je dure Italiaan:Ikon schreef:Mijn mooie dure Italiaan komt er ook vandaan en is afgemonteerd met Japanse onderdelen,wat hoezo Italiaan ?Emil1 schreef:Een hele dikke +1fietsvriend schreef:Poeh, poeh, wat een kritiek. Leuk, dacht ik, een fietsliefhebber die een eigen bedrijf begint en mooie fietsen maakt (laat maken). Maar nee hoor, voor de immer kritische fietsforumvolgers is het helemaal niks. Te veel marketing (daar doen andere fietsbedrijven niet aan) en frames die uit het Verre Oosten worden gehaald (dat gebeurt voor de rest ook nergens). Neersabelen die hap! En vlug een beetje. Het zuurgehalte doet pijn aan mijn ogen.
Berichtdoor mackersv2.0 » 26 okt 2016 09:42
Er is m.i. een groot verschil tussen;
a: het ontwerpen van een fiets en die laten maken in China.
b: het doorbladeren van wat catalogi van Chinese fabrieken, wat types aankruisen, een trendy naam bedenken, her en der een spuitschema "lenen" en al dan niet in Nederland aan laten brengen, en vervolgens een filosofie eromheen bedenken.
Optie b is schering en inslag, en daar hoef je inderdaad niet meer mee aan te komen op dit forum want daarvoor is hier te veel kennis aanwezig.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Ja dat begrijp ik wel,maar dan toch,als alles aan een(mijn) fiets in een Aziatische land komt is het dan toch Italiaans enkel en alleen omdat het frame daar getekend is?
Om een voorbeeld te noemen, R.I.H bouwd zelf zijn frames in Amsterdam noord en zet er dan een groep op uit wat voor land dan ook,dan is het toch wel een echte hollandsche fiets of ben ik nou gek.
Om een voorbeeld te noemen, R.I.H bouwd zelf zijn frames in Amsterdam noord en zet er dan een groep op uit wat voor land dan ook,dan is het toch wel een echte hollandsche fiets of ben ik nou gek.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Het is net als met wijnproeven: zonder etiket proeft 99,9% niet het verschil. Het zelfde voor made in China of Italië. Er zijn maar weinigen die het verschil merken tijdens het rijden.Het is dus vooral marketing, persoonlijke voorkeur, looks, etc.
What makes the boat go faster?
Of het Chinees, Nederlands, Italiaans etc is maakt voor mij weinig uit. Er is wel een verschil of iets zelf ontwikkeld/ontworpen is en besluit de productie er van uit te besteden, of dat je een product van de plank neemt en alleen een 'eigen' kleurschema en naam eop plakt en vervolgens het exclusief noemt.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Ja, plus alle ontwikkelings- en researchkosten die daar mee gepaard gaan. Maakt ook daardoor de eigen identiteit van het frame/ merk. (eigen ontwerp, concept, niemand anders kan er over beschikken)Ikon schreef:Ja dat begrijp ik wel,maar dan toch,als alles aan een(mijn) fiets in een Aziatische land komt is het dan toch Italiaans enkel en alleen omdat het frame daar getekend is?
.
Bij een open-mold ben je daar geen cent voor kwijt, dus 0,0 kosten. Ook geen eigen ontwerp maar kiezen uit een folder. Dus een ander bedacht "merk" rijdt er ook op rond. Een levensgroot verschil qua kostenpost, ontwikkelingsproces en eigendomsrecht. Niet vergelijkbaar met een open-mold catalogusframe uit China met een bedacht naampje.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 26 okt 2016 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Oké duidelijk,ik heb een echte italiaanJaap Telder schreef:Ja, plus alle ontwikkelings- en researchkosten die daar mee gepaard gaan. Maakt ook daardoor de eigen identiteit van het frame/ merk. (eigen ontwerp, concept, niemand anders kan er over beschikken)Ikon schreef:Ja dat begrijp ik wel,maar dan toch,als alles aan een(mijn) fiets in een Aziatische land komt is het dan toch Italiaans enkel en alleen omdat het frame daar getekend is?
.
Bij een open-mold ben je daar geen cent voor kwijt, dus 0,0 kosten. Ook geen eigen ontwerp maar kiezen uit een folder. Een levensgroot verschil qua kostenpost, ontwikkelingsproces en eigendomsrecht. Niet vergelijkbaar met een open-mold catalogusframe uit China met een bedacht naampje.
Ik heb het onderwerp maar veranderd in De Swett soap,want daar gaat het zo langzamerhand wel op lijken.
Het is overigens nooit mijn bedoeling geweest als topic starter enige vorm van negative kritiek te ontlokken op het merk Swett want ik blijf het mooie fietsen vinden voor een redelijke prijs.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Goede naam voor een volgend "exclusief" foldermerk uit China: S O A P P
Nu nog een mooi verhaaltje erbij fantaseren en het "merk" is geboren...
(vanafprijzen: €2500,- vanwege exclusiviteit en styling bij de afmontage, waardoor meer tijd nodig is)
Nu nog een mooi verhaaltje erbij fantaseren en het "merk" is geboren...
(vanafprijzen: €2500,- vanwege exclusiviteit en styling bij de afmontage, waardoor meer tijd nodig is)