53x11 schreef:Niemand zegt hier "automobilisten zijn kut" (waarschijnlijk omdat de meesten hier ook wel eens een auto besturen..). Automobilisten die willens en wetens fietsers in gevaar brengen, die zijn kut.
Waaraan ik toevoeg dat forumleden die dan schrijven "ja maar, sommige wielrenners gedragen zich niet zo netjes" (dus we verdienen het ook een beetje ofzo?) knettergek zijn.
Ik blijf mezelf herhalen, maar in de weg fietsen omdat je "de hele weg opeist" staat in geen enkele verhouding tot het plegen van een moordaanslag met je zielige stukje blik. Dit behoeft geen nuance me dunkt.
Er is ook helemaal werkelijk niemand hier die dit nuanceerd......
Maar probeer het nu eens even los van elkaar te zien. Er zijn automilisten die willens en wetens andere weggebruikers aan rijden. Dan kunnen we die automobilist in elkaar rossen of voor het gerecht slepen. denk je dat die automobilist daardoor positiever tegen wielrenners aan gaat kijken? Nee!! Denk je dat hij het nooit meer zal doen? Ik denk dat hij alleen maar een nog grotere hekel aan wielrenners heeft gekregen en gaat zinspelen om hetzelfde te kunnen doen, maar dan op een manier dat hij niet wordt gepakt.
Maar 'wij' zouden ons eens af moeten vragen waar dat beeld vandaan komt. En inderdaad denk ik dat wij kunnen constateren dat een kleine groep het voor de rest verpest (zoals zo vaak bij elke groep die negatief in het daglicht staan)
Het is wat stukje terug word gezegd, blijven 'we' een beetje brommen op een internetsite, of gaan we proberen met zijn allen er wat aan te doen, door te proberen een positiever beeld van wielrenners te cre-eren.
Probeer inderdaad eens buiten de eigen bubble te kijken ("out of the box" schijnt dat te heten)
Dus ik zou zeggen; probeer elkaar te respecteren en houd je aan de regels.
Waarmee ik dus niet iemand persoonlijk probeer aan te vallen, doe je dit al, dan hoef je je niet aangesproken te voelen. (ik zet het er maar even bij)