Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Automobilisten terreur

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 12 mei 2017 13:50

Nee_Nee schreef: Point taken en uitdaging geaccepteerd. Blijft over de vraag: wat gaan we d'r an doen? Vanaf hier automobilisten ander gedrag aanleren gaat moeilijk worden. Welke preventie helpt? In het bos fietsen?
;-)

En, goede vraag. Ik weet het niet precies. Ik ben persoonlijk nogal van het mensen aanspreken als ze zich idioot gedragen, maar dat is met automobilisten vaak lastig (en soms niet geheel zonder gevaar). Kenteken onthouden en melding van maken bij de autoriteiten?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 12 mei 2017 14:04

53x11 schreef:Niemand zegt hier "automobilisten zijn kut" (waarschijnlijk omdat de meesten hier ook wel eens een auto besturen..). Automobilisten die willens en wetens fietsers in gevaar brengen, die zijn kut.

Waaraan ik toevoeg dat forumleden die dan schrijven "ja maar, sommige wielrenners gedragen zich niet zo netjes" (dus we verdienen het ook een beetje ofzo?) knettergek zijn.
Ik blijf mezelf herhalen, maar in de weg fietsen omdat je "de hele weg opeist" staat in geen enkele verhouding tot het plegen van een moordaanslag met je zielige stukje blik. Dit behoeft geen nuance me dunkt.
Er is ook helemaal werkelijk niemand hier die dit nuanceerd......

Maar probeer het nu eens even los van elkaar te zien. Er zijn automilisten die willens en wetens andere weggebruikers aan rijden. Dan kunnen we die automobilist in elkaar rossen of voor het gerecht slepen. denk je dat die automobilist daardoor positiever tegen wielrenners aan gaat kijken? Nee!! Denk je dat hij het nooit meer zal doen? Ik denk dat hij alleen maar een nog grotere hekel aan wielrenners heeft gekregen en gaat zinspelen om hetzelfde te kunnen doen, maar dan op een manier dat hij niet wordt gepakt.

Maar 'wij' zouden ons eens af moeten vragen waar dat beeld vandaan komt. En inderdaad denk ik dat wij kunnen constateren dat een kleine groep het voor de rest verpest (zoals zo vaak bij elke groep die negatief in het daglicht staan)

Het is wat stukje terug word gezegd, blijven 'we' een beetje brommen op een internetsite, of gaan we proberen met zijn allen er wat aan te doen, door te proberen een positiever beeld van wielrenners te cre-eren.
Probeer inderdaad eens buiten de eigen bubble te kijken ("out of the box" schijnt dat te heten)

Dus ik zou zeggen; probeer elkaar te respecteren en houd je aan de regels.

Waarmee ik dus niet iemand persoonlijk probeer aan te vallen, doe je dit al, dan hoef je je niet aangesproken te voelen. (ik zet het er maar even bij)
Laatst gewijzigd door dropje73 op 12 mei 2017 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 12 mei 2017 14:10

53x11 schreef:
Nee_Nee schreef:

En, goede vraag. Ik weet het niet precies. Ik ben persoonlijk nogal van het mensen aanspreken als ze zich idioot gedragen, maar dat is met automobilisten vaak lastig (en soms niet geheel zonder gevaar). Kenteken onthouden en melding van maken bij de autoriteiten?
Helemaal prima toch!
Als wij als wielrenners ons daarnaast ook fatsoenlijk gedragen, meer kun je niet doen.

Mijn ervaring is overigens dat sommige automobilisten ook niet altijd in de gaten hebben wat je als wielrenner allemaal wel of niet in de gaten hebt.
Zo heb ik eens een automobilist gesproken die tegen mij begon te schelden dat hij er niet langs kon in de polder.
Waarop ik hem heb uitgelegd dat ik hem helemaal niet gehoord heb vanwege het windgeruis rond mijn helm en stevige tegenwind.
Dat had hij zich helemaal nooit gerealiseert, bood zijn excuses aan, hij zou er op gaan letten. Ik bood mijn excuses aan dat ik hem niet had gehoord en we hebben beiden rustig onze weg vervolgt.

Had niemand hem dit ooit verteld, wie weet had hij op den duur dan wel eens iemand de berm in geduwd, wie weet.
Carbon from the planet X

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 12 mei 2017 14:25

@dropje: een beetje zoals homo's die maar niet meer hand-in-hand lopen in bepaalde wijken, omdat dit niet goed matched met normen en waarde van bepaalde culturen zeker?

Mijn kwalificatie "knettergek" is nog niet van de baan:
- Jij suggereert dat automobilisten "die willens en wetens andere weggebruikers" aanrijden voor het gerecht slepen geen goed plan is, want daardoor ontstaat een negatief beeld over wielrenners.
- Jij biedt je excuses aan, aan een of andere scheldende idioot, omdat deze persoon te beroerd was om even te wachten om in te halen

OK...
baanfiets kopen?

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 12 mei 2017 14:35

53x11 schreef:@dropje: een beetje zoals homo's die maar niet meer hand-in-hand lopen in bepaalde wijken, omdat dit niet goed matched met normen en waarde van bepaalde culturen zeker?

Mijn kwalificatie "knettergek" is nog niet van de baan:
- Jij suggereert dat automobilisten "die willens en wetens andere weggebruikers" aanrijden voor het gerecht slepen geen goed plan is, want daardoor ontstaat een negatief beeld over wielrenners.
- Jij biedt je excuses aan, aan een of andere scheldende idioot, omdat deze persoon te beroerd was om even te wachten om in te halen

OK...
Ik kan nu de conclusie wel trekken dat je werkelijk geen hout snapt van wat ik en anderen hier proberen duidelijk te maken.

Jammer ook dat je anderen woorden in de mond legt die ik helemaal niet heb gezegd. Ik stop denk ik maar in dit topic.

Ik zou zeggen probeer eens onbevooroordeelt echt te lezen wat er nu werkelijk geschreven wordt. je blijft maar hameren op dingen die helemaal niet gezegd zijn.
Zo heb ik nergens geschreven dat het geen goed plan is om aso-weggebruikers die je dood proberen te rijden voor het gerecht te slepen.
En waar denk je dat je verder mee komt? Die betreffende automobilist op een normale manier uitleggen waarom je hem niet hoorde, waar hij vervolgens iets mee kan, of jezelf verlagen tot zijn niveau en ook gaan lopen schelden e.d. ?

Succes !
Carbon from the planet X

AmstelGoldRaas
Forum-lid

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 12 mei 2017 14:35

Volgens mij heeft het geen zin om hier verder met 53x11 over in discussie te gaan. Hij blijft medeforumleden uitschelden en lijkt niet te snappen wat anderen daadwerkelijk schrijven. Er worden een vergelijking met hand in hand-lopende homo's gemaakt die kant noch wal raakt. Dit heeft geen zin.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 12 mei 2017 14:38

dropje73 schreef:Zo heb ik eens een automobilist gesproken die tegen mij begon te schelden dat hij er niet langs kon in de polder.
Waarop ik hem heb uitgelegd dat ik hem helemaal niet gehoord heb vanwege het windgeruis rond mijn helm en stevige tegenwind.
Dat had hij zich helemaal nooit gerealiseerd, bood zijn excuses aan, hij zou er op gaan letten. Ik bood mijn excuses aan dat ik hem niet had gehoord en we hebben beiden rustig onze weg vervolgt.

Had niemand hem dit ooit verteld, wie weet had hij op den duur dan wel eens iemand de berm in geduwd, wie weet.
Misschien was het dus "iemand die hem dat nooit is verteld" die mij op een smalle landweg de berm heeft ingeduwd omdat hij er niet normaal langs kon. Met zijn linkerbanden door de berm mij inhalen en dan meteen naar rechts sturen om mij van de weg af te rijden en dan hard weg rijden, hufter.! :evil:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 12 mei 2017 14:48

Orlok schreef:Misschien was het dus "iemand die hem dat nooit is verteld" die mij op een smalle landweg de berm heeft ingeduwd omdat hij er niet normaal langs kon. Met zijn linkerbanden door de berm mij inhalen en dan meteen naar rechts sturen om mij van de weg af te rijden en dan hard weg rijden, hufter.! :evil:
Orlok, ik weet echt hoe je je voelt als zoiets gebeurt. Maar,(dit gaat niet over jou), er zijn hier ook mensen die helemaal niets begrijpen van automobilisten die geen tijd hebben om even te wachten totdat ze langs fietsers heen kunnen, maar wel heel verontwaardigd tot boos worden doordat ze op een single track opgehouden werden, omdat een langzamere mtb'er niet even aan de kant ging.

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 12 mei 2017 14:55

Orlok schreef:
dropje73 schreef:Zo heb ik eens een automobilist gesproken die tegen mij begon te schelden dat hij er niet langs kon in de polder.
Dat had hij zich helemaal nooit gerealiseerd, bood zijn excuses aan, hij zou er op gaan letten. Ik bood mijn excuses aan dat ik hem niet had gehoord en we hebben beiden rustig onze weg vervolgt.

Misschien was het dus "iemand die hem dat nooit is verteld" die mij op een smalle landweg de berm heeft ingeduwd omdat hij er niet normaal langs kon. Met zijn linkerbanden door de berm mij inhalen en dan meteen naar rechts sturen om mij van de weg af te rijden en dan hard weg rijden, hufter.! :evil:
Waardeloze figuren zijn dat inderdaad.

Zoals gezegd, als hij dat niet weet dat je een auto achter je ook niet altijd hoort, dan denkt hij telkens: "heb je weer zo'n figuur die niet aan de kant wil... :evil: :evil: "

Terwijl als hij het weet dat hij denkt (dat hoop ik dan, uitzonderingen zal je helaas toch altijd blijven houden) "wacht hij hoort mij waarschijnlijk niet, zal even zachtjes de claxon toucheren"
Hij drukt even voorzichtig op de claxon, de wielrenner probeert vervolgens zo veel als mogelijk ruimte te maken.
Automobilist is niet boos of gefrusteerd en rijd op een fatsoenlijk tempo langs de wielrenner. Wielrenner steekt nog even zijn hand op als in "bedankt dat u rekening met mij houd". En iedereen vervolgt tevreden zijn weg
Tenminste zo hoop ik dan dat het op termijn, na het kweken van wederzijds begrip en respect, gaat.
Carbon from the planet X

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 12 mei 2017 15:06

dropje73 schreef: Ik kan nu de conclusie wel trekken dat je werkelijk geen hout snapt van wat ik en anderen hier proberen duidelijk te maken.
Die kan ik makkelijk kaatsen...
dropje73 schreef: Jammer ook dat je anderen woorden in de mond legt die ik helemaal niet heb gezegd. Ik stop denk ik maar in dit topic.
is weinig van te merken...
dropje73 schreef: Ik zou zeggen probeer eens onbevooroordeelt echt te lezen wat er nu werkelijk geschreven wordt. je blijft maar hameren op dingen die helemaal niet gezegd zijn.
laat ik maar niet de grammar-nazi uit gaan hangen...
dropje73 schreef: Zo heb ik nergens geschreven dat het geen goed plan is om aso-weggebruikers die je dood proberen te rijden voor het gerecht te slepen.
Laat me even de bewuste post quoten:
dropje73 schreef: Er zijn automilisten die willens en wetens andere weggebruikers aan rijden. Dan kunnen we die automobilist in elkaar rossen of voor het gerecht slepen. denk je dat die automobilist daardoor positiever tegen wielrenners aan gaat kijken? Nee!! Denk je dat hij het nooit meer zal doen? Ik denk dat hij alleen maar een nog grotere hekel aan wielrenners heeft gekregen en gaat zinspelen om hetzelfde te kunnen doen, maar dan op een manier dat hij niet wordt gepakt.
Hoe moet ik dat anders interpreteren dan:
53x11 schreef: Jij suggereert dat automobilisten "die willens en wetens andere weggebruikers" aanrijden voor het gerecht slepen geen goed plan is, want daardoor ontstaat een negatief beeld over wielrenners.
dropje73 schreef: En waar denk je dat je verder mee komt? Die betreffende automobilist op een normale manier uitleggen waarom je hem niet hoorde, waar hij vervolgens iets mee kan, of jezelf verlagen tot zijn niveau en ook gaan lopen schelden e.d. ?
Jij hebt het over schelden, ik niet, ik weiger echter mijn excuses te maken aan een opgefokte idioot vanwege het feit dat ik er ben.

Hoe was het ook alweer:
dropje73 schreef: Ik zou zeggen probeer eens onbevooroordeeld echt te lezen wat er nu werkelijk geschreven wordt. je blijft maar hameren op dingen die helemaal niet gezegd zijn.
"Succes!"
baanfiets kopen?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 12 mei 2017 15:10

Jans schreef:Maar,(dit gaat niet over jou), er zijn hier ook mensen die helemaal niets begrijpen van automobilisten die geen tijd hebben om even te wachten totdat ze langs fietsers heen kunnen, maar wel heel verontwaardigd tot boos worden doordat ze op een single track opgehouden werden, omdat een langzamere mtb'er niet even aan de kant ging.
goh Jans, moet ik me dit aantrekken? Wees een flinke dame en noem gewoon man en paard (zodat deze je ook van beargumenteerde repliek kunnen dienen), in plaats van deze veronderstelde poging tot een misplaatste vileine opmerking
baanfiets kopen?

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 12 mei 2017 15:16

*zucht*
Carbon from the planet X

Plaats reactie