Pagina 7 van 10

Geplaatst: 27 jun 2010 12:14
door Livio Livius
KurtRes schreef:Op de website van Canyon heb ik gisteren nog een filmpje gevonden over de Canyon Ultimate Al. (Gepresenteerd door de Duitse tegenhanger van de fietsende Terminator. :) )
Daarin beweren ze dat dit kader gebruikt wordt door Omega-Pharma-Lotto in Parijs-Roubaix. !!! ?
Als dat waar is dan moet dit toch een echt goed frame zijn. Niet? Afmontage zal natuurlijk wel ietske minder zijn op de 8.0. :) Maar dan moet ik er toch enorm veel fun aan kunnen beleven. Niet?

Spreken de hele tijd over VCLS. Als ik het goed heb, dan staat dat voor "Verticaal Comfort tov Laterale Stijfheid". Gezever? Werkelijkheid?

http://www.canyon.com/_nl/pure_cycling_tv/road.html

Die spaghetti die van het zadel naar het achterwiel loopt, vind ik wel leuk uitzien. Maar stevig? Zal wel zeker. Hoe zit het met de levensduur van zo'n kader?

Heb hem in het wit gezien, de team-kleuren. Nu had ik altijd gezegd geen wit frame te willen omwille van poetswerk en kwetsbaarheid en dergelijke. Maar nu ben ik daar eigenlijk wel een beetje zot van.
Heb eerder ook al eens gepost ivm witte Canyon-frames en lakproblemen. Iemand die daar iets meer van weet? Is dit verleden tijd? Hoe lang is er garantie op de lak in zo'n geval?

Grtn,


Kijk hier even, veel over lakproblemen, etc en inderdaad AL in PR. En zwart is het nieuwe wit. Wit is veel poetsen en lak is kwetsbaarder.

http://forum.fiets.nl/topic.asp?COMMAND ... 236#562391

Geplaatst: 27 jun 2010 13:00
door superrose
KurtRes schreef:
LD001 schreef:Als je geen fietsklusser bent dan koop je niet alleen de fiets maar ook de fietsenmaker erbij. Service, even binnen kunnen lopen met iets kleins, garantie en oprecht enthousiasme van je fietsenmaker voor jouw fiets hou ik persoonlijk ook rekening mee als ik een fiets koop. Daarom zou ik altijd gaan voor een Cannondale als je die bij een goede fietsenmaker kunt kopen.

NB: de geometrie van een Cannondale (lang) verschilt nogal van die van een Canyon (kort). Daar zou ik ook even goed naar kijken.


Zou je hierover nog wat meer uitleg kunnen geven? Vooral die korte geometrie van de Canyon. Wat bedoel je daar juist mee?


Dat je op de ene (lange) wat gestrekter zit, dit komt doordat de bovenbuis in verhouding tot de korte wat langer is. Bij sites van fietsmerken kan je ook de geometrie van frames bekijken, dus de bovenbuislengte, zitbuishoek zulk soort dingen allemaal. Je kan dan frames vergelijken en er zo naar kijken dat je kiest wat het beste bij je past. De ene fietser is beter af met ene wat compactere zit en de andere met een wat gestrektere zit.
Heeft o.a te maken met je bouw en met je voorkeuren. Ik heb op mijn fiets vaak het idee dat het wat gestrekter mag, dus waarschijnlijk bij mijn volgende frame zal ik daar naar moeten kijken.
Het is best leuk om de geometrie van frames te vergelijken en je daar in te verdiepen. Sommige dingen vind ik wat ingewikkeld nog omdat ik me daar geen voorstelling van kan maken, dan vraag ik het ook aan iemand die het beter snapt, maar ik snap er wel veel meer van door te kijken en te vergelijken.

Geplaatst: 27 jun 2010 13:19
door amclassic-fan
gaisdergerman schreef:Je kan natuurlijk een half jaar doorgaan over deze fietsen maar er is al heel veel over geschreven. Als je de zoekfunctie gebrukt kom je erg veel tegen.

Canyon/Redbull, heel mooie fietsen met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. De ander genoemde merken kunnen hier qua afmontage niet tegen op.
Ik heb zelf een redbull pro sl gehad en momenteel een canyon (wel CF carbon) en ben/was over beide erg tevreden.

spezialized: persoonlijk vind ik deze fietsen zwaar overpriced. Als ik €1500,- te besteden heb zou ik er zeker geen kopen.

cannondale caad 9: Mooi frame/mindere afmontage. Heb zelf 1 x op een caad 9 gereden (wel een maat te klein voor me) en het leek dat hij net wat comfortabeler was dan mijn Rebull (kon ook aan de lage velgen liggen).

Ik denk dat je vooral moet kijken naar welke geometrie het best bij je past. De caad 9 heeft bv een vrij lange bovenbuis. Alle drie (redbull, canyon, cannondale) zijn stijve fietsen met een redelijk sportieve houding. Als je echt alleen maar van plan bent om te gaan toeren zijn er comfortabelere fietsen.


+1, het zijn gewoon allemaal prima frames, je wordt echt niet ongelukkig met welke van de 4 frames dan ook. Bij Red Bull en Canyon krijg je veel meer afmontage voor je geld. Controleer of je op de frames past qua geometrie, kies dan gewoon diegene uit die je het mooiste vindt.

@Rose, klets toch niet zo uit je nek. Nu doe je 't weer over geometrie, je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. Als de bovenbuis langer moet zijn kan je gewoon een maat groter frame nemen... Alles staat of valt juist met de ratio tussen balhoofdbuis en bovenbuis. Alleen die bovenbuis zegt niets.

Geplaatst: 27 jun 2010 18:39
door superrose
Amclassic-fan schreef:
gaisdergerman schreef:Je kan natuurlijk een half jaar doorgaan over deze fietsen maar er is al heel veel over geschreven. Als je de zoekfunctie gebrukt kom je erg veel tegen.

Canyon/Redbull, heel mooie fietsen met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. De ander genoemde merken kunnen hier qua afmontage niet tegen op.
Ik heb zelf een redbull pro sl gehad en momenteel een canyon (wel CF carbon) en ben/was over beide erg tevreden.

spezialized: persoonlijk vind ik deze fietsen zwaar overpriced. Als ik €1500,- te besteden heb zou ik er zeker geen kopen.

cannondale caad 9: Mooi frame/mindere afmontage. Heb zelf 1 x op een caad 9 gereden (wel een maat te klein voor me) en het leek dat hij net wat comfortabeler was dan mijn Rebull (kon ook aan de lage velgen liggen).

Ik denk dat je vooral moet kijken naar welke geometrie het best bij je past. De caad 9 heeft bv een vrij lange bovenbuis. Alle drie (redbull, canyon, cannondale) zijn stijve fietsen met een redelijk sportieve houding. Als je echt alleen maar van plan bent om te gaan toeren zijn er comfortabelere fietsen.


+1, het zijn gewoon allemaal prima frames, je wordt echt niet ongelukkig met welke van de 4 frames dan ook. Bij Red Bull en Canyon krijg je veel meer afmontage voor je geld. Controleer of je op de frames past qua geometrie, kies dan gewoon diegene uit die je het mooiste vindt.

@Rose, klets toch niet zo uit je nek. Nu doe je 't weer over geometrie, je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. Als de bovenbuis langer moet zijn kan je gewoon een maat groter frame nemen... Alles staat of valt juist met de ratio tussen balhoofdbuis en bovenbuis. Alleen die bovenbuis zegt niets.


je leest duidelijk niet wat ik schrijf er staat namelijk "in verhouding"

Geplaatst: 27 jun 2010 19:03
door amclassic-fan
superrose schreef:Dat je op de ene (lange) wat gestrekter zit, dit komt doordat de bovenbuis in verhouding tot de korte wat langer is.


Wie kent het niet 'de korte'? :rolleye:

Geplaatst: 30 jun 2010 20:10
door kurtres
Amclassic-fan schreef:
superrose schreef:Dat je op de ene (lange) wat gestrekter zit, dit komt doordat de bovenbuis in verhouding tot de korte wat langer is.


Wie kent het niet 'de korte'? :rolleye:


Vind jij dit zelf grappig?

Geplaatst: 30 jun 2010 20:11
door kurtres
Anyhow,

Ik heb ondertussen een mail gehad van die Peter van Canyon. En er is me nog een en ander duidelijk(er) geworden.
Ik heb een nadeel ontdekt tov de Red Bull. Nl dat je zelf niets kunt veranderen aan de configuratie van de fiets. Niks custom zoals bij Red Bull dus. Wel een beetje spijtig. Had eventueel de wielen van de Canyon 8.0 willen wisselen.

Geplaatst: 30 jun 2010 21:04
door superrose
oh het is dus niet zo dat als je andere wielen koopt dat je dan die er nu inzitten kunt inruilen en dan de betere wielen voor goedkoper ofzo kunt krijgen?

Geplaatst: 30 jun 2010 21:32
door kurtres
superrose schreef:oh het is dus niet zo dat als je andere wielen koopt dat je dan die er nu inzitten kunt inruilen en dan de betere wielen voor goedkoper ofzo kunt krijgen?


Euh, in principe niet nee. Hij wordt vanuit het fabriek afgeleverd zoals ie op de website staat en niet anders. Mss dat ze nog iets regelen in Heerlen via die 'gewone FM' naast de deur. Maar in principe niet nee.
Alleen de stuurbreedte en zadelpen kunnen afwijken.

Grtn,

Geplaatst: 30 jun 2010 21:33
door superrose
KurtRes schreef:
superrose schreef:oh het is dus niet zo dat als je andere wielen koopt dat je dan die er nu inzitten kunt inruilen en dan de betere wielen voor goedkoper ofzo kunt krijgen?


Euh, in principe niet nee. Hij wordt vanuit het fabriek afgeleverd zoals ie op de website staat en niet anders. Mss dat ze nog iets regelen in Heerlen via die 'gewone FM' naast de deur. Maar in principe niet nee.
Alleen de stuurbreedte en zadelpen kunnen afwijken.

Grtn,



oh, das balen. Kan je de wielen die je wilt online kopen en de jouwe verkopen?

Geplaatst: 30 jun 2010 21:49
door kurtres
superrose schreef:
KurtRes schreef:
superrose schreef:oh het is dus niet zo dat als je andere wielen koopt dat je dan die er nu inzitten kunt inruilen en dan de betere wielen voor goedkoper ofzo kunt krijgen?


Euh, in principe niet nee. Hij wordt vanuit het fabriek afgeleverd zoals ie op de website staat en niet anders. Mss dat ze nog iets regelen in Heerlen via die 'gewone FM' naast de deur. Maar in principe niet nee.
Alleen de stuurbreedte en zadelpen kunnen afwijken.

Grtn,



oh, das balen. Kan je de wielen die je wilt online kopen en de jouwe verkopen?


Ja wsl wel. Ik dacht dat het geheel mss wat beter was met Elite ipv de Equips. Maar in principe zullen die ook wel volstaan voor mij zeker hè?
Heb er nog niet zo heel veel goede info over gevonden. Maar Mavic is wel e groot bedrijf dus ze zullen wel een goede garantie/logistiek hebben zeker. ??

Dit weekend alvast een trip naar de Belgishe Ardennen met vrienden (260Km). Ik dus met een MTB met 'slicks'. Zal duwen worden om de racers bij te houden. Hopelijk valt het weer wat mee. Wat zal ik blij zijn als ik mijn racefiets heb!
Nu alleen nog beslissen. In juli ga ik alvast eens kijken in Heerlen.

Grtn,

Geplaatst: 30 jun 2010 22:03
door superrose
KurtRes schreef:
superrose schreef:
KurtRes schreef:

Euh, in principe niet nee. Hij wordt vanuit het fabriek afgeleverd zoals ie op de website staat en niet anders. Mss dat ze nog iets regelen in Heerlen via die 'gewone FM' naast de deur. Maar in principe niet nee.
Alleen de stuurbreedte en zadelpen kunnen afwijken.

Grtn,



oh, das balen. Kan je de wielen die je wilt online kopen en de jouwe verkopen?


Ja wsl wel. Ik dacht dat het geheel mss wat beter was met Elite ipv de Equips. Maar in principe zullen die ook wel volstaan voor mij zeker hè?
Heb er nog niet zo heel veel goede info over gevonden. Maar Mavic is wel e groot bedrijf dus ze zullen wel een goede garantie/logistiek hebben zeker. ??

Dit weekend alvast een trip naar de Belgishe Ardennen met vrienden (260Km). Ik dus met een MTB met 'slicks'. Zal duwen worden om de racers bij te houden. Hopelijk valt het weer wat mee. Wat zal ik blij zijn als ik mijn racefiets heb!
Nu alleen nog beslissen. In juli ga ik alvast eens kijken in Heerlen.

Grtn,


inmiddels benieuwd wat het wordt, hoe dan ook je zal een smile van oor tot oor hebben als je er op zit :)