Vorige zomer ook Ventoux geweest, had hem al ooit 1x gedaan met het werk een weekendje daar geweest toen. Dus vorige zomer alleen terug gegaan omdat ik het toch de mooiste Col vind. Zondags aangekomen rond de middag de boel uitgeladen in app. en direct de fiets op omdat ik het niet kon laten rechtstreeks naar de top van Malaucene toch nog stevige tijd neergezet ondanks vermoeide benen van de lange autorit. Dag erna via Bedoin naar Sault en daarlangs omhoog ook omwille van verkenning aangezien ik de Cingle van plan was te doen op einde van de week en ik toch hier en daar moest weten waar ik bidons kon bijvullen. de 3de dag beetje ronde de wijngaarden tochtje gedaan van 40km en alsnog 600hm.. 4de dag via Bedoin dan maar omhoog gereden wel Full Gasss wou men eigen PR verbeteren en het ook al 19.00u was helaas maar 30sec van PR verbeterd had meer gehoopt maarja next time maybe. 5de dag rustdag gaan afkoelen aan een meertje op 15km van Malaucene , had rustdag wel nodig want 6de dag met een collega van het werk die daar ook op vakantie was gingen we Sochtends via Malaucene omhoog en zo naar Gorges de la Nesque een echte aanrader dit als je in de buurt van de Ventoux zou ik daar ook zeker eens passeren op google vind je wel wat foto's hiervan de moeite. Die dag in totaal rit van 99km gedaan maar zeker niet vermoeid, 7de dag een KOM geprobeerd te pakken die van Bedoin naar Malaucene loopt hier zit de Col de petit Madeleine in deze is maar 3% dus stelt niet zo veel voor uiteindelijk 6de plaats gepakt van de 15000+
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
op deze ben ik wel fier op mezelf geen KOM maar wel straffe tijd.7de dag D-day kwart na 6 vertrokken smorgens aangezien de temperaturen rond de 30C hingen die week en ik zeker niet in de namiddag nog uren zou moeten fietsen. Via Malaucene omhoog naar Bedoin omlaag terug omhoog 1 km+- voor het bos is een lopend kraantje waar je bidon kan bijvullen en zo terug richting top daar een blikje cola gekocht voor nog extra suikers binnen te hebben. Zo weer omlaag naar Chalet Reynard hier wederom Bidons bijgevuld om dan verder af te dalen naar Sault dat ik hier met volle bidons aan kon beginnen halverwege terug omhoog voelde ik in de benen dat er een kramp op komst was dan nog maar en gelleke erin gegooid , verzetje lager gepakt en verder omhoog gefietst zonder me zelf ook ergens op te blazen want ik heb al ritten gehad waar ik 4x van de fiets moest door krampen en dat is geen pretje
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
uiteindelijke tijd van 6u6min gereden toen ik onderaan Malaucene uitkwam en in totaal 134km gereden hier de strava rit
https://www.strava.com/activities/1097351862 als bewijs zeg maar
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Met volle teugen genoten van die week Mont Ventoux en ook geluk gehad met het weer onder en boven op de top. Boven was het elke dag +25C en amper wind. Dit jaar back to the Alpes met de Tour erbij
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Let niet op de typfouten!