Herrie Derrie R8000
Gisteren gefietst met nieuwe ketting (CN HG701 Ultegra) en cassette (6800, 11-23) en liep als een zonnetje.
Alleen b-schroef aangepast omdat andere cassette 11-28 was.
Hopelijk ligt het niet alleen aan de fabriekssmering van de ketting
Alleen b-schroef aangepast omdat andere cassette 11-28 was.
Hopelijk ligt het niet alleen aan de fabriekssmering van de ketting
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Dit jaar een nieuwe fiets aangeschaft met de Ultegra R8000 als afmontage, al snel vielen er allerlei piepjes/kraakjes op aan de in mijn beleving achterzijde aandrijving. En soms lijken de geluiden tijdens de rit te verdwijnen, en soms zit het er weer en het is ook onregelmatig.
ben nu een kleine 15ookm verder al een paar keer mijn ketting en de onderdelen goed schoongemaakt en ik heb de laatste ritten niet meer echt iets gehoord....Ik klop af en hoop dat dit zo blijft
ben nu een kleine 15ookm verder al een paar keer mijn ketting en de onderdelen goed schoongemaakt en ik heb de laatste ritten niet meer echt iets gehoord....Ik klop af en hoop dat dit zo blijft
Na 500km loopt het nog steeds mooi.
Ben er blij mee
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Bij mij loopt de 701 Ultegra ketting ook stiller dan de KMC ketting die ik ervoor gebruikte. Slijt wel als een gek die ketting. Ik haal er geen 4000 km uit, waarvan een aanzienlijk deel proper en met rechte kettinglijn op de rollen. Dit is mijn tweede exemplaar dat snel verslijt. Gemiddeld haal ik 5 à 6k km uit een ketting vooraleer ik aan de 1% rek zit.
-
- Forum-lid
Maandag een nieuwe Canyon met een R8070 groep erop. De groep schakelt meer dan goed, alleen de ketting is een herriemaker.
De fiets is opgebouwd door Canyon en zelf kan ik zo niets vinden wat verbeterd kan worden. Het pas staat recht.
Alleen de derailleurwieltjes staan niet loodrecht onder elkaar. Met 28 tanden of meer moet dit ook niet volgens Shimano, maar hier lees ik her en der dan ze wel de wieltjes loodrecht onder elkaar hebben staan.
Bij wat oneffenheden in het wegdek klappert de ketting een beetje.
Ik kom van Chorus 11 speed af en dat loopt vele malen stiller dan Ultegra merk ik.
De fiets is opgebouwd door Canyon en zelf kan ik zo niets vinden wat verbeterd kan worden. Het pas staat recht.
Alleen de derailleurwieltjes staan niet loodrecht onder elkaar. Met 28 tanden of meer moet dit ook niet volgens Shimano, maar hier lees ik her en der dan ze wel de wieltjes loodrecht onder elkaar hebben staan.
Bij wat oneffenheden in het wegdek klappert de ketting een beetje.
Ik kom van Chorus 11 speed af en dat loopt vele malen stiller dan Ultegra merk ik.
-
- Forum-lid
Is er iemand die mij zou willen helpen met het juist afstellen van een R8070 DI2 groep? Uiteraard voor een vergoeding.
Het liefst in een straal van 50km rondom Nijmegen.
Ik krijg het niet voor elkaar. Campagnolo krijg ik heel stil afgesteld, maar deze groep maak teveel bijgeluiden.
Het liefst in een straal van 50km rondom Nijmegen.
Ik krijg het niet voor elkaar. Campagnolo krijg ik heel stil afgesteld, maar deze groep maak teveel bijgeluiden.
-
- Forum-lid
Heb het kleine blad niet uitgeprobeerd. Heb al spijt dat ik de fiets met deze groep erop gekocht heb.