fredmtb-sport schreef: ↑24 aug 2018 15:31
Bij mij ging de Knog prima op mijn Zipp stuur. Valt amper op en bevalt goed.
Ik wilde die knog oi gaan kopen, super mooi design, maar nogal wat reviewers klagen over het te lage volume. Wat is jouw ervaring ?
Deze bel maakt wat minder geluid dan een traditionele bel, maar wel genoeg om iemand te waarschuwen bij bijvoorbeeld inhalen. Bij plotseling gevaar oid is roepen het snelste omdat (zoals eerder opgemerkt) je niet met je hand bij de bel zit.
Ik zou bijna moeten filmen/opnemen om verschil te laten horen want op mijn CX zit zo’n standaard belletje.
Regent toch vandaag, dus wie weet dat ik dat wel even kan doen voor beeldvorming.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Ik begin meestal al te bellen op 40 meter afstand. Hoe dichter ik kom hoe vaker ik dan ga bellen tot dat ik gehoord wordt. Na het inhalen steek ik mijn hand op als bedankje. Dit werkt goed en relaxed.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Einstein schreef: ↑25 aug 2018 08:12
Ik begin meestal al te bellen op 40 meter afstand. Hoe dichter ik kom hoe vaker ik dan ga bellen tot dat ik gehoord wordt. Na het inhalen steek ik mijn hand op als bedankje. Dit werkt goed en relaxed.
Ik snap het helemaal, maar of het nu zo netjes is?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
fredmtb-sport schreef: ↑25 aug 2018 14:57
Wido: Zoals ik vanmorgen aangaf, maar even wat gefilmd.
3 verschillende fietsen met 3 verschillende bellen:
- Stadsfiets met standaard bel
- CX met Cannondale belletje
- EVO met Knog bel
Ik vind dit een verrassend resultaat.
Die Knog klinkt volgens mij niet veel zachter en is vooral LAGER van toon dan dat Cannondale belletje (dat soort heb ik tot nu toe gebruikt).
Ik denk dat die lagere toon beter gehoord wordt door de oudjes op het fietspad (sorry voor de term, maar ik ben zelf ook 60+ en dan mag het )
Ga deze toch maar eens aanschaffen dus. Bedankt voor de test !!
Ik heb op mijn woon-werk fiets ook een knog oi, ik vind hem best wel zacht (met de racert de benen stil houden maakt meer geluid), maar ik denk dat een hardere bel niet veel uitmaakt: De weggebruikers die niet reageren op een knog oi, reageren denk ik bijna nergens op.
Ik heb wel overwogen om een soort misthoorn op de fiets te monteren, dat je zeg maar eerst twee keer normaal belt, en als er dan nog geen reactie komt nog een claxon hebt om fietsers uit hun eigen wereldje te halen.
vermeulen schreef: ↑27 aug 2018 15:31
Ik heb wel overwogen om een soort misthoorn op de fiets te monteren, dat je zeg maar eerst twee keer normaal belt, en als er dan nog geen reactie komt nog een claxon hebt om fietsers uit hun eigen wereldje te halen.
zoiets?
Laatst gewijzigd door Supergrover op 27 aug 2018 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
De Knog Oi is (mits je het veertje goed spant) inderdaad net luid genoeg (mist de wind niet pal op kop staat). Iets harder zou wel fijn zijn. Maar net wat je zegt, de categorie die hem niet hoort heeft misthoorn SS Rotterdam nodig, helass is dat een vrij forse groep weggebruikers.
vermeulen schreef: ↑27 aug 2018 15:31
Ik heb wel overwogen om een soort misthoorn op de fiets te monteren, dat je zeg maar eerst twee keer normaal belt, en als er dan nog geen reactie komt nog een claxon hebt om fietsers uit hun eigen wereldje te halen.
zoiets?
[youtube]icnRMW6P9nc&t=410s[/youtube]
Je link doet het niet, maar ik heb wel eens een systeem gezien waarbij je een luchtfles in je bidonhouder hebt, die je met een fietspomp op kunt pompen. Met een slangetje naar je stuur kon je dan een behoorlijk luide claxon af laten gaan.