Pagina 7 van 38
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 20 aug 2021 10:03
door MarkVeenstra
Ja.,. ach.
Eigenlijk heb ik niet zo veel moeite met dit soort evenementen. Zolang er nog voldoende alternatieven zijn.
De slag van partijen als Galazo, bij de leukere 1 daags tochten in Nederland en België, vind ik dan persoonlijk veel jammerlijker.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 20 aug 2021 12:19
door havana
thestudent schreef: ↑20 aug 2021 09:42
Tjonge het wielrennertje spelen uitvergroot x10. Er word vast ook nog extreem serieus gekoerst om de "prijzen..."
Daar zit een enorm verschil tussen. Ik denk dat ongeveer 40% deze ritten gewoon rijdt als meerdaagse toertochten (er is niet voor niks ook een kortere versie). Dan heb je 40% die wel redelijk volle bak rijdt, maar niet meedoet om de knikkers. En dus bijvoorbeeld wel stopt bij de bevoorradingen. En dan de rest zijn de kleppers. Doorgaans een beetje hetzelfde volk als dat bij cyclo's in de top rijdt. Zo rond de 5 w/kg dus.
Het gros van de deelnemers wil vooral "ontzorgd" worden: tochten rijden waar gewoon echt alles geregeld is en je alleen maar hoeft te trappen.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 20 aug 2021 12:38
door DDX
Voor die mensen heb je toch ook Rapha met hun reizen ?
Opzich weinig mis mee trouwens als je wat geld te besteden hebt en zoals je zegt ontzorgd wilt zijn.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 20 aug 2021 12:55
door raven14
DDX schreef: ↑20 aug 2021 12:38
Voor die mensen heb je toch ook Rapha met hun reizen ?
Dat aanbod bestaat niet meer.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 20 aug 2021 13:12
door DDX
Ah ook zo'n bezuiniging bij Rapha.
Deze dan :
https://www.centcolschallenge.com/
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 20 aug 2021 13:16
door JoostG
Er rijden bij Haute Route overigens wel veel mensen in Rapha rond
Ik mag in oktober weer deelnemen aan een HR evenement. Uiteraard ga ik weer volledig naïef de strijd aan in etappe 1, om na een kilometer of 40 mij gedesillusioneerd af te laten zaken.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 20 aug 2021 20:35
door scepticus
InGamba heb je ook nog in die categorie.
Geen enkele moeite mee, niemand verplicht je om mee te doen.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 11 okt 2021 12:40
door RKN
https://www.nu.nl/economie/6161720/nede ... l-toe.html
Begint inmiddels een leuk lijstje binnen de Pon stal te worden qua sportfietsen;
- Cannondale
- Cervelo
- Focus
De spulletjes van BBB horen dus tegenwoordig ook bij Pon.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 11 okt 2021 14:46
door scepticus
Sja, ik kan al die oude fossielbedrijven geen ongelijk geven dat ze hun kansen spreiden en ook ergens anders in investeren.
Vraag me wel af of wij er als liefhebbers beter van worden dat de fietsindustrie alsmaar meer big corporate gaat.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 11 okt 2021 16:05
door daniel1975
Nog veel grotere schok, voor mij dan: Santa Cruz schijnt ook onder PON te vallen....
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 11 okt 2021 16:38
door scepticus
Dacht je een exclusieve dikke bak van een cool merk uit Californië te kopen, is het in werkelijkheid gewoon de Seat Leon onder de fully's
Sinds 2015 al trouwens.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 11 okt 2021 16:46
door daniel1975