daniel1975 schreef: ↑02 jan 2019 21:31
kxlight schreef: ↑02 jan 2019 12:43
Ernie C. schreef: ↑02 jan 2019 11:55
Dat geldt voor alle auto's. Je koopt ze voor te veel geld, je kunt erover opscheppen op een feestje en na een paar jaar heeft hij nog nauwelijks iets van waarde.
Fair point!
Sowiso is het de vraag wanneer die écht komt.
En ik ben echt nog niet toe aan electro. Teveel beperkingen (actieradius, trekhaak) en teveel anti-gevoel tegen de politieke groene dreiging. Laat er eerst maar eens een reeel beleid komen.
Die anti gevoelens heb ik dan weer niet: ik eet bewust minder vlees, verwarming lager en minder vaak aan, laat de auto zo vaak mogelijk staan, enz. Alles onder het mom alle kleine beetjes helpen en we zullen ergens moeten beginnen. Ik heb jonge kinderen en wil hen niet opzadelen met de problemen die onze generaties aan het veroorzaken zijn.
En ja, het produceren en verwerken van batterijen is zeker niet goed voor het milieu. Dat gaat niemand ontkennen, maar onderzoeken tonen nu al aan dat elektrisch hoe dan ook minder belastend is, en we staan pas aan het begin van deze ontwikkeling. De kans dat de keten snel verbeterd gaat worden is dan ook stukken groter dan bij de conventionele verbrandingsmotor.
Tja, en dan trekhaak en actieradius. De eerste heb ik nu niet en hoef ik ook niet. En actieradius? De dagen dat ik meer dan 400km rijd op een dag zijn op 1 hand te tellen. In dat geval zal ik even mogen wachten bij de snellader. Ach, het gros van de dagen stap je iedere ochtend in met een volledig geladen auto en breng je misschien overall minder tijd door bij de ‘pomp’.
We gaan er snel allemaal aan geloven