Ronde van Vlaanderen 2020
Sneeuw was deze ochtend, hier is alles weg en de banen zijn droog. Morgen wordt koud maar droog op een paar druppels na. Wel wat wind, maar uit noordwest dus vooral in de rug.
Ik woon dicht bij de eerste bevoorrading , als ik iemand een plezier kan doen ivm kledij of eten, stuur gerust PM.
Ik woon dicht bij de eerste bevoorrading , als ik iemand een plezier kan doen ivm kledij of eten, stuur gerust PM.
morgen heel de dag droog weer, 7 graden en windkracht een goede 20 kms/u , wind in de rug. Dus wie niet bang is van een beetje koude in de voormiddag ... omstreeks 8 u 1° voorspeld.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Zou me verbazen, want je kan nog steeds inschrijven. 16.000 is het maximum aantal deelnemers over alle ritten. 60% van alle deelnemers komt van buiten België.
Bij veel landgenoten is het leuk om deze RVV eens in hun leven te rijden. Maar €90 voor iets wat je bijna wekelijks kan rijden is best veel geld. Ja, ik weet het wel, de sfeer ... Feit is, dat sinds Golazo het roer overnam, de prijzen zeer snel naar boven gingen. En ze deden hun best om andere bekende ritten op te kopen. Gelukkig zijn er ook organisaties die niet valllen voor hun aanbod. Je kan hier wekelijks heel mooie ritten rijden, die je amper €6 kosten. Dat de bevoorrading dan in een café doorgaat, moet je er voor lief bijnemen.
Enfin, zij die gaan deelnemen, veel plezier en hou het veiig.
Ik kon tot 2020 via mijn ex-werkgever inschrijven aan een gunsttarief.
Morgen is nog de inschrijving van 2020. Dat wordt de 5 de keer en tevens de laatste.
Ik ben vorig jaar mogen stoppen met werken, en geniet dus niet langer gunstige voorwaarden.
Morgen is nog de inschrijving van 2020. Dat wordt de 5 de keer en tevens de laatste.
Ik ben vorig jaar mogen stoppen met werken, en geniet dus niet langer gunstige voorwaarden.
Alhoewel 90€ best gortig is voor een toertocht, is het toch echt appels met peren vergelijken als je gaat roepen dat er ook tochten van 6€ zijn.
Dit zijn niet-commerciële tochten waar een paar honderd man aan meedoen. Soms zijn die tochten niet eens vergunningsplichtig. Bij het organiseren van een tocht voor 16.000 mensen komt heel veel kijken (ook qua kosten). Daarbij is Golazo gewoon een commercieel bedrijf, er moet dus op verdiend worden. Ik neem aan dat de meeste forumleden ook niet gratis werken voor hun baas.
Je kunt op 363 dagen per jaar de route van de RVV rijden. Helemaal voor niks. Enige is dat je dan niet de sfeer van de dag proeft. Wil je dat wel en wil je geen 90€ zou je een tweedehands startbewijs kunnen kopen of zwart rijden. Dat laatste is uiteraard niet OK, maar ook weer niet verboden.
Dit zijn niet-commerciële tochten waar een paar honderd man aan meedoen. Soms zijn die tochten niet eens vergunningsplichtig. Bij het organiseren van een tocht voor 16.000 mensen komt heel veel kijken (ook qua kosten). Daarbij is Golazo gewoon een commercieel bedrijf, er moet dus op verdiend worden. Ik neem aan dat de meeste forumleden ook niet gratis werken voor hun baas.
Je kunt op 363 dagen per jaar de route van de RVV rijden. Helemaal voor niks. Enige is dat je dan niet de sfeer van de dag proeft. Wil je dat wel en wil je geen 90€ zou je een tweedehands startbewijs kunnen kopen of zwart rijden. Dat laatste is uiteraard niet OK, maar ook weer niet verboden.
De meeste toertochten zijn wel degelijk aangesloten bij een wielerbond. Ook zij moeten zich aan regels houden. (www.vwb.be is daar één van).havana schreef: ↑02 apr 2022 08:31 Alhoewel 90€ best gortig is voor een toertocht, is het toch echt appels met peren vergelijken als je gaat roepen dat er ook tochten van 6€ zijn.
Dit zijn niet-commerciële tochten waar een paar honderd man aan meedoen. Soms zijn die tochten niet eens vergunningsplichtig. Bij het organiseren van een tocht voor 16.000 mensen komt heel veel kijken (ook qua kosten). Daarbij is Golazo gewoon een commercieel bedrijf, er moet dus op verdiend worden. Ik neem aan dat de meeste forumleden ook niet gratis werken voor hun baas.
Je kunt op 363 dagen per jaar de route van de RVV rijden. Helemaal voor niks. Enige is dat je dan niet de sfeer van de dag proeft. Wil je dat wel en wil je geen 90€ zou je een tweedehands startbewijs kunnen kopen of zwart rijden. Dat laatste is uiteraard niet OK, maar ook weer niet verboden.
Er zijn ook tochten waar er tot 3000 mensen op afkomen. Ook daar betaal je maar €6. Die mensen doen het wel voor hun club. Het verschil is, dat de winst naar de clubkas gaat.
Dat Golazo al zijn medewerkers moet betalen is natuurlijk juist, maar als je de evolutie van het startgeld van de rvv bekijkt, kan je alleen vaststellen dat deze zeer snel omhoog is gegaan. Het succes bij de vele buitenlandse deelnemers zal daar wel voor iets tussen zitten. Als Belg kan je wekelijks door deze regio fietsen. Als niet-Belg is dat natuurlijk een ander verhaal. Voor hen is dat een magische rit.
Ik heb de rvv één keer volledig gefietst. Ik was blij dat ik deze heb uitgereden, maar om heel eerlijk te zijn, de eerste 150km vond ik er maar weinig aan. Veel teveel grote wegen. De koppenberg hebben we gelaten voor wat het was, want het was te voet naar boven te doen. Wij hebben gekozen om de kortekeer op te rijden. Als je de weg kent, kan je dat natuurlijk doen. De bevoorradingen zijn op zich wel in orde.
Zwart rijden zal iets moeilijker zijn tegenwoordig (denk ik toch). Op bepaalde hellingen is er controle. Dat is toch wat ze zeggen bij Golazo. Of dat echter te controleren valt is lastig. Het is en blijf openbare weg.
Zo een non discussie die ieder jaar en bij ieder topic over iedere grote toertocht tegenkomt..
Ja ook de agr is uitgepijlt het hele jaar door. Ja de marmotte route is ook de hele zomer gewoon open... Sommige mensen betalen graag voor het gemak, de sfeer, de grote groepen etc.. Leven en laten leven
Ja ook de agr is uitgepijlt het hele jaar door. Ja de marmotte route is ook de hele zomer gewoon open... Sommige mensen betalen graag voor het gemak, de sfeer, de grote groepen etc.. Leven en laten leven