Prijsstijgingen nemen grote vlucht
Een hoop zaken zijn niet nodig maar zijn wel leuk/deels nuttig.
En dan denk ik aan di2, powermeter, hoge velgen.
Mijn Trek Emonda gaat denk ook wel richting de 10k euro.
Frame 3k, wielen 2k, groepset 2k, powermeter 1k en dan nog de rest...
En fiets die ik vorig jaar heb opgebouwd was china frame dan wel goedkoop, maar met mooie wielset (enve) en ook di2 en powermeter gaat die ook wel over de 5000 euro.....
Niet te lang over nadenken, een hobby mag geld kosten.
En ik heb bijvoorbeeld geen auto, als je ziet wat daar aan geld 'verdampt'...
En dan denk ik aan di2, powermeter, hoge velgen.
Mijn Trek Emonda gaat denk ook wel richting de 10k euro.
Frame 3k, wielen 2k, groepset 2k, powermeter 1k en dan nog de rest...
En fiets die ik vorig jaar heb opgebouwd was china frame dan wel goedkoop, maar met mooie wielset (enve) en ook di2 en powermeter gaat die ook wel over de 5000 euro.....
Niet te lang over nadenken, een hobby mag geld kosten.
En ik heb bijvoorbeeld geen auto, als je ziet wat daar aan geld 'verdampt'...
Jij had toch een of andere snelle Seat?
Als je wat meer dan modaal verdiend moet je toch iets met je geld. Veel anders dan er leuke dingen van doen en kopen kun je niet.
Dat mensen dure dingen kopen boeit me niet maar waar ik mij wel aan erger is dat ze vervolgens gaan klagen als de zorgverzekering een tientje duurder is of als er wat geïnvesteerd moet worden om leven wat duurzamer te maken. Blijkbaar is het erger om voor lul te staan bij de fietsclub, kookworkshop of bij het fotograferen van een huismus dan dat je wat meer moet betalen voor ieders gezondheid en dat we een fatsoenlijke wereld aan onze kinderen kunnen nalaten.
Dat mensen dure dingen kopen boeit me niet maar waar ik mij wel aan erger is dat ze vervolgens gaan klagen als de zorgverzekering een tientje duurder is of als er wat geïnvesteerd moet worden om leven wat duurzamer te maken. Blijkbaar is het erger om voor lul te staan bij de fietsclub, kookworkshop of bij het fotograferen van een huismus dan dat je wat meer moet betalen voor ieders gezondheid en dat we een fatsoenlijke wereld aan onze kinderen kunnen nalaten.
Campagnolo Ultra Dork
Of het het waard is dat is een ander verhaal.daniel1975 schreef: ↑03 mar 2020 13:22Oneens; de carbon Pinarello Dogma 60.1 kostte in 2011 ca €2500,-.Djemz schreef: ↑03 mar 2020 12:39 Prijsstijgingen zijn ook door het gebruikte materiaal over de jaren veranderd.
Vroeger was een topfiets nog altijd een stalen/alu fiets met alu wielen en velgremmen.
Nu is een topfiets gemaakt van het beste carbon met hoge carbon wielen, elektronisch schakelen en schijfremmen.
Natuurlijk is die laatste veel duurder aangezien de gebruikte materialen veel duurder zijn en er meer research in zit.
Ik geloof niet dat de evolutie van de 60.1 naar de F12 die €3.000 prijsverhoging waard is.
Mijn salaris is in elk geval niet evenredig gestegen
Maar hij heeft er wel schijfremmen bij gekregen, wss elektronisch schakelen, geïntegreerd stuur, hoge full carbon wielen.
Voor 2500 kun je nog altijd een rim brake fiets hebben met ultegra.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@djemz: ik heb het over frameset only.....
Less is bore
-
- Forum-lid
Mijn MTB frame moest ook ooit 4300 euro kosten, niet voor betaald overigensdaniel1975 schreef: ↑02 mar 2020 22:13 Geloof dan toch dat wij een andere idee van duur hebben
Maarreh, niemand een uitleg over de prijsvergelijking met mountainbikes?
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Idd marktwerking doet zijn invloed. Het toerfietsen is laatste jaren vrij populair geworden, racefietsen worden als warme broodjes verkocht. Wat de prijs eerder doet stijgen dan dalen. Voordeel van deze groei is dat het aanbod van fietsen, onderdelen, kleding en alles wat nodig is om onze hobby te beoefenen een stuk groter is geworden.
Parttime werken doe ik al maar helaas levert het de laatste tijd weinig fietstijd op. Wel kan ik hier een huis verbouwen waar we geld voor hebben om het te laten doen en ook mijn vorige huis heb ik zo verbouwd waardoor we voldoende winst konden pakken om een stapje groter te gaan.
Maar ook dat is weer een hobby die de andere helft van de mancave vult met leuk gereedschap.
Campagnolo Ultra Dork