Rockerplate, Garmin Motion Plates, of…….?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom 6? In principe is 4 genoeg toch?
Less is bore
Ergens lijkt het me de beweeglijkheid (en vooral vrijheid van beweging) van 4 opblaasballen, "egels", niet bevorderlijk voor je frame. Je wilt toch niet dat bijv. linksachter los kan bewegen van rechtsvoor. Dit zal spanning opleveren in de achteras. Deze krachten worden voor een deel wel opgevangen door de poten van de Kickr Core maar liever heb je dat ze als één geheel kunnen bewegen door ze op een stijf oppervlak (zoals een plaat) te zetten. Dit geldt ook voor de twee egels voor tov de twee achter. Al is dat van minder belang.
Je achtervork weet niet waar hij staat of in geplaatst zit.
Voorwiel is beweeglijk. Ten opzichte van uit het zadel sprinten of klimmen op de weg zal het allemaal erg meevallen.
(laat onverlet dat ik een oude fiets op mijn Tacx gebruik)
Voorwiel is beweeglijk. Ten opzichte van uit het zadel sprinten of klimmen op de weg zal het allemaal erg meevallen.
(laat onverlet dat ik een oude fiets op mijn Tacx gebruik)
Niet zijken maar reiden !
- daniel1975
- Forum-lid HC
@hansel: denk dat die krachten in het niet vallen bij een rondje dokkeren over kasseien , een flinke sprint of een afdaling van een grote alpencol.
Less is bore
En hoe zit het met energieverlies, merk je verschil?Kiekeboe schreef: ↑21 dec 2023 18:18 Ik heb die ballen nu al zo een week of 2 onder mijn kickr core, en nog geen problemen ondervonden.
In het begin een beetje testen met de luchtdruk van de ballen, omdat de linkerkant zwaarder is door het flywheel.
De site waar ik ze heb gekocht (amazon) zijn ze nu uitverkocht. https://www.amazon.de/dp/B07PJ4KZZ3?psc ... ct_details heeft me 30€ gekost voor 6 "egeltjes".
Inderdaad een goedkope oplossing om eens te proberen.
prj
-
- Forum-lid
Die foamsticks worden platter.
Op zich niet erg, ze blijven wel wat flex geven.
Heb ze zelf ook een aantal weken nu in gebruik onder mijn Tacx Flux.
Op zich niet erg, ze blijven wel wat flex geven.
Heb ze zelf ook een aantal weken nu in gebruik onder mijn Tacx Flux.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline