Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

dario
Forum-lid

dario 16 jul 2023 19:14

Maar al eerder is gebleken dat dit niet echt werkt: ondanks het bestaan van een "off-topic topic" wordt er ook in alle andere topics nog steeds grondig naast de kwestie geluld! :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 16 jul 2023 19:25

Je hoeft dit, net als andere, topic echt niet te lezen of nog minder te reageren als je dat niet wil hoor.
I know myself like no one else
Nothing to defend

dario
Forum-lid

dario 16 jul 2023 19:31

Ik hoop dat ik dat zelf mag bepalen?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 16 jul 2023 19:36

@dario,
Iedereen mag doen wat hij/zij zelf wil, dat doe ik zelf ook.
Mijn post was niet specifiek met jou in gedachte geschreven hoor.
Nothing to defend

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2023 20:14

Fietsgenieter schreef: 16 jul 2023 18:39 Links kijkt naar een probleem, probeert de oorzaken te begrijpen en vervolgens oplossingen te vinden.
Rechts kijkt naar een probleem en geven schuimbekkend iets, iemand of andere de schuld.
Kijk nu even in de spiegel en bedenk of dit nu echt constructief is…..
Zal ik dan even generaliseren: links denkt dat geld gratis is.

Maar we komen er nooit uit op deze manier.
Less is bore

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 16 jul 2023 20:40

Links denkt nooit dat geld gratis is.
Zeer rechts laat zich ophitsen, stemt op de volksmenner en merkt na de verkiezingen dat alle polemiek ten spijt, de volksmenner een marionet en zetbaas was van de megarijken.
Grappig, als ik in de spiegel kijk dan zie ik iemand, met alle fouten en afwijkingen, die zich zorgen maakt over mens en milieu. Fulltime werken en niet rond kunnen komen. De onleefbare woestenij die door rechts niet snel genoeg kan komen. Na rechts de zondvloed. Ik snap werkelijk niet waarom alle feiten en de werkelijkheid zo vurig, giftig en passievol worden ontkent. Waarom wil zeer rechts leven in een totaal verziekte wereld, zonder een sprankje natuur, groen of leefbaarheid, alles onder het juk van de megarijken. Snappen ze dan écht niet dat ze worden gelokt door haatvolle praatjes, door zondebokken maar dat ze slechts naïeve pionnen zijn? Populisme is heel eenvoudig: je hoeft mensen niet te overtuigen, je hoeft ze enkel kwaad te maken. Eenmaal kwaad, dan gaat het nooit meer over, feiten doen niets meer, al wat rest is woede, gif en hopeloosheid.
De drang om milieu en samenleving totaal te vernietigen, ik kan er niet bij.
Vertel je je kind, kleinkind of nichtje wel eens wat je toekomstbeeld is? Een toxic wasteland op elk vlak.
Probeer ook eens een spiegel.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2023 20:47

Er is gelukkig zoveel meer dan extreem rechts en populisme.

En Groen Links en D66 zijn ook vooral links voor mensen met geld.

Er moet een beetje meer begrip komen voor elkaar en accepteren dat veel vraagstukken om een lange termijnoplossing vragen ipv willen scoren op de quick win die vaak geen win is.
Less is bore

bikerke
Forum-lid

bikerke 16 jul 2023 21:07

daniel1975 schreef: 16 jul 2023 20:14 Zal ik dan even generaliseren: links denkt dat geld gratis is.
En rechts denkt dat ze het geld zelf verdienen.... :lol:

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 16 jul 2023 21:16

Kerncentrales sluiten zonder eerst een valabele vervanging te voorzien.
De grenzen wagenwijd open zetten en de gevolgen voor de samenleving schromelijk te onderschatten.
Steeds maar nieuwe klimaatmaatregelen af te spreken en niet eens de "oude doelstellingen" halen.
Maatregelen invoeren die de eigen industrie kapot maken.
.........
Het gaat er hem bij realistisch rechts echt niet om dat we niets moeten doen voor de medemens, dat we niets moeten doen voor het klimaat, dat we niets moeten doen voor het milieu maar iemand moet het betalen he.
Links heft iets te dikwijls het moraliserende vingertje op tegenover mensen die het niet met hun eens zijn.

En van rechts een karikatuur maken helpt echt niet om mensen te overtuigen dat links de betere keuze zou zijn.
Nothing to defend

SiO2
Forum-lid

SiO2 16 jul 2023 21:28

Wat om te beginnen zou helpen is om minder in links-rechts en wij-zij te denken. Minder zwart-wit denken. Dat zou een begin van wederzijds begrip op kunnen leveren, waarbij je het echt niet overal met elkaar eens hoeft te zijn.

dario
Forum-lid

dario 16 jul 2023 21:29

daniel1975 schreef: 16 jul 2023 20:47 Er is gelukkig zoveel meer dan extreem rechts en populisme.

En Groen Links en D66 zijn ook vooral links voor mensen met geld.

Er moet een beetje meer begrip komen voor elkaar en accepteren dat veel vraagstukken om een lange termijnoplossing vragen ipv willen scoren op de quick win die vaak geen win is.
+1
Het probleem situeert zich niet ter linker- of ter rechterzijde, maar wel in de algemene trend om zich (zowel links als rechts) in toenemende mate op te sluiten in hun eigen Grote Gelijk.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2023 21:47

Daar heeft links net zo erg een handje van als rechts.
Zie ook de hele spin rondom het vertrek van Kaag. Alles werd erbij getrokken, vooral het vrouw zijn, maar NIETS over haar afstandelijkheid, het slecht afwikkelen van een interne #metoo en haar onzichtbaarheid als minister van Financiën.
Het ging niet om de inhoud, maar puur de beeldvorming.
Net als dat je er vergif op in kunt nemen dat Wilders straks Yesilgoz straks de maat gaat nemen op haar achtergrond en niet de inhoud.
Less is bore

Gesloten