Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

2024, vooruit kijken, plannen, dromen ...

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 08 jun 2024 10:59

Crimby schreef: 07 jun 2024 22:35 Kleine bump, ik ben wel benieuwd wat er hier en daar nog op de agenda staat. Ikzelf ben nog inspiratieloos voor aankomende maanden dus tips zijn sowieso welkom!
Kunnen we het daarna meteen over 2025 hebben :lol:
Ik had de 3 rides granfondo als doel dit jaar.
Door alle regen was de voorbereiding niet zoals gewenst.
Als je goed wil zijn moet je er wat voor over hebben. Ik was er klaar mee op een moment.
De nervositeit in de week vooraf deed me ook geen goed. (Slapeloze nachten) Dus er moet revanche komen.
De conditie is goed , al komen er wel een paar zomer kilo's bij.
Ik heb vroeger in het veld gereden bij de jeugd, ik ben van plan om dat dit najaar op mijn 38e een vervolg te geven bij de ritjes van de wbvc. Ik twijfel nog wel tussdn cross of mtb.
Al ziet men kerk en toren staan, dan is de reis nog niet gedaan.

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 08 jun 2024 11:02

Oja, de 22e de hel van Wageningen.
100 km op de mtb.
Al ziet men kerk en toren staan, dan is de reis nog niet gedaan.

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 10 jun 2024 22:43

MarkVeenstra schreef: 04 jan 2024 11:20 Voorlopige plannen voor komend jaar
concreet:
20 april Luik Bastenaken Luik
31 Augustus Tour de Stations in Zwitserland (ultrafondo).
lokale trainingskoersjes op de dinsdagavond, wanneer het uitkomt.

ergens in te plannen:
een 2 daagse rit naar en van texel (vanuit delft).
bikepacken van Maastricht naar Luxemburg stad.
Fietsvakantie met het gezin.
Hier ook de Tour de Stations Ultrafondo op het programma. Ben benieuwd ... Ik heb paar jaar geleden het Alpenbrevet Platinum gereden. Dat komt redelijk in de buurt qua zwaarte, mijns inziens. Al waren het daar vooral lange klimmen en hoge passen. Nu zijn het 11 klimmen met best een paar steile jongens en ook een stuk meer HM's. :?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6187
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 jun 2024 09:07

rooi1977 schreef: 10 jun 2024 22:43
MarkVeenstra schreef: 04 jan 2024 11:20 ...
31 Augustus Tour de Stations in Zwitserland (ultrafondo).
..
Hier ook de Tour de Stations Ultrafondo op het programma. Ben benieuwd ... Ik heb paar jaar geleden het Alpenbrevet Platinum gereden. Dat komt redelijk in de buurt qua zwaarte, mijns inziens. Al waren het daar vooral lange klimmen en hoge passen. Nu zijn het 11 klimmen met best een paar steile jongens en ook een stuk meer HM's. :?

Ik ga er vooral vanuit dat het een lange dag in het zadel wordt. Met mijn gewicht/klimsnelheid heb ik nu een enigszins conservatief tijdplan met start om 5u en finish om 20u Dat is dan incl 1u stilstaan onderweg (LBL waren alle korte stops samen ook al 35 minuten). En er is dan dus een half uur marge nog over met de tijdlimiet.
Maar het is dus vooral een hele dag fietsen zonder in het rood te gaan. Volgens mij zijn de 1e 2 klimmen echt flink, dus daar niet te gek doen met alle frisse energie die je hebt. Dan heel lang doorstiefelen met gemiddeld geen hele lange klimmen en niet heel steil (zullen steile stukken inzitten, vast en zeker). En dan nog 2 grote jongens aan het einde, wat simpelweg harken zal worden om boven te komen.

Heb je overigens al accomodatie gevonden?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 11 jun 2024 11:28

Ik heb mijn gegevens van het Alpenbrevet er eens bij gepakt:

266 KM
6700 HM
23,7 km/u gem.
11.38 uur verstreken tijd.

Als ik dat als leidraad neem en het verschil in HM's meereken dan denk ik dat 23 km/u wel haalbaar moet zijn (misschien iets minder), maar dat zou dan met een half uurtje pauze (ben niet zo van het stoppen) betekenen dat ik zo'n 11,5 uur op de fiets zit.
Zal afzien worden .. :D en hopen op goed weer!

Ik heb met een aantal vrienden een huisje in de buurt van Bovenier. In totaal een week daar dus genoeg tijd om te acclimatiseren en wat mooie ritten te maken.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 12 jun 2024 00:05

Mooi hoor mannen, Tour des Stations. Paar jaar geleden heb ik de Marmotte Granfondo Valais gereden. Het parcours is wel wat anders dan het Alpenbrevet. Hou rekening met enkele heel lastige stukken van 15% of meer. De afdalingen zijn over het algemeen vrij technisch, er zijn maar weinig stukken waar je kilometers lang je remmen kunt loslaten. Bovendien is het vrij open. Als de zon schijnt bak je compleet weg. En de Col de la Croix de Coeur is beest van een slotklim. In het begin zat nog een stukje heel steil onverharde weg.

Uiteindelijk is het simpel. gewoon blijven trappen, dan kom je er vanzelf.
Succes!
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 12 jun 2024 11:43

Oei,
De hitte heeft me al vaker genekt tijdens een GF. Diverse malen marmotte gereden, waarbij maar 1x echt kunnen presteren naar vermogen. Puur omdat die ene keer de Alp d'huez er lekker bij lag met 20 graden in tegenstelling tot de andere keren. Toen was het klimmen in de volle zon met 35 graden. De krachten vloeien dan binnen no time uit de benen.

Maar goed .. wat je zegt klopt inderdaad. Gewoon blijven trappen, haha :winkthumb:

jbams
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 31 jul 2024 15:36

Als ik ook even vooruit mag kijken....
In 2025 wil ik weer een voorjaarsklassieker cyclo rijden. Dit jaar LBL gedaan. Ronde van Vlaanderen is me te druk (afgaand op de verhalen). AGR al eens gedaan en ook te druk.

Hebben jullie suggesties voor een vette (liefst vlaamse) cyclo die wel over mooie klims gaat, maar niet dé ronde is?

(Ik weet het, je kan ook een week ervoor de route zelf rijden, maar dat is nu mijn vraag niet).

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 06 aug 2024 21:49

jbams schreef: 31 jul 2024 15:36 Als ik ook even vooruit mag kijken....
In 2025 wil ik weer een voorjaarsklassieker cyclo rijden. Dit jaar LBL gedaan. Ronde van Vlaanderen is me te druk (afgaand op de verhalen). AGR al eens gedaan en ook te druk.

Hebben jullie suggesties voor een vette (liefst vlaamse) cyclo die wel over mooie klims gaat, maar niet dé ronde is?

(Ik weet het, je kan ook een week ervoor de route zelf rijden, maar dat is nu mijn vraag niet).
De Ename classic vind ik persoonlijk één van de mooiste Vlaamse ritten.
In Wallonië: Tilff-Bastogne-Tilff & La Chouffe Classic
Dirk

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 06 aug 2024 23:40

ddetaey schreef: 06 aug 2024 21:49
jbams schreef: 31 jul 2024 15:36 Als ik ook even vooruit mag kijken....
In 2025 wil ik weer een voorjaarsklassieker cyclo rijden. Dit jaar LBL gedaan. Ronde van Vlaanderen is me te druk (afgaand op de verhalen). AGR al eens gedaan en ook te druk.

Hebben jullie suggesties voor een vette (liefst vlaamse) cyclo die wel over mooie klims gaat, maar niet dé ronde is?

(Ik weet het, je kan ook een week ervoor de route zelf rijden, maar dat is nu mijn vraag niet).
De Ename classic vind ik persoonlijk één van de mooiste Vlaamse ritten.
In Wallonië: Tilff-Bastogne-Tilff & La Chouffe Classic
Dirk
De waalse fles (la fleche wallone) vanuit spa was een mooie rit. De toeristentocht bestaat niet meer, maar de route op gpx nog wel.
De ename classic is ook leuk maar in de bekende buurt. In de buurt van vlaams brabant kan je ook verassende leuke ritten vinden met klimmetjes.
Al ziet men kerk en toren staan, dan is de reis nog niet gedaan.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3269
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 06 aug 2024 23:59

Eind september een huisje geboekt voor 3 nachten aan de voet van de Zoncolan. Pittige tijden in het vooruitzicht!
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie