Marmotte 2024
Rustaagh! Eerst goed lezen mensen. in dat bicycling artikel staat dat je omslagpunt rond de 4 watt per kg moet liggen. Dus niet dat je continue met 4 watt per kg omhoog hoeft te rammelen.
Afgelopen editie zou ik goud gefietst hebben met een ftp van inderdaad ongeveer 4 watt p/kg. Klimmen deed ik op 80% dus circa 3,2 watt/kg. Alleen op de galibier liet ik het even iets zakken uiteindelijk maar toch nog gered.
Afgelopen editie zou ik goud gefietst hebben met een ftp van inderdaad ongeveer 4 watt p/kg. Klimmen deed ik op 80% dus circa 3,2 watt/kg. Alleen op de galibier liet ik het even iets zakken uiteindelijk maar toch nog gered.
Dan klopt het nog steeds niet.
Bovendien zegt FTP helemaal niks over zo'n lange afstand. Iemand die alleen maar stukjes van 30 km traint kan een heel hoog FTP hebben, maar zal in de Marmotte weinig klaarmaken.
Bovendien zegt FTP helemaal niks over zo'n lange afstand. Iemand die alleen maar stukjes van 30 km traint kan een heel hoog FTP hebben, maar zal in de Marmotte weinig klaarmaken.
Klopt helemaal. Afijn gewoon inschrijven, overnachting regelen en gaan. Super leuke uitdaging in een prachtige omgeving. Laat je niet afschrikken door wattages maar zorg wel dat je goed getraind heb anders wordt het lastig.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Training is 1, mindset is 2.
Mijn eerste Marmotte had ik alles in huis om ruimschoots goud te rijden. Alleen een mentaal tikkie opgelopen op de lange bochten onder de top van de Galibier en vervolgens op de Alpe de fout gemaakt om mijzelf 1x stoppen toe te staan na de eerste 4 steile bochten. Gevolg; ritme kwijt, soort van geblokkeerd weer opgestapt, nog eens stoppen, etc.
Goud gemist, terwijl ik onderaan de Alpe nog meer dan genoeg tijd had.
Mijn eerste Marmotte had ik alles in huis om ruimschoots goud te rijden. Alleen een mentaal tikkie opgelopen op de lange bochten onder de top van de Galibier en vervolgens op de Alpe de fout gemaakt om mijzelf 1x stoppen toe te staan na de eerste 4 steile bochten. Gevolg; ritme kwijt, soort van geblokkeerd weer opgestapt, nog eens stoppen, etc.
Goud gemist, terwijl ik onderaan de Alpe nog meer dan genoeg tijd had.
Less is bore
@ havana: ik neem aan dat die tijd dan zonder geneutraliseerde Glandon-afzink is. Zie dat ik verdikkeme dan op mijn veertigste maar 7 minuten van jonge-goden-goud af was
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Klopt die oude limieten zijn zonder Glandon afdaling.
Het is gewoon 174km afzien toch daar bereid ik me op voor
Zo is het Gewoon trappen en lekker genieten.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Dat goud in de Marmotte stelde inderdaad niet veel voor. Niet teveel focussen op tijden, gewoon rijden en genieten. En vooral, niet te zot in 't begin.
En met FTP's ben je inderdaad niet veel in een Marmotte. Kilometers malen, liefst veel als voorbereiding, veel beter.
En met FTP's ben je inderdaad niet veel in een Marmotte. Kilometers malen, liefst veel als voorbereiding, veel beter.