Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2024

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 dec 2024 18:40

X-mas ride

Geen verplichtingen vandaag, het familie kerst diner is pas morgen. Dus,.... op de fiets gesprongen. Miezer, grijs grijs en grijs, en weinig wind. Ook weinig andere fietsers. Na 100 km was de fiets goed vies, Rob ook en de kleding leek door de zandbak getrokken te zijn.

En ik had snert and kerst maaltijd :mrgreen: :lol:
Live fast; die young. mijn blog

DDX
Forum-lid HC

DDX 25 dec 2024 20:54

Op papier stond er weinig wind vandaag ja, maar door al die natte bende in de lucht voelde het wel als best wat wind tegen.
Maarja op papier was het ook hele dag droog....

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 26 dec 2024 14:53

Wilde toch even naar buiten, maar opnieuw troosteloze bende om eerlijk te zijn.
Dus maar weer mijn SuperX met spatborden gepakt voor een relatief kort ritje van net geen 63 km. https://www.strava.com/activities/13192203891
De hele weg hele lichte motregen, dus bril onder de kleine druppeltjes. Overigens voordeel van dit weer: Geen tegenwind om het eens positief te benaderen.

Afbeelding
Afbeelding

Bij thuiskomst even vlot 8 bar lucht over de ketting/tandwielen, beetje meuk en vlot naar binnen.
In ieder geval nog wat gedaan en daarna in de weer met voorbereiden BBQ. Want dat kan ook 365 dagen per jaar volgens de wet van Fred :mrgreen:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 dec 2024 15:27

Hier rondje Rotte plus nog klein stukje. Grijs en grauw buiten, maar niet koud. Was lekker om buiten te zijn en weinig wind. Spatbordjes op de Grizl zijn geweldig!

Opvallend op de weg: je hebt slechte chauffeurs, zondagsrijders en dan een hele tijd niets tot de 2ekerstdagchauffeurs pas komen. Mensekinderen, als ik zelf niet scherp was geweest paar keer geschept bij kruispunten, vrijliggende fietspaden, etc.
Less is bore

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 26 dec 2024 16:52

Laatste lang ritje van het jaar. Net genoeg om m'n doel van 11.000km te halen. Uiteraard op het verste punt van de rit lek en tubeless kreeg het niet meteen dicht. Even wachten tot het wel dichtte, maar intussen wel volledig leeg.
Twee co2 patronen verspilt voor ik merkte dat m'n pompje eigenlijk kapot is.
Nood binnenbandje erin en dan op zoek naar 'lucht'. Eerste huis waar ik aanbelde gelukkig een vriendelijke mijnheer met een heel fijne voetpomp.
En zo goed thuisgeraakt.

Afbeelding

Bandje was al zo goed als op dus nieuwe bandjes bestellen. Heb zin om de Schwalbe G-One RS te proberen, hun snelste gravelband. Met de Atom6 ga ik eigenlijk zelden op weg voor een volledige gravelrit. Dient meer als halve wegfiets en woonwerk paardje. Dus geen nood aan echte 'bite'.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 26 dec 2024 17:28

Vandaag 3e dag Festive 500, weer met de gravelbike.
Elke dag miezer dus weer thuisgekomen als mijnwerker zo smerig, evenals fiets. Morgen dag 4!

Gijs, de Schwalbe RS is een erg fijne band maar slijt wel erg snel!
Ik rijd zelf met de Conti Terra Speed, ook een erg soepele band die erg licht loopt op asfalt en wat meer grip heeft op onverhard.
Slijt iets minder hard als de RS!

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 26 dec 2024 17:45

Ga ik eens checken. Ik vrees dat alle gravelbanden op asfalt snel gaan slijten.
Ook de G-One allround gaat niet zo lang mee. 'k Ga ook eens brede wegbandjes bekijken
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 26 dec 2024 17:48

daniel1975 schreef: 26 dec 2024 15:27 Hier rondje Rotte plus nog klein stukje. Grijs en grauw buiten, maar niet koud. Was lekker om buiten te zijn en weinig wind. Spatbordjes op de Grizl zijn geweldig!

Opvallend op de weg: je hebt slechte chauffeurs, zondagsrijders en dan een hele tijd niets tot de 2ekerstdagchauffeurs pas komen. Mensekinderen, als ik zelf niet scherp was geweest paar keer geschept bij kruispunten, vrijliggende fietspaden, etc.
Er zullen er genoeg zijn die op eerste kerstdag zo inhalig zijn dat ze de ochtend van 2e kerstdag nog lang niet nuchter zijn. Altijd oppassen dus.

Ik ben ook maar weer een kort rondje naar buiten geweest. Echter flink ziek geweest tot vorige week. Dus de conditie is meer dan ruk. En bij inspanning duikt dat nare kuchje weer de kop op. Dus het was 1.30 uurtjes door de miezer. Geen gekke dingen meegemaakt trouwens. Uiteraard op de Mason bokeh met de vaste spatborden, blijft de beste fiets voor wintergebruik. Baggeren in het bos zie ik ook niet zo zitten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

bever
Forum-lid

bever 26 dec 2024 18:37

Hier rondje Kaag gedaan. Het was mistig/nevelig, dus er bleven de hele tijd druppels aam mijn helm hangen. Maak ik niet vaak mee :)
Het ligt er wel overal lekker vettig bij, spatborden zijn dan wel fijn

https://www.strava.com/activities/13194643710

Plaats reactie