Tubes for Dummies
Je kunt ook de kern laten zitten en een hol pijpje als verlenger nemen. Dan hoef je ook niet te tapen.
http://www.bike24.de/1.php?content=8;na ... duct=13615
http://www.bike24.de/1.php?content=8;na ... duct=13615
Thanks! Maar kwam toch dit tegen mbt de Zipp extenders: http://www.youtube.com/watch?v=S9YLlZDIOkU
Nog iets anders, mbt lijmen: ik heb net het eerste laagje lijm erop gezet. Nu las ik dat iemand 30gr lijm op 1 wiel kwijt kon. Mijn eerste laagje zit nu op beide wielen maar heb zelfs de eerste tube lijm van 30 gram misschien voor 1/3 leeg. Ben ik nu te zuinig bezig?
Nog iets anders, mbt lijmen: ik heb net het eerste laagje lijm erop gezet. Nu las ik dat iemand 30gr lijm op 1 wiel kwijt kon. Mijn eerste laagje zit nu op beide wielen maar heb zelfs de eerste tube lijm van 30 gram misschien voor 1/3 leeg. Ben ik nu te zuinig bezig?
Ik weet het, maar het is natuurlijk onzin. Je verliest hooguit een beetje lucht bij oppompen.djurobski schreef:Thanks! Maar kwam toch dit tegen mbt de Zipp extenders: http://www.youtube.com/watch?v=S9YLlZDIOkU
Nog iets anders, mbt lijmen: ik heb net het eerste laagje lijm erop gezet. Nu las ik dat iemand 30gr lijm op 1 wiel kwijt kon. Mijn eerste laagje zit nu op beide wielen maar heb zelfs de eerste tube lijm van 30 gram misschien voor 1/3 leeg. Ben ik nu te zuinig bezig?
Voor het leeg laten lopen steek je er gewoon een inbussleutel in.
En nee, een dun laagje is juist prima. Ik breng de lijm trouwens aan op de tube met een oude tandenborstel en op de velg met een boterhamzakje om mijn wijsvinger.
Wat alleen kritisch is, is dat je bij het laatste laagje niet te snel de tube erop legt, dan kun je niet meer uitlijnen en kan het een kliederboel worden als de tube niet in een keer goed zit. Ik houd altijd ca. 30 minuten droogtijd aan, dan plakt het nog aardig, maar kun je probleemloos de tube wat optillen en verleggen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik wil weer met mijn tubes gaan rijden na de herfst/winterstop.
Moet ik de lijm op de reserve tube weer "tot leven" brengen of kan ik er van uitgaan dat die altijd (mits constant opgevouwen) blijft hechten?
Zo ja, hoe dan?
Moet ik de lijm op de reserve tube weer "tot leven" brengen of kan ik er van uitgaan dat die altijd (mits constant opgevouwen) blijft hechten?
Zo ja, hoe dan?
Ik doe een dun laagje daarna vouwen en in een diepvrieszak.ericpeters schreef:Ik wil weer met mijn tubes gaan rijden na de herfst/winterstop.
Moet ik de lijm op de reserve tube weer "tot leven" brengen of kan ik er van uitgaan dat die altijd (mits constant opgevouwen) blijft hechten?
Zo ja, hoe dan?
Deze bind ik aan mijn zadelpen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Kijk eerst maar eens wat er gebeurt als je de band lostrekt van de gelijmde zijdes.ericpeters schreef:Ik wil weer met mijn tubes gaan rijden na de herfst/winterstop.
Moet ik de lijm op de reserve tube weer "tot leven" brengen of kan ik er van uitgaan dat die altijd (mits constant opgevouwen) blijft hechten?
Zo ja, hoe dan?
Ziet het er nog keurig uit, dan zou ik er even met wasbenzine overheen gaan.
Trek je iets lijm los, dan de kale plekjes repareren of een nieuw laagje aanbrengen.
Nou. Gisteren het eerste ritje gemaakt op de tubes. Echt een heel verschil kwa comfort zeg! Heel erg blij dus!
Zonder ventielverlengers gereden overigens, geen tik van de (in de velg verzonken) ventielen gehoord. Ik had al wel een paar Zipp verlengers besteld, da's dus misschien overbodige luxe dus.
Er zou eigenlijk iets moeten zijn als een rubber dopje die het ventielgat afsluit en daarbij het ventiel in de velg fixeert. Gat in de markt!
Zonder ventielverlengers gereden overigens, geen tik van de (in de velg verzonken) ventielen gehoord. Ik had al wel een paar Zipp verlengers besteld, da's dus misschien overbodige luxe dus.
Er zou eigenlijk iets moeten zijn als een rubber dopje die het ventielgat afsluit en daarbij het ventiel in de velg fixeert. Gat in de markt!