Pagina 61 van 112
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 27 mar 2014 20:33
door rene
Nope - geen last van hier , er zit nl. een kleine rubberen sealring op de ventielcore / verlenger.
Tubes for Dummies
Geplaatst: 27 mar 2014 22:17
door loos
Je kunt ook de kern laten zitten en een hol pijpje als verlenger nemen. Dan hoef je ook niet te tapen.
http://www.bike24.de/1.php?content=8;na ... duct=13615
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 28 mar 2014 00:02
door djurobski
En hoe werkt zo'n hol pijpje dan? Je moet het ventiel toch open kunnen draaien?
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 28 mar 2014 08:09
door nijkie
Blijft open staan kan alleen maar lucht uit als er druk op de uitgedraaide kern komt.
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 28 mar 2014 13:50
door loos
Zo is het en bij mij zaten deze er standaard bij. Werkt prima
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 28 mar 2014 14:04
door djurobski
Thanks! Maar kwam toch dit tegen mbt de Zipp extenders:
http://www.youtube.com/watch?v=S9YLlZDIOkU
Nog iets anders, mbt lijmen: ik heb net het eerste laagje lijm erop gezet. Nu las ik dat iemand 30gr lijm op 1 wiel kwijt kon. Mijn eerste laagje zit nu op beide wielen maar heb zelfs de eerste tube lijm van 30 gram misschien voor 1/3 leeg. Ben ik nu te zuinig bezig?
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 28 mar 2014 20:11
door loos
djurobski schreef:Thanks! Maar kwam toch dit tegen mbt de Zipp extenders:
http://www.youtube.com/watch?v=S9YLlZDIOkU
Nog iets anders, mbt lijmen: ik heb net het eerste laagje lijm erop gezet. Nu las ik dat iemand 30gr lijm op 1 wiel kwijt kon. Mijn eerste laagje zit nu op beide wielen maar heb zelfs de eerste tube lijm van 30 gram misschien voor 1/3 leeg. Ben ik nu te zuinig bezig?
Ik weet het, maar het is natuurlijk onzin. Je verliest hooguit een beetje lucht bij oppompen.
Voor het leeg laten lopen steek je er gewoon een inbussleutel in.
En nee, een dun laagje is juist prima. Ik breng de lijm trouwens aan op de tube met een oude tandenborstel en op de velg met een boterhamzakje om mijn wijsvinger.
Wat alleen kritisch is, is dat je bij het laatste laagje niet te snel de tube erop legt, dan kun je niet meer uitlijnen en kan het een kliederboel worden als de tube niet in een keer goed zit. Ik houd altijd ca. 30 minuten droogtijd aan, dan plakt het nog aardig, maar kun je probleemloos de tube wat optillen en verleggen.
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 28 mar 2014 20:53
door ericpeters
Ik wil weer met mijn tubes gaan rijden na de herfst/winterstop.
Moet ik de lijm op de reserve tube weer "tot leven" brengen of kan ik er van uitgaan dat die altijd (mits constant opgevouwen) blijft hechten?
Zo ja, hoe dan?
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 29 mar 2014 08:10
door djurobski
Van wat ik hier uit het forum heb opgepikt kun je ze gerust tot een jaar opgevouwen bewaren. Wat er moet gebeuren als die termijn voorbij bent, die vraag heb ik nog niet eerder beantwoord zien worden.
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 29 mar 2014 09:25
door nijkie
ericpeters schreef:Ik wil weer met mijn tubes gaan rijden na de herfst/winterstop.
Moet ik de lijm op de reserve tube weer "tot leven" brengen of kan ik er van uitgaan dat die altijd (mits constant opgevouwen) blijft hechten?
Zo ja, hoe dan?
Ik doe een dun laagje daarna vouwen en in een diepvrieszak.
Deze bind ik aan mijn zadelpen.
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 29 mar 2014 20:42
door loos
ericpeters schreef:Ik wil weer met mijn tubes gaan rijden na de herfst/winterstop.
Moet ik de lijm op de reserve tube weer "tot leven" brengen of kan ik er van uitgaan dat die altijd (mits constant opgevouwen) blijft hechten?
Zo ja, hoe dan?
Kijk eerst maar eens wat er gebeurt als je de band lostrekt van de gelijmde zijdes.
Ziet het er nog keurig uit, dan zou ik er even met wasbenzine overheen gaan.
Trek je iets lijm los, dan de kale plekjes repareren of een nieuw laagje aanbrengen.
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 30 mar 2014 12:50
door djurobski
Nou. Gisteren het eerste ritje gemaakt op de tubes. Echt een heel verschil kwa comfort zeg! Heel erg blij dus!
Zonder ventielverlengers gereden overigens, geen tik van de (in de velg verzonken) ventielen gehoord. Ik had al wel een paar Zipp verlengers besteld, da's dus misschien overbodige luxe dus.
Er zou eigenlijk iets moeten zijn als een rubber dopje die het ventielgat afsluit en daarbij het ventiel in de velg fixeert. Gat in de markt!