Bottecchia schreef:Dit is dus waarom je in een afdaling eigenlijk altijd met je handen in de beugels moet zitten. Want hij valt doordat z'n hand van zijn stuur schiet op het moment dat hij over die hobbel fietst.
Wat een doodsklap zeg. Echt naar om te zien.
Ik heb de slow-mo link van Sharkman net 10x bekeken:
1. Er is een overgang van verschillende lappen asfalt waar iedereen gaat staan.
2. Vóór deze overgang (40-80cm ervoor) zit een glooi in het asfalt, dus geen klein bobbeltje of steentje.
3. Achterwiel wordt omhoog geworpen (5+ cm's) hierdoor.
4. Linker hand zit op de shifter en schiet door het momentum los. Enkel de rechter hand zit op de andere shifter. Dat stuurt natuurlijk vreselijk.
5. Voigt zit achteraan de groep, heeft misschien minder goed zicht gehad.
-Edit: 6. Jens zit OP z'n zadel, i.p. staan, en wordt omhoog gewipt. Pas hierna gaat de linker hand los. Voor mij zeer suggestief dat hij de glooiing niet heeft gezien.
Geen materiaal fout, dus. Meer een technische fout van de rijder, wellicht door vermoeidheid.
Bottechia heeft m.i. gelijk met de beste handpositie tijdens snelle afdalingen.