Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 24 jul 2010 10:56

Desmodromic schreef:
Fructus schreef:Mart heeft zich vanavond gerevancheerd voor gisterenavond – althans het was niet zo heel slecht, want de gasten waren goed. Maar misschien is het afsluiten van het tijdperk Armstrong ook een goed moment voor afscheid van het tijdperk Smeets.

Ik stem voor Wilfried de Jong als presentator van de avondetappe van 2011.

+1, ondanks dat ik Smeets wel leuk vind, vind ik Wilfried journalistiek en inhoudelijk beter

Leuk idee! Dan krijg je direct een andere opzet van het programma denk ik want zo'n ouwe lullen tafel is te statisch voor Wilfried de Jong.
Misschien moet Smeets dit dan maar blijven doen en Wilfried gaat zijn eigen Tour-programma maken. Of als vervanger van Fifi maar dan meer achter de schermen en rennen achter renners aan? Wie weet lezen ze in Hilversum dit forum.

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 24 jul 2010 11:02

Bij Mart Smeets gaat het er om dat er wat gezegd wordt, niet wat er gezegd wordt.
Het wordt tijd dat het steeds groter wordende peloton aan deskundige kijkers, ook de presentatoren krijgt om het kennis niveau te liften.

Pleit derhalve voor (ex)renners zoals bv Boogard samen met Ducrot. Kennis, humor en verstand. Ze krijgen ook nog eens iedereen aan tafel.
Geef De Jong een camera en iedere dag zou je een brilliante fietsrelevante docu voorgeschoteld kunnen krijgen.
Smeets zal nooit een 2e viool gaan spelen.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 24 jul 2010 11:47

Bij Wilfried de Jong druipt interesse en het plezier eraf, bij Smeets zit een beetje sleur er wel in. Mag ook wel na 173 jaar. Maar ik ben benieuwd of het ook gaat gebeuren, we wachten af!
Eenvoud kenmerkt het ware.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 jul 2010 12:02

Martijnnnn schreef:Volgens mij mag Smeets zijn huiswerk weer eens afstoffen, tijdens de avondetappe maar volhouden dat de Cervelo-mannen op kop reden terwijl het toch echt de Sky-mannen waren

Hij zei zelfs letterlijk dat de Cervélo ploeg op kop reed voor Boason Hagen. Leuk hè, dat "spontane losse pols commentaar" van Smeets. Hij stapelt fout op fout.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

zlyrinx
Forum-lid

zlyrinx 24 jul 2010 12:08

Fructus schreef: Mart Smeets als dagelijkse stukjesmaker in plaats van Fifi. Kan ie lekker zijn enorme kennis en netwerk in het wielrennen etaleren. Wordt ie ook niet meer lastig gevallen door al die tafelgasten.

Fifi mag lekker doen wat ie zelf wil, maar niets wat met de Avondetappe te maken heeft.

Als Smeets de rol van Fifi overneemt, gaat het misschien weer meer over wielrennen, wat volgens mij toch de aanleiding voor het hele programma is.

Ik vind Fifi eigenlijk het leukst van het hele programma, krijg je tenminste nog een leuke anekdote over de streek waar de tour zich op dat moment bevindt. Ik vind Freriks ook een veel charmantere persoonlijkheid dan Smeets.

Het is juist de bedoeling dat het eventjes niet of wielrennen gaat.

eelcoz

eelcoz 24 jul 2010 12:10

Timo 2.0 schreef:
Martijnnnn schreef:Volgens mij mag Smeets zijn huiswerk weer eens afstoffen, tijdens de avondetappe maar volhouden dat de Cervelo-mannen op kop reden terwijl het toch echt de Sky-mannen waren

Hij zei zelfs letterlijk dat de Cervélo ploeg op kop reed voor Boason Hagen. Leuk hè, dat "spontane losse pols commentaar" van Smeets. Hij stapelt fout op fout.

Dat "spontane losse pols commentaar" is juist stoeeeeer! Mart als halfgod, die helemaal geen voorbereiding nodig heeft. En autocue is al helemaal voor talentlozen, oftewel iedereen behalve Mart.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 24 jul 2010 20:28

BianchiSL3 schreef: .....Wie weet lezen ze in Hilversum dit forum.....

Jazeker...:)
Ik denk alleen niet dat ik er veel aan kan veranderen.

Wilfried de Jong zou prima een Holland Sport achtig programma kunnen maken rondom een grote ronde. Hoeft niet perse iedere dag. Vier uitzendingen. Begin je met een voorbeschouwing en dan steeds een terugblik op de afgelopen week. Het gaat immers niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 24 jul 2010 20:40

eelcoz schreef:
Timo 2.0 schreef:

Dat "spontane losse pols commentaar" is juist stoeeeeer! Mart als halfgod, die helemaal geen voorbereiding nodig heeft. En autocue is al helemaal voor talentlozen, oftewel iedereen behalve Mart.

Wat dat betreft kunnen de mannen die hem zo graag kopieren, i.e. Van Nieuwkerk en Egbers, nog wat leren. ;)

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 24 jul 2010 20:57

De Avondetappe wordt volgens mij niet gemaakt voor insiders van de professionele wielersport. Het is daarentegen gemaakt voor de gemiddelde sportliefhebber die het ook leuk vindt om de Tour te volgen. Gezellig napraten op het eind van de avond. Even de Tour-dag bespreken in een prettig decor met hopelijk boeiende gasten. Meer zou je er volgens mij ook niet van mogen verwachten.

En dat alles onder de bezielende leiding van Mart Smeets. Hij kan dat m.i. als geen ander. Een op en top presentator. Hij draait genoeg jaren mee en kan daarom ook nog eens gebruik maken van een uitgebreid netwerk. Wat mij betreft heerlijk om naar te kijken. Inclusief zijn maniertjes en andere eigenaardigheden.

Maar, ik ben dan ook slechts een tourfietser die zich op geen enkele wijze identificeert met het peloton der professionals en bovendien ook nog andere bezigheden heeft. Door-de-week is de uitzending veelal te laat voor me, maar in het weekeinde vind ik het een heerlijk tijdverdrijf aan het eind van de avond.

http://www.youtube.com/watch?v=iDvyMUcu3qo
... más allá ...

fructus
Forum-lid

fructus 24 jul 2010 21:36

BianchiSL3 schreef: Leuk idee! Dan krijg je direct een andere opzet van het programma denk ik want zo'n ouwe lullen tafel is te statisch voor Wilfried de Jong.
Misschien moet Smeets dit dan maar blijven doen en Wilfried gaat zijn eigen Tour-programma maken. Of als vervanger van Fifi maar dan meer achter de schermen en rennen achter renners aan? Wie weet lezen ze in Hilversum dit forum.

Ik ga het er niet vanaf laten hangen of ze in Hilversum dit forum lezen. Ik ga ze gewoon een mailtje sturen met het plannetje. Dit is belangrijk, weet je ;)

Vraag ik ze ook meteen of het een half uurtje of een uurtje vroeger kan, dat ik nog op tijd in m'n bed kan liggen :)

Change is good!
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

lolandico
Forum-lid

lolandico 24 jul 2010 21:59

Misschien haal ik al eerder verkondigde meningen aan, maar ik heb me kapot geërgerd aan het het feit dat Smeets telkens interrumpeerd op het moment dat gasten iets interessants gaan vertellen. Gisteren wilde Theo Eltink net vertellen hoe hij zich gered had na zijn profcarrière, springt MS weer over op een andere onderwerp.
Het viel me gisteren pas op omdat ik ook de Belgische versie, Vive le vélo, gekeken had waarin de presentator zich de gasten voorrang gaf en zelf met een klein subtiel grapje soms de show wat 'schwung' gaf. Maarja.. daar hebben ze geen rebus hè

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 25 jul 2010 14:40

l'Olandico schreef:Misschien haal ik al eerder verkondigde meningen aan, maar ik heb me kapot geërgerd aan het het feit dat Smeets telkens interrumpeerd op het moment dat gasten iets interessants gaan vertellen. Gisteren wilde Theo Eltink net vertellen hoe hij zich gered had na zijn profcarrière, springt MS weer over op een andere onderwerp.
Het viel me gisteren pas op omdat ik ook de Belgische versie, Vive le vélo, gekeken had waarin de presentator zich de gasten voorrang gaf en zelf met een klein subtiel grapje soms de show wat 'schwung' gaf. Maarja.. daar hebben ze geen rebus hè

Het is moeilijk om het iedereen naar de zin te maken. Mart moet ook met de beschikbare tijd rekening houden en daar zijn onze zuiderburen wat soepeler mee.
Ik heb mij nog nooit verveeld of geërgerd aan Mart Smeets, ondanks de foutjes die hij wel eens maakt. t Is net een mens! Wie maakt er nooit een foutje?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie