en heeft 24 spaken tegenover 28 voordelen of andersom (als je een gewicht van +/- 75kg hebt)?
BMC
De DT-swiss voornaven zijn standaard 15x100mm en hebben een conversie mogelijkheid naar 12x100 maar enkel voor de centerlock versie.
Met andere naven kan dat natuurlijk wel (ik heb Giant naven met 12x100mm en 6-bolt schijven)
24 spaken zijn lichter en waarschijnlijk iets minder stijf/sterk (geen idee of je dat gaat voelen)
Nu bijna 3 weken in het bezit van mijn nieuwe BMC SL01 2018.
Ik ben voor de 'Rim brake' versie gegaan in plaats van de 'disc' versie om mijn gewenste positie te kunnen behalen. Ik zou bij de disc versie 1cm hoger en 1 cm korter gezeten hebben.
BMC SLR01 frameset
Zadel: sella san marco regale
Stuurpen: Zipp sprint sl 140mm
Stuur: Zipp sl88 42CC
Groep: Dura Ace DI2 9150
Power meter: SRM Shimano powermeter
BB: Ceramic speed BB86
Wielen: Enve SES 4.5 met Enve hubs
Nu hangt er gelijk wel een vloek over mijn nieuwe fiets.
Ten eerste heb ik problemen met mijn Enve wielen.
Deze lopen constant aan tegen mijn remmen wanneer ik op mijn pedalen sta/sprint/klim. Ik heb dit zelf met volledig geopende remmen getest. Ik heb alles goed gecontroleerd of het geluid nergens anders vandaan kwam maar dit was niet het geval. De winkel waar ik hem heb aangekocht gaat de wielen opsturen voor controle. Als dit maar goedkomt...
Ten tweede zit ik met vibraties die ik voel in mijn cranks en pedalen. Aan de kant van de tandwielen voel ik het veel beter. Dacht eerst dat de nieuwe ketting en nieuwe tandwielen aan elkaar moesten gewoon worden maar het blijft maar duren...
Ten derde zit ik ook met een irritante tik.
Dit kunnen jullie horen in het filmpje dat ik heb gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=mBQbq7dvbKk
Wegens drukke weken op het werk nog geen tijd gehad maar hopelijk snel wat tijd om naar de winkel te gaan waar ik hem heb aangekocht want ik begin me ferm te ergeren aan al deze problemen.
Dit zou toch niet mogen met al deze, splinternieuwe nieuwe, dure onderdelen en in het algemeen met een fiets van deze prijsklasse...
Ik ben voor de 'Rim brake' versie gegaan in plaats van de 'disc' versie om mijn gewenste positie te kunnen behalen. Ik zou bij de disc versie 1cm hoger en 1 cm korter gezeten hebben.
BMC SLR01 frameset
Zadel: sella san marco regale
Stuurpen: Zipp sprint sl 140mm
Stuur: Zipp sl88 42CC
Groep: Dura Ace DI2 9150
Power meter: SRM Shimano powermeter
BB: Ceramic speed BB86
Wielen: Enve SES 4.5 met Enve hubs
Nu hangt er gelijk wel een vloek over mijn nieuwe fiets.
Ten eerste heb ik problemen met mijn Enve wielen.
Deze lopen constant aan tegen mijn remmen wanneer ik op mijn pedalen sta/sprint/klim. Ik heb dit zelf met volledig geopende remmen getest. Ik heb alles goed gecontroleerd of het geluid nergens anders vandaan kwam maar dit was niet het geval. De winkel waar ik hem heb aangekocht gaat de wielen opsturen voor controle. Als dit maar goedkomt...
Ten tweede zit ik met vibraties die ik voel in mijn cranks en pedalen. Aan de kant van de tandwielen voel ik het veel beter. Dacht eerst dat de nieuwe ketting en nieuwe tandwielen aan elkaar moesten gewoon worden maar het blijft maar duren...
Ten derde zit ik ook met een irritante tik.
Dit kunnen jullie horen in het filmpje dat ik heb gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=mBQbq7dvbKk
Wegens drukke weken op het werk nog geen tijd gehad maar hopelijk snel wat tijd om naar de winkel te gaan waar ik hem heb aangekocht want ik begin me ferm te ergeren aan al deze problemen.
Dit zou toch niet mogen met al deze, splinternieuwe nieuwe, dure onderdelen en in het algemeen met een fiets van deze prijsklasse...
Laatst gewijzigd door ODC op 09 okt 2017 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Vervelend van de problemen. Erg mooie fiets overigens!
Uw voorderailleur sleept zit tegen pinnetjes die op uw crank zitten denk ik. Heb het ook gehad bij mijne fiets en werd er zot van na een ritje.ODC schreef: ↑09 okt 2017 17:40 Nu bijna 3 weken in het bezit van mijn nieuwe BMC SL01 2018.
Ik ben voor de 'Rim brake' versie gegaan in plaats van de 'disc' versie om mijn gewenste positie te kunnen behalen. Ik zou bij de disc versie 1cm hoger en 1 cm korter gezeten hebben.
BMC SLR01 frameset
Zadel: sella san marco regale
Stuurpen: Zipp sprint sl 140mm
Stuur: Zipp sl88 42CC
Groep: Dura Ace DI2 9150
Power meter: SRM Shimano powermeter
BB: Ceramic speed BB86
Wielen: Enve SES 4.5 met Enve hubs
Nu hangt er gelijk wel een vloek over mijn nieuwe fiets.
Ten eerste heb ik problemen met mijn Enve wielen.
Deze lopen constant aan tegen mijn remmen wanneer ik op mijn pedalen sta/sprint/klim. Ik heb dit zelf met volledig geopende remmen getest. Ik heb alles goed gecontroleerd of het geluid nergens anders vandaan kwam maar dit was niet het geval. De winkel waar ik hem heb aangekocht gaat de wielen opsturen voor controle. Als dit maar goedkomt...
Ten tweede zit ik met vibraties die ik voel in mijn cranks en pedalen. Aan de kant van de tandwielen voel ik het veel beter. Dacht eerst dat de nieuwe ketting en nieuwe tandwielen aan elkaar moesten gewoon worden maar het blijft maar duren...
Ten derde zit ik ook met een irritante tik.
Dit kunnen jullie horen in het filmpje dat ik heb gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=mBQbq7dvbKk
Wegens drukke weken op het werk nog geen tijd gehad maar hopelijk snel wat tijd om naar de winkel te gaan waar ik hem heb aangekocht want ik begin me ferm te ergeren aan al deze problemen.
Dit zou toch niet mogen met al deze, splinternieuwe nieuwe, dure onderdelen en in het algemeen met een fiets van deze prijsklasse...
Mooie fiets btw
Jammer van je problemen met de fiets, zou inderdaad niet mogen.
Wel een erg mooie fiets.
Geen idee waarom je zegt dat de geometrie van de disc en rim versie anders zou zijn, volgens de site van BMC zijn deze identiek (lijkt me ook logisch)
Wel een erg mooie fiets.
Geen idee waarom je zegt dat de geometrie van de disc en rim versie anders zou zijn, volgens de site van BMC zijn deze identiek (lijkt me ook logisch)
Inderdaad ik was op dat vlak misschien niet duidelijk genoeg maar ik spreek over de verplichte stuurpen van BMC.
Op dit moment kun je enkel de stuurpen van BMC gebruiken om zo de kabels via de heatube te laten lopen. De fork heeft bij de disc versie ook een vierkantige/rechthoekige form in plaats van een ronde vorm dus een andere stuurpen past niet.
De stuurpen van BMC is maximaal 13cm en -8 graden.
Ik gebruik nu al jaren een 14cm stuurpen (mijn frame is al op het randje van klein) en daar de kop/stack iets hoger is dan mijn vroegere fiets gebruik ik ook een -12 graden stuurpen om mijn zelfde positie te behalen.
Laatst gewijzigd door ODC op 11 okt 2017 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
ODC schreef: ↑11 okt 2017 11:39Inderdaad ik was op dat vlak misschien niet duidelijk genoeg maar ik spreek over de verplichte stuurpen van BMC.
Op dit moment kun je enkel de stuurpen van BMC gebruiken om zo de kabels via de heatube te laten lopen. De fork heeft bij de disc versie ook een vierkantige/rechthoekige form in plaats van een ronde vorm dus een andere stuurpen past niet.
De stuurpen van BMC is maximaal 13cm en -8 graden.
Ik gebruik nu al jaren een 14cm stuurpen (mijn frame is al op het randje van klein) en daar de kop/stack iets hoger is dan mijn vroegere fiets gebruik ik ook een -12 graden stuurpen om mijn zelfde positie te behalen.
Weer iets bijgeleerd, dank je